Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عطشانی، کارگردان فیلم سینمایی «پارادایس» در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره حواشی‌های پیش آمده برای فیلمش اظهار کرد: ۶ سال پیش طرحی در ذهنم شکل گرفت که آن را تبدیل به فیلمنامه کردم. این سناریو «طلبه» نام داشت و داستانش درباره طلبه‌ای بود که در فضای مجازی با دختری آشنا می‌شود. برای این فیلمنامه درخواست پروانه ساخت دادم، اما به سرعت رد شد، پس از این اتفاق تغییراتی در فیلمنامه ایجاد کردم و با نام پارادایس برای آن درخواست پروانه ساخت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خوشبختانه این بار به این سناریو اجازه ساخت داده شد.
وی افزود: همیشه در آثارم از ساخت فیلم‌های خنثی پرهیز کرده‌ام و تلاش کردم در آثارم علاوه بر اینکه دغدغه‌های اجتماعی داشته باشم به دغدغه‌های فردی هم توجه کنم و رسیدن به این مطلوب نیز به هر قیمتی میسر نخواهد شد و تلاش می‌کنم، این موضوعات را به بهترین شکل ممکن به زبان سینما بیان کنم، زیرا اگر پیام ارزشمند و برگرفته از مطالبات مردم باشد، اما لحن و بیان آن صحیح انتخاب نشده باشد، بازخوردهای آن به هیچ وجه مطلوب نخواهد بود.
کارگردان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» ادامه داد: وقتی فیلم ساخته شد برای دریافت پروانه نمایش، آن را به شورای صدور پروانه نمایش فرستادم، این شورا یک اصلاحیه چهار صفحه‌ای به من داد که بیش از ۱۰۰ مورد برای اصلاح در آن ذکر شده بود، زمانیکه که این لیست را دیدم پارادایس را تمام شده می‌پنداشتم و از خودم پرسیدم چرا اعضای شورای دریافت پروانه ساخت با اعضای شورای پروانه نمایش متفاوتند زیرا لحظه‌به‌لحظه فیلم بر مبنای فیلم‌نامه‌ای که برای آن پروانه ساخت دارم، تولید شده است، پس چرا باید این همه اصلاح روی آن صورت گیرد.
وی درباره سلایق حاکم بر شورای دریافت پروانه نمایش گفت: متأسفانه سلایق شخصی تا حدودی در سینما حاکم شده، به‌نحوی‌که برخی از آثار تنها به‌واسطه نگاه یک نفر ممکن است بایکوت شوند. این اتفاق برای پارادایس رخ داد، چون فردی در شورای پروانه نمایش وجود داشت که علناً به من اعلام کرد تا زمانی او در این شوراست به فیلم من پروانه نمایش نمی‌دهد! این اتفاق به وقوع پیوست و تنها بعد از رفتن او از شورا بود که این فیلم توانست اجازه نمایش دریافت کند.
وی افزود: شانتاژهای این فرد درباره پارادایس آنقدر زیاد بود که بخی دیگر از اعضای گروه نیز پیرامون برخی سکانس‌ها دچار شبهه شده بودند، البته تبعات  این شانتاژ در اکران کنونی فیلم کاملاً عیان است، ولی به‌هرحال چاره‌ای دیگر برایم باقی نمانده بود. برای ساخت این فیلم، بار‌ها به قم سفر کردم تا درباره اثر با روحانیون و علما گفت‌وگو کنم، اما با تمام این‌ها یک اقدام سلیقه‌ای پارادایس را چند سال از اکران محروم کرد.
این کارگردان با بیان اینکه مردم قضاوت صحیح را انجام می‌دهند، گفت: گروه سازنده ویدیو‌هایی از اظهارنظر مردم بعد از تماشای فیلم را رسانه‌ای کردند که همه آن‌ها می‌پرسند چرا این فیلم سال‌ها اجازه اکران نداشته و چرایی این امر برای مخاطبان روشن نیست.
وی متذکر شد: در میان مدیرانی این‌چنینی، باید از ابراهیم داروغه‌زاده هم به نیکی یاد کنم که با عملکرد خود در شورای پروانه نمایش به مردم نشان داد که دغدغه سینما دارد. با آمدن این مدیر شایسته نه‌ تنها پاردایس، بلکه آثاری دیگری که فرصت نمایش نداشتند هم به روی پرده رفت.
این فیلم‌ساز تصریح کرد: برایم عجیب است چرا می‌خواهیم از برخی اقشار قدیس بسازیم و این امر امکان‌پذیر نیست زیرا روحانیون هم مانند اقشار مردم گوناگون‌اند، زیرا همانگونه که ممکن است، در میان پزشکان فردی نامناسب وجود داشته باشد در میان روحانی.ن نیز چنین امکانی وجود دارد. حتی مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان خود بیان کرده‌اند که از ما (روحانیت) انتقاد کنید، حتی بیان فرمودند از من هم نقد کنید. وقتی، ولی امر مسلمین چنین بزرگ‌منشانه اظهارنظر می‌کنند، چرا برخی این‌گونه در پی قدیس‌ سازی‌اند؟ البته به این نکته کاملاً واقفم که انتقاد تا جایی درست است که به توهین نینجامد.
این سینماگر در پاسخ به این سؤال که چگونه خط قرمزها را در این اثر رعایت کرده است اظهار کرد: اولاً نویسنده این اثر دارای تحصیلات حوزوی است. مهران رجبی به‌عنوان بازیگر فیلم هم با این امر غریبه نیست. در زمان ساخت این اثر مشورت‌های فراوانی با طلاب و روحانیون قم داشتم. بعد از ساخت هم اولین گروهی که فیلم را دیدند طلاب حوزه علمیه بودند. من از آن‌ها خواستم تا فیلم را تماشا کنند و اگر نظری برای اصلاح کار دارند بیان کنند. نسخه نمایشی برای طلاب، راف کات فیلم بود، چون قرار بود بعد از دریافت نظرات  آن را کم یا زیاد کنم، اما این اتفاق به ضرر من تمام شد، چون یکی از طلاب نزد حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی رفت و فریاد وااسلاما سر داد. حجت‌الاسلام نبوی هم نامه‌ای خطاب به وزارت ارشاد نوشت و درخواست توقیف این فیلم را داد.
وی ادامه داد: بعدازاین اتفاقات به قم رفتم و با حجت‌الاسلام نبوی گفت‌وگو کردم و از او پرسیدم آیا فیلم را دیده‌اند که برای توقیف آن چنین نامه‌ای نوشته است؟ اما متأسفانه این تلاش‌ها به‌جایی نرسید و فیلم من چهار سال توقیف ماند.
عطشانی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: این فیلم جز آن دسته کار‌هایی بود که آن‌چنان پیرامون انتخاب بازیگرانش دغدغه نداشتم، چون از ابتدا همین تیم را در نظر گرفته بودم و خوشبختانه توانستم گروه را برهمان اساس انتخاب کنم . درباره استقبال مردمی هم باید بگویم تا به امروز که یک ماه از نمایش فیلم گذشته استقبال خوبی از فیلم شده است. بابت این مسئله نیز خدا را شاکرم، چون هیچ‌چیز بیش از این برایم اهمیت ندارد که مردم راضی از سالن‌های نمایش بیرون بیایند.
گفت‌وگو از داوود کنشلو
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه