Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@23:47:22 GMT

احتمال بازداشت گوایدو پس از بازگشت به ونزوئلا قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۹۴۵۳

احتمال بازداشت گوایدو پس از بازگشت به ونزوئلا قوت گرفت

خبرگزاری ایرنا: دویچه وله گزارش داد: مقام‌های ونزوئلا ممکن است «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت را پس از بازگشت به کشور، به دلیل نقض حکم صادره علیه وی مبنی بر خارج نشدن از کشور، بازداشت کنند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری دویچه وله، گوایدو که خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده، از تصمیم اش برای بازگشت به ونزوئلا از اکوادور خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین بتازگی با سران برزیل، پاراگوئه و آرژانتین دیدار کرده تا حمایت آن‌ها از خود را به دست آورده و «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا را برای کناره گیری از قدرت تحت فشار قرار دهد.
گوایدو تاریخ دقیق بازگشت خود به ونزوئلا را اعلام نکرده، اما سخنگوی وی از احتمال بازگشت وی در روز دوشنبه خبر داده است.
آمریکا و ۶۰ کشور دیگر، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته اند و اتحادیه اروپا نیز در خصوص بازداشت وی به دولت مادورو هشدار داده است.
اتحادیه اروپا، بازداشت گوایدو را محرک تشدید تنش در ونزوئلا دانسته و اعلام کرده است که این اقدام، با محکومیت جامعه جهانی رو به رو خواهد شد.
«فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که در تارنمای رسمی این اتحادیه منتشر شد، از گوایدو حمایت کرد.
وی با تأکید بر راهکار سیاسی، دمکراتیک و مسالمت آمیز برای بحران ونزوئلا، گفت: هر اقدامی که آزادی، امنیت و فردیت گوایدو را به خطر اندازد، منجر به تشدید تنش‌ها شده و با محکومیت قاطع از سوی جامعه بین المللی رو به رو خواهد شد.
اتحادیه اروپا در ابتدا هشت روز به مادورو فرصت داد تا از قدرت کناره گیری و انتخابات زودهنگام برگزار کند؛ اما با خودداری رئیس جمهوری ونزوئلا از این اقدام، این اتحادیه گوایدو را به رسمیت شناخت.
بر اساس این گزارش، وضع بحرانی ونزوئلا منجر به مهاجرت سه تا چهار میلیون ونزوئلایی شده که شمار زیادی از این افراد به کلمبیا در همسایگی ونزوئلا، نقل مکان کرده اند. بحران در ونزوئلا همچنین باعث افزایش نرخ تورم و کمبود شدید غذا و دارو در این کشور شده است.
رئیس جمهوری ونزوئلا، تحرکات و اقدامات گوایدو را بخشی از توطئه‌ای برخوردار از حمایت آمریکا برای ساقط کردن خود از قدرت خوانده است.
گوایدو پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، خود را رئیس دولت موقت خواند و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ونزوئلا رهبر مخالفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

 

به گزارش تابناک، رئیس پلیس راه البرز با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش تندری در این استان از احتمال سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس خبر داد.

سرهنگ پیمان کرمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت افزود: مسافران باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

وی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

کرمی افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی یادآورشد: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • احتمال محرومیت کشتی‌گیر آمریکایی و بازگشت رقیب ایرانی به المپیک پاریس!
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد