Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گروه جراحی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شرکت فعال در ورکشاپی علمی، کوشیده است تا ضمن اقدامات تشخیصی در زمینه کودکان مبتلا به مشکلات یورولوژی، جدیدترین شیوه‌های جراحی را به کاربسته و در کنار درمان بیماران، این شیوه‌ها به دیگر پزشکان نیز آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان در این ورکشاپ که در حال برگزاری است، طی یک دوره چند روزه، می‌کوشند تا با شیوه‌هایی جدیدتر، بیماران مبتلا به مشکلاتی نظیر اختلال مادرزادی مجرای ادراری، بیرون آمدگی مثانه، انسداد مجرای مقعد و مشکلات مشابه را درمان کنند و این ورکشاپ زمینه‌ای فراهم آورد تا در تقویت جایگاه علمی این قطب پزشکی، دانش علمی در حوزه جراحی‌های کودکان، بیش از پیش ارتقا یابد.

علم فوق تخصص جراحی یورولوژی کودکان با بیان اینکه این بیماران به طور متناوب تحت نظر هستند، گفت: پس از مراحل تشخیصی این بیماران، در صورت نیاز جراحی انجام می‌شود که علاوه بر درمان و سلامت آنان، زمینه‌ای برای آموزش پزشکان و تبادل شیوه‌های جدید جراحی است.

وی همچنین با اشاره به تلاش برای توسعه این بستر درمانی و آموزشی به حوزه پژوهش، افزود: با توجه به نمونه‌های پزشکی خاص این بیماران و موفقیت‌های به دست آمده در تلاش هستیم تا بتوانیم دستاورد‌های این شیوه‌های نوین را در قالب مقاله علمی، به جامعه پزشکی ارائه دهیم.

این فوق تخصص جراحی یورولوژی کودکان، بر اهمیت پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های مادرزادی در بدو تولد تاکید کرده و توجه به انجام سونوگرافی در هنگام بارداری و پیگیری جدی آسیب‌های احتمالی را راهکاری اثربخش برای ارتقای سلامت جامعه دانست و ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های تیم جراحی جنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، می‌توان از بروز بسیاری مشکلات پس از تولد فرزندان، جلوگیری کرد.

این پزشک جراح، سطح توانمندی پزشکان شیرازی در این حوزه را بسیار عالی توصیف کرد.

حمیدرضا فروتن فوق تخصص جراحی کودکان نیز با بیان اینکه این دانشگاه تاکنون به موفقیت‌های خوبی در این زمینه دست یافته است، بکارگیری این شیوه‌های جدید را موجب پیش آگهی بیشتر، عارضه کمتر و ظاهر بهتر برای بیماران، پس از انجام جراحی می‌داند.

وی با بیان اینکه پزشکی امروز نباید تنها به مراکز درمانی و اتاق‌های عمل محصور بماند، بر تلاش مجموعه گروه جراحی کودکان این دانشگاه برای توسعه این توانمندی به حوزه آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.

فروتن، همچنین از تلاش گروه جراحی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برپایی ورکشاپ‌های مشابه در حوزه‌هایی نظیر شکاف لب و کام خبر داد.

این ورکشاپ در طول این روزها، حیات بخش بیش از ۳۰ کودک مبتلا به مشکلات و اختلال‌های حوزه یورولوژی بوده و در روز‌های آینده نیز به میزبانی شیراز و در بیمارستان‌های نمازی و مادر و کودک غدیر، ادامه دارد.

انتهای پیام/چ

جراحی‌های نوین یورولوژی کودکان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا علافی بابیان اینکه این دوره در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است و کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتابفروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.. وی تصریح کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

براساس این گزارش: این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است