Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@23:26:52 GMT

بازداشت یک استاد دانشگاه بلژیک در ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۱۳۲۸

رئیس دانشگاه تهران از قطع ارتباط همکاری مشترک دانشگاه لوون بلژیک به‌دلیل بازداشت استاد ایرانی - بلژیکی این دانشگاه در ایران خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمود نیلی احمد آبادی ضمن بیان این مطلب با اشاره به محدود شدن ارتباطات همکاری دانشگاه‌های بلژیک با دانشگاه‌های ایران، گفت: دانشگاه تهران با یکی از دانشگاه‌های بلژیک به نام دانشگاه لوون همکاری‌های مشترک داشت و دوره‌های مشترک آموزشی بین دو دانشگاه برگزار می‌شد که این همکاری به دلیل مسائل سیاسی از سوی دانشگاه لوون لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه مسائل سیاسی همواره بر روابط دو جانبه همکاری‌های علمی تأثیرگذار است. همچنان که دلیل لغو همکاری‌های دو جانبه دانشگاه لوون بلژیک با دانشگاه تهران بازداشت یک استاد بلژیکی در ایران اعلام شد.
دکتر نیلی خاطر نشان با تاکید بر اینکه وزیر علوم پیگیر تداوم همکاری‌های دو جانبه دانشگاه‌های دو کشور ایران و بلژیک هستند، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر به اروپا، وزیر علوم در ملاقات‌های خود با مسئولان دانشگاهی بلژیک پیگیر این موضوع شدند و این موضوع از طریق سفارت و وزارت خارجه نیز دنبال می‌شود. ضمن اینکه فرد بازداشت شده در دانشگاه لوون تدریس می‌کرد و به همین دلیل در سفر اخیر دانشگاه‌های آن کشور به این بازداشت اعتراض کردند و این موضوع برای جامعه دانشگاهی آنها بسیار اهمیت دارد.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر با برخی دانشگاه‌های بلژیک همچنان ارتباطات محدودی داریم اما این تعامل به دلیل مسائل سیاسی (بازداشت استاد بلژیکی در ایران) در سطحی که مورد انتظار ما بود، محقق نشده است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازداشت استاد دانشگاه بلژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز در این مراسم گفت : دانشگاه شیراز توانسته است در دو رتبه بندی مهم جهانی رتبه نخست را کسب کند که این نتیجه تلاش اساتید دانشگاه شیراز است.

این اساتید در فعالیت های حوزه فرهنگی و آموزشی به عنوان اساتید برتر انتخاب شدند.

شیراز ۷۲۰ استاد دانشگاه عضو هیئت علمی دارد و حدود ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • اللهیار دیر آمد، وسترلو یک امتیاز گرفت
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد