Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@18:20:54 GMT

مشکل اصلی در نظام توزیع و قیمت‌گذاری است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۰۰۳۸

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مشکل اصلی در نظام توزیع، قیمت‌گذاری و رساندن کالا به صورت منطقی به دست مردم است، گفت: نظام تدبیر مدیریت مشکل دارد.به گزارش بلاغ، یحیی آل اسحاق درباره مشکلات تنظیم بازار اظهار کرد: تامین، توزیع، لجستیک و قیمت کالای اساسی یک زنجیره است که به مشکل خورده است و برای اینکه بتوانیم معیشت مردم را تامین کنیم چند کار ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع اول تامین ارز است که دولت و مجلس ۱۴ میلیارد دلار برای ۲۴ قلم کالای اساسی تامین کردند که البته برای تامین کامل کالای اساسی و ایجاد تعادل در بازار ۱۲ میلیارد دلار نیز کفایت می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بخشی از این کالا در داخل و بخش نیز از طریق واردات تامین می‌شود که جزو کالا‌های تحریمی نیز نیستند و امکان تهیه وجود دارد و علی القاعده در تامین ارز و کالا مشکلی نداریم.

آل اسحاق افزود: مشکل اصلی در نظام توزیع، قیمت‌گذاری و رساندن کالا به صورت منطقی به دست مردم است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نظام تدبیرمدیریت مشکل دارد و اگر این موضوع درست شود مشکل نیز برطرف می‌شود، افزود: تعدادی از مدیران مجموع فرایند تامین، توزیع و نظارت و شبکه‌های قیمت‌گذاری را تدوین و برای دولت و مجلس ارسال کردند و اگر اینکار درست اجرا شود مشکلات برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط غیرعادی قرار داریم و در این شرایط نمی‌توانیم با روش‌های نرمال عمل کنیم باید روش‌های دیگری را مدنظر قرار داد.

آل اسحاق تصریح کرد: افراد اجرا کننده باید بدون توجه به نگاه سیاسی کار‌ها را انجام دهند باید همه کمک کنند تا از این برهه عبور کنیم و نباید با متر سیاسی عمل کنیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که اقتصاد کشور در شرایط بحران هم سیاست زده است، اظهار کرد:استراتژی مدیران ما برای اقتصاد به برجام گره خورده بود که به نتیجه نرسید اکنون یا باید تیم، استراتژی خود را تغییر دهد یا تیمی بیاید که با این تناسب آماده باشند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین