Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی به منظور معرفی و تجلیل از برگزیدگان داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مراسم پایانی سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی به منظور معرفی 10 طرح برگزیده داخلی و 6 طرح برگزیده خارجی از صبح امروز، دوشنبه 13 اسفند ماه با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و خارجی گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دوره از برگزاری جشنواره خوارزمی 271 طرح داخلی و 111 طرح خارجی از 40 کشور جهان حضور یافته که بعد از بررسی در 18 گروه تخصصی و 5 بخش پژوهش های بنیادی، کاربردی، طرح های توسعه ای، اختراع و نوآوری و طرح برگزیده موفق در تولید ملی، 27 طرح به هیات داوران جشنواره معرفی شد که از بین آنها 16 طرح داخلی و خارجی برگزیده شدند.
در این دوره 37 طرح در گروه مکانیک، 45 طرح در گروه برق و کامپیوتر، 32 طرح در گروه طرح های موفق در تولید ملی، 26 طرح در گروه مواد، متالوژی و انرژی های نو، 38 طرح در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 39 طرح در گروه زیست فناوری و علوم پایه، 27 طرح در گروه فناوری های شیمیایی، 24 طرح در گروه نرم افزار و فناوری اطلاعات، 21 طرح در گروه عمران، 24 طرح در گروه علوم پایه، 10 طرح در گروه هنر، 13 طرح در گروه محیط زیست، 9 طرح در گروه مکاترونیک، 8 طرح در گروه معماری و شهرسازی، 6 طرح در گروه هوا فضا، 8 طرح در گروه صنایع و مدیریت فناوری و 6 طرح در گروه فناوری نانو ارائه شده است.
طرحهای برگزیده بخش خارجی این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی از کشورهای انگلستان، سوییس، یونان، چین و آمریکا است.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی دبیرخانه این جشنواره گفت: برگزاری سی و دومین دوره از از جشنواره بین المللی خوارزمی مقارن با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران یادآور توان، اراده و اقتدار نسلی از اندیشمندان و صاحبنظران دوراندیش عرصه علم و فناوری کشور است که برای تحقق آرمان های انسانی و اسلامی جامعه خود ضرورت دستیابی به دانش و اهمیت نوآوری در علم و فناوری را دریافتند و چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضای رقابتی سالم و پویا را برای شناسایی، تشویق و حمایت از پژوهشگران و فناوران برتر ایجاد کردند.
«علی الیاسی» افزود: تجربه ذی قیمتی که در سالیان متمادی باعث شکل گیری و انسجام نهادی علمی و معتبر برای ارزیابی و معرفی طرح های برتر عرصه علم و فناوری کشور شده است.
وی گفت: خدمتگزاری در بیش از سه دهه برای خانواده بزرگ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به خصوص سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را توفیق می دانیم، این دوره از جشنواره با پذیرش صدها طرح از داخل کشور و دهها طرح از دانشمندان 40 کشور نمادی از ارتقای سطح علمی و فناوری کشور و گسترش تعاملات علمی با دانشمندان صاحب نام دنیا است.
الیاسی افزود: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به عنوان مجری و متولی برگزاری این رویداد علمی و بین المللی شاخص، چون دیگر سالها همچنان بر حفظ ارزش های ایجاد شده از این رقابت علمی مانند جلب توجه بخش صنعت به سرمایه گذاری بر ایده های نوین علمی، ترغیب گرایش جامعه علمی به تجاری سازی محصولات دانش بنیان، شناسایی نوآوران موفق و کارآفرینان دانش بنیان، گسترش ظرفیتهای جشنواره بین المللی خوارزمی در معرفی سرمایه های انسانی کشور و افزایش تعاملات علمی با دانشمندان خارجی و پژوهشگران ایرانی مقیم دیگر کشورها پافشاری می کند.
وی بیان کرد: تحقق هر یک از آنها نیازمند برنامه ریزی بلند مدت، سازماندهی و ایجاد هماهنگی بین افراد و واحدهای سازمانی و نهادهای مرتبط ، نیروی انسانی کارآمد، دقت و سرعت عمل و تامین منابع مالی و اجرایی مناسب است.
دبیر جشنواره خوارزمی سی و دوم گفت: در این دوره علاوه بر مستندات مکتوبی که برای جشنواره های بین المللی و جوان خوارزمی در دوره های قبل به چاپ رسیده پایگاه اطلاعاتی برگزیدگان هر دو جشنواره در تمام دوره ها (52 دوره برگزاری) در اختیار همگان قرار گرفته و امکان دسترسی به نام برگزیدگان، عناوین طرح ها و چکیده آنها از طریق این سامانه فراهم شده است.
جشنواره بین المللی خوارزمی همه ساله به همت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و به منظور شناسایی، معرفی و حمایت از مبتکران، فناوران و دانش پژوهان برجسته در پژوهش های کاربردی، بنیادی، توسعه ای و نوآوری علمی برگزار می شود.
علمی** 9340** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جشنواره خوارزمي سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است