Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی-تاریخی شوشتر در نشستی که با حضور راهنمایان گردشگری برگزار شد، درخصوص میزبانی هرچه بهتر و ارائه خدمات به گردشگران در طول سال و به‎ویژه در ایام نوروز گفتگو و تبادل نظر شد، گفت: شهرستان شوشتر طی سال‎های گذشته و با ورود بخش خصوصی، پیشرفت‎های قابل ملاحظه‎ای در ارائه خدمات گردشگری داشته‎ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شوشتر با دارا بودن یک اثر ثبت جهانی و بیش از ۱۰۰ اثر ثبت ملی، رتبه بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد بیان داشت: این آثار، سرمایه‎های گران‎بهای شوشتر در طول تاریخ تاکنون به شمار می‌روند.

ارسطوزاده تصریح کرد: در وهله اول ما و تمام مسئولان در شوشتر به همراه تمامی شهروندان باید به نوبه خود در حفظ و نگهداری آثار تاریخی کوشا باشیم تا بتوانیم میراث فرهنگی را در مسیری قرار دهیم که هرچه بیشتر ظرفیت پذیرش گردشگر را داشته باشد.

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی ـ. تاریخی شوشتر اذعان داشت: می‎توان از این بین به احیاء و بهره‎برداری از خانه مستوفی، خانه مقدم، هتل سرابی و هتل طبیب اشاره کرد که اتفاقات فوق‎العاده‎ای هستند و این نشان می‎دهد در هر مسیری که با مشارکت بخش خصوصی اقدامی را انجام داده‎ایم قطعاً موفقیت‎هایی کسب کرده شده است.

این مقام مسئول خواستار اهمیت دادن به میراث فرهنگی و ترویج فرهنگ حفاظت عام از میراث فرهنگی شوشتر شد و خطاب به راهنمایان گردشگری گفت: شما سفیران گردشگری شوشتر هستید و رمز موفقیت و ارتقاء یکایک شما، ارتباط با راهنمایان سراسر کشور است.

محمدحسین ارسطوزاده در پایان سال ۹۸ را سال توسعه فضا‌های ویژه گردشگری شوشتر اعلام و از همه دستگاه‎ها و نهاد‌هایی که در این ایام فضای مناسب آرام و امنی را برای گردشگران فراهم می‎کنند تقدیر کرد.

انتهای پیام/گ

شوشتر جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استان لرستان همواره به دلیل تنوع آب‎ و ‎هوایی بی‌نظیر، آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر گردشگری موردتوجه گردشگران بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های خوزستان و کرمانشاه در فصول گردشگری به ویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
شهرستان سلسله نیز با قرار گرفتن در شمال استان و به دلیل جوشش بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب دارای آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی دل‌انگیز و فرح‌بخش است به‌گونه‌ای که زیبایی‌های دل‌فریب و آثار تاریخی بسیار این شهرستان هرسال در ایام گردشگری، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط استان و کشور به این شهرستان که به بهشت لرستان معروف است می‌کشاند و بی‌شک این شهرستان می‎تواند در سایه‌سار توجه بیشتر مسئولان به یکی از شهرستان‎های پربازدید برای گردشگران تبدیل شود.
سراب هنام یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای شهرستان سلسله است که در۱۵ کیلومتری شرق شهر الشتر واقع شده است و به علت قرارگرفتن در کنار خانه تاریخی رحمتی پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
آنچه سبب وجه تمایز این سراب با دیگر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی خانه رحمتی است.
خانه‌ای تاریخی که در سال ۱۳۲۰ و در دوران پهلوی اول توسط شخصی بنام مردان رحمتی ساخته شده و به همین دلیل این بنای تاریخی خانه رحمتی نام گرفته است.
مساحت این بنای ارزشمند در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و گویا توسط دو معمار الشتری با مصالحی از سنگ و چوب ساخته شده، این اثر در سال ۱۳۸۵ از طرف مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذارشده و با شماره ۱۶۰۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرداری الشتر نیز  باهدف جذب بیشتر گردشگر اقداماتی در جهت زیباسازی محیط اطراف این سراب کرده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد