Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر کانون انبوه سازان مسکن ایران گفت: کاهش تولید و جهش قیمت امسال مسکن سبب شد مردم قدرت خرید خانه مورد نیاز خود را نداشته باشند و باید این شرایط را به گونه ای تغییر داد.

«فرشید پورحاجت» امروز ( دوشنبه ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط اقتصادی کنونی تولیدکنندگان به علت ریسک بالای سرمایه گذاری در این بخش، رغبتی برای تولید مسکن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بخش خصوصی تصور می کند اکنون شرایط لازم برای انجام سرمایه گذاری در این بخش وجود ندارد و راهکارهای تشویقی چندانی نیز برای تولیدکنندگان در نظر گرفته نشده است.
دبیر کانون انبوه سازان مسکن ایران تصریح کرد: تقویت نقدینگی یکی از مهمترین مولفه های افزایش قدرت خرید است؛ در حالی که از 18 ماه پیش سقف تسهیلات مسکن و شرایط پرداخت آن هیچگونه تغییری نکرده است.

** دولت و مجلس برای رفع قوانین دست و پاگیر اقدام کنند
پورحاجت ادامه داد: راهکارهای تشویقی مناسبی برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان مسکن در نظر گرفته نشده است؛ در حالی که دولت و مجلس می توانند با ورود به این بخش مهم اقتصادی و وضع قوانین و مقررات کارآمد و رفع موانع دست و پاگیر به کسب و کار در حوزه ساخت وساز کشور کمک کنند.
وی تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی باید بهبود فضای کسب و کار در این بخش، اولویت نخست دولت و مجلس باشد، زیرا اکنون کسب و کار تولیدکنندگان مسکن به شدت تضعیف شده است.
پورحاجت بیان کرد: اگر فضای کسب و کار در بخش ساخت و ساز از بن بست خارج شود با افزایش تولید شاهد متعادل شدن قیمت مسکن در کشور خواهیم بود.
دبیرکانون انبوه سازان مسکن ایران یادآوری کرد: با افزایش قیمت ها، ارزش پول ملی به یک سوم کاهش پیدا کرده و سبب شده است اکنون نقدینگی تولیدکنندگان به یک سوم کاهش پیدا کند.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی اعلام کرده است شیب رشد قیمت مسکن از آذرماه امسال معکوس و کاهشی شده است.
بر پایه این گزارش، رشد قیمتی در بهمن ماه به 85.1 درصد در مقایسه با ماه مشابه پارسال رسید که حکایت از کاهش پنج درصدی دارد؛ این امر در کنار افزایش 39 درصدی معاملات مسکن در شهر تهران در مقایسه با دی ماه، می تواند نویدبخش آن باشد که سایه رکود تورمی از سر بازار مسکن برداشته می شود.
بهمن ماه امسال 9 هزار و 300 معامله خرید و فروش مسکن در شهر تهران به ثبت رسید که اگرچه در مقایسه با بهمن پارسال 49.2 درصد کاهش داشته اما بیشتر از دی ماه امسال بود.
در دوره مورد بررسی، قیمت مسکن با شتاب کمتری گران شد و متوسط قیمت خرید و فروش در شهر تهران به مرز 10 میلیون تومان در هر مترمربع رسید که در مقایسه با بهمن 96، رشد 85.1 درصدی داشت که 1.7 درصد رشد مربوط به ماه آخر یعنی فاصله بین دی تا بهمن بود.

اقتصام*1108*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قدرت خريد مسكن كاهش توليد مسكن نقدينگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم علی نژاد عصر دوشنبه در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از یک هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود

وی افزود: کارهای زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است

فرماندار خوی گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد.

کد خبر 6092599

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!