Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@20:43:46 GMT

الجزیره: جسد خاشقچی را در کوره کنسولگری سوزاندند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۱۴۸۹

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: تحقیقات مسؤولان ترکیه ای نشان می دهد که برای امحای جسد «جمال خاشقچی» از کوره ای که در منزل «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان در استانبول تعبیه شده بود، استفاده شده است. آفتاب‌‌نیوز : شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: مرکز تحقیقات جنایی ترکیه توانست، با وجود رنگ آمیزی دیوار دفتر سرکنسول عربستان در استانبول، آثار خون به جامانده از خاشقچی را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازنده این کوره به خبرنگار الجزیره گفته است: این کوره با مشخصات معین و به درخواست مستقیم 'محمد العتیبی' سرکنسول سعودی در استانبول تهیه شده است.
وی فاش کرد: این کوره با گاز کار می کند و مخصوص ذوب فلزات است و می تواند بیش از یکهزار درجه سانتیگراد تولید کند.
بر اساس این گزارش، «مقام های ترکیه ای روشن بودن این کوره در طول سه روزی که جسد خاشقچی در داخل چمدان ها جاسازی شده بود، زیر نظر داشته و آن را رصد کرده بودند.»
الجزیره همچنین اعلام کرد: پس از ناپدید شدن خاشقچی، نخستین تماس میان مدیر دستگاه اطلاعاتی ترکیه با «محمد بن سلمان» برقرار شد که ولیعهد سعودی هیچ پاسخی به درخواست طرف ترکیه ای مبنی بر سرنوشت این روزنامه نگار نداده است.
پیش از این اما برخی منابع ترکیه ای اعلام کرده بودند که جسد خاشقچی با استفاده از اسید در داخل ساختمان کنسولگری و اقامتگاه العتیبی سرکنسول متواری سعودی، تجزیه و نابود شده است.
خاشقچی دوم اکتبر (10 مهرماه) در استانبول ترکیه وارد کنسولگری عربستان شد و در آنجا به قتل رسید. ریاض پس از 18 روز به این قتل اعتراف کرد.
دادستان کل عربستان در نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته بدون اشاره به جزئیات پرونده خاشقچی اعتراف کرد که آمر قتل خاشقچی، رئیس تیم مذاکره کننده با او بوده است.
سرانجام دادستان کل عربستان، نخستین جلسه موسوم به متهمان قتل خاشقچی را اوایل دی ماه گذشته برگزار کرد؛ موضوعی که سازمان ملل متحد آن را ناکافی دانست و خواستار تحقیقات شفاف و جامع و مجازات عاملان اصلی شد.
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش اختصاصی الجزیره از عملیات‌های دقیق حزب‌الله

شبکه الجزیره در گزارشی تصاویری از عملیات‌های شناسایی رزمندگان حزب‌الله در پایگاهها و مقرهای ارتش رژیم صهیونیستی و هدف‌گیری دقیق اهداف را منتشر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه الجزیره در یک گزارش اختصاصی، گوشه‌ای از توان اطلاعاتی، شناسایی و عملیاتی حزب‌‌الله را به تصویر کشید.

رصد دقیق نظامیان صهیونیستی درون پایگاهها و شهرک‌ها از سوی رزمندگان حزب‌الله در این گزارش به تصویر کشیده شده است.

الجزیره با بیان اینکه حزب‌الله از فناوری‌های بسیار دقیقی بهره می‌برد؛ گفت که حزب‌الله همچنین مواضع ارتش صهیونیستی را از طریق هوایی مورد رصد قرار داده و از آن‌ها اطلاعات جمع‌آوری کرده است.

این تصاویر نشان می‌دهد که چگونه رزمندگان حزب‌الله توانسته‌اند تا بیخ گوش نظامیان ارتش اشغالگر نفوذ کرده و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و فیلم‌برداری کنند.

شناسایی محل استقرار گنبد آهنین و پهپادهای «هرمس» نیز جزئی از عملیات شناسایی رزمندگان حزب‌الله است که در این گزارش به تصویر کشیده شده است.

دیگر خبرها

  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • یونسکو جایزه آزادی مطبوعات ۲۰۲۴ را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • یونسکو جایزه «آزادی مطبوعات» را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟
  • گزارش اختصاصی الجزیره از عملیات‌های دقیق حزب‌الله