Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@18:10:36 GMT

مهم‌ترین رقیب بوتفلیقه چرا کنار رفت؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۰۷۲۲

مهم‌ترین رقیب بوتفلیقه چرا کنار رفت؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، قرار است حزب علی بنفلیس، موسوم به "پیشروی آزادی ها"، بیانیه ای در توضیح دلایل این انصراف منتشر کند. گفتنی است مهلت ثبت نام نامزدها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر نیمه شب یکشنبه به پایان رسید.

علی بنفلیس، نخست وزیر پیشین بوتفلیقه بین سال های 2000 و 2003 میلادی و نیز دبیر کل پیشین جبهه آزادی بخش ملی، حزب سابق رییس جمهور، روابط خود را با بوتفلیقه با توقف حمایت از او در جریان دور دوم ریاست جمهوری او، قطع نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بنفلیس از زمان اعلام خبر نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین بار در انتخابات ریاست جمهوری، از اعلان موضع طفره می رفت.

نامزدی بوتفلیقه موجی بی سابقه از اعتراض در سراسر الجزایر راه انداخته است. علی بنفلیس 6.4 درصد آرا را در سال 2004 و 12.3 درصد آرا را در سال 2014 به دست آورد. در هر دو مورد او در جایگاه دوم بعد از رییس جمهور منتخب قرار گرفت.

مخالفان تلاش کردند نامزد واحدی برای رقابت با عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات روز 18 آوریل معرفی کنند ولی موفق نشدند. شش نامزد تا ساعت 15 به وقت گرینویچ در شورای قانون اساسی الجزایر ثبت نام کرده بودند. ژنرال بازنشسته علی غدیری، اصلی ترین چهره در میان رقبای بوتفلیقه است. وی از اواخر سال 2018 میلادی وارد صحنه سیاسی الجزایر شده است و به هیچ حزبی تعلق ندارد.

پنج نامزد دیگر چندان مهم به نظر نمی رسند. عبدالعزیز بلایید شاخص ترین آنهاست. او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014، 3 درصد آرا را به دست آورد. رشید نکاز، نامزد دیگری است که شهرت او به سبب حضور زیاد در شبکه های اجتماعی است. او تاجر است و پیش بینی می شود صلاحیتش رد بشود.

شایان ذکر است "جنبش جامعه برای صلح"، حزب اصلی اسلامی در الجزایر اعلام کرده است که در صورت نامزدی بوتفلیقه انتخابات را تحریم خواهد کرد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!