Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمندگان یمنی عملیات گسترده و وسیعی را در مناطق تحت سیطره جنوب شرق استان جیزان علیه مواضع نظامیان و مزدوران سعودی انجام دادند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب عربستان حاکیست، رزمندگان یمنی عملیات گسترده و وسیعی را در مناطق تحت سیطره جنوب شرق استان جیزان علیه مواضع نظامیان و مزدوران سعودی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای یمنی در گام نخست با پشتیبانی یگان‌های موشکی و توپخانه مواضع نیروهای سعودی و مزدور را در حومه شرقی کوه «جحفان» هدف قرار دادند و موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

بیشتر بخوانید:

بن بست دوباره مزدوران سعودی در خاک عربستان / دفع حملات سنگین در شمال استان صعده با هوشیاری نیروهای انصارالله + نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان مرحله نخست این عملیات، ضربات مهلک و خسارت‌های سنگینی به نظامیان و مزدوران سعودی وارد آمد و دهها تن از آنان در درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

عکس: اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های نفس گیر چند ساعته در نهایت با عقب راندن مزدوران سعودی توانستند تعدادی ارتقاع و بلندی را در حومه شرقی کوه «جحفان» به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، خسارت‌های سنگینی در این عملیات به تجهیزات نظامی مزدوران و نظامیان سعودی وارد آمد؛ مقادیری زیادی از تجهیزات نظامی مزدوران سعودی به غنیمت گرفته شد.

همزمان گروهی از نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند یک خودروی نظامی مزدوران سعودی را در کمین گرفتار و منهدم کنند؛ شماری از مزدوران در این کمین کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

یگان توپخانه رزمندگان یمنی همچنین مواضع مزدوران سعودی را در شرق کوه «الدود» هدف قرار داد؛ این حملات سنگین هم منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از مزدوران سعودی شد و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کرد.

گزارش‌ها حاکیست، رزمندگان یمنی در جریان کمین‌های دقیق در محور جنوب شرق استان جیزان عربستان توانستند گروهی از نظامیان عربستانی را گرفتار و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

عکس: اعلام الحربی

از منطقه «مشعل» خبر می‌رسد، نیروهای یگان تک تیرانداز در جریان یک عملیات ویژه توانستند دو تن از نظامیان عربستانی را از پای دربیاورند؛ گروهی دیگر از مزدوران سعودی در جریان کمین نیروهای یمنی در حومه کوه «القیس» کشته و زخمی شدند.

رزمندگان یمنی درصدد هستند با سیطره بر مناطق شرقی، جنوب شرقی و جنوبی استان جیزان، دامنه نفوذ خود را در جنوب عربستان افزایش دهند و فشار را بر رژیم سعودی چند برابر و همزمان امنیت استان‌های مرزی «صعده و حجه» را تأمین کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در سال‌های گذشته بخش‌هایی از جنوب شرق استان جیزان را به کنترل خود درآورده‌اند و تلاش نظامیان سعودی را برای بازپس گیری این مناطق ناکام گذاشته‌اند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب ائتلاف سعودی ارتش یمن استان جیزان استان عسیر انصارالله انصارالله یمن تحولات یمن جنگ یمن رژیم سعودی مزدوران سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد