Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در نشست مشترک شورای معاونین این دانشگاه و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس که امروز برگزار شد، گفت: اهداف و برنامه‌هایی که این دانشگاه و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس دنبال می‌کنند به هم نزدیک است و باید بیش از پیش برای هم‌افزایی برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مهارت‌محوری یکی از اصول مشترک دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای است، افزود: فعالیت فضا‌های کارگاهی و آزمایشگاهی‌های موجود در دانشکده‌های دانشگاه در سراسر استان و مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای نیز به هم نزدیک است که معتقدیم باید برای تاثیرگذاری بیشتر در آموزش و تربیت افرداد توانمند از ظرفیت‌های موجود بهره برد.

جامعی با تاکید بر اینکه طوری باید دانش آموختگان را تربیت کنیم که با ورود به بازار کار به اشتغال پایدار برسند بیان کرد: در این زمینه نیز باید آموزش‌ها با در نظرگرفتن آمایش سرزمینی صورت گیرد و بر اساس بازار کار و ظرفیت‌های موجود در آن شهرستان برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به آموزش برخی رشته‌های تخصصی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: آماده‌ایم این رشته‌ها را نیز در آموزشکده‌های موجود در استان آموزش دهیم، همچنین آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در جوار خوابگاه‌ها و اوقات فراغت دانشجویان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، آماده برگزاری دوره‌های کارآموزی ویژه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با قدردانی از رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در میزبانی از نشست مشترک شورای معاونین این اداره کل و دانشگاه، اظهار داشت: ساماندهی آموزش ها یکی از اهداف مهم برگزاری این نشست است.

کوشکی با اشاره به اینکه امروز آموزش مهارتی به عنوان یکی اصل اساسی در کشور مورد توجه دولتمردان و دانشگاهیان قرار گرفته است، افزود: تعامل دانشگاه‌هایی که آموزش همراه با مهارت را دنبال می‌کنند می‌تواند در برطرف کردن خلا‌های موجود در آموزش تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر آموزش مهارتی به‌جای آموزش مدرکی به خوبی فرهنگ‌سازی و نهادینه شده که باید این مهم بیش از پیش تقویت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس خواستار هم‌افزایی بیشتر این اداره کل با دانشگاه فنی و حرفه‌ای شد و اظهار داشت: در این زمینه باید نشست‌های مشترکی بین روسای شهرستانی و مدیران آموزشکده‌ها در شهرستان‌ها برگزار و بر اساس یک اصول تعریف شده امور را در آموزش پیش ببریم.

وی با بیان اینکه معتقدیم باید تمام داشته‌ها یکی شود، افزود: باید با استفاده از تمام ظرفیت اداره کل و دانشگاه، یک برنامه‌ریزی مشخص آموزش‌های تخصصی در بین دانشجویان را آغاز تا در پی آن شاهد تربیت تکنسین‌های متخصص باشیم.

کوشکی با اشاره به اینکه آماده‌ایم در کنار خوابگاه‌های دانشجویی، آموزش‌های تخصصی را به دانشجویان ارائه دهیم، بیان کرد: در صورتی که تجهیزات و بستر لازم نیز مهیا شود حاضریم در شهرستان‌هایی که دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای فعال است خدمت تخصصی خود را توسعه دهیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس تصریح کرد: همچنین این اداره کل آماده تبادل مربی و استاد با دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، تا از این طریق بتواند آموزش‌های تخصصی خود را ارائه دهد.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارگانی ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در سه دهه از زمان تأسیس تاکنون خدمات ارزنده و گرانبهایی را در همه عرصه‌ها در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مولود  مبارک انقلاب و نتیجه تدبر روشنگرایانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی بود، ادامه داد: کارنامه درخشان و ثمربخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های دفاعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آبادانی و محرومیت‌زدایی، نشان‌دهنده اهتمام و تلاش این نیروهای جان برکف و غیور در راستای تحقق رسالت‌های بزرگ و مغتنم سازمان است.

نرماشیری همچنین انجام عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» را نتیجه تعامل و همکاری سپاه و دانشگاه برشمرد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان هم متذکر شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متعلق به مردم است، هر اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق به انجام آن شده در کنار هدایت‌های ارزشمند و راهگشای امامین انقلاب اسلامی، مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردم سرافراز ایران است.

احمد شفاهی با اشاره به حملات کور و بزدلانه تروریستی به شهر چابهار و راسک، از دفاع مقتدرانه دلاور مردان نیروهای فراجا در مقابل این اقدام مذبوحانه قدردانی و خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که با انجام چنین اقدامات ددمنشانه نمی‌توانند مانع از پیشرفت منطقه و توسعه کشور شوند، نیروهای ایثارگر و از خود گذشته فراجا در تمامی صحنه‌ها نشان داده‌اند که با تمام توان و تا پای جان در مقابل این اقدامات عبث ایستاده و سربلند بوده‌اند.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های سپاه تعامل با دانشگاه به صورت مستمر است که برای دستیابی به نتایج بهتر و نیکوتر تأکید ما بر ارتباط بیش از پیش از دو ارگان است و دانشگاه و سپاه با همبستگی و تعامل کارآمد می‌توانند گام بلندی در مسیر توسعه و تعالی کشور بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود