Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های آمریکایی یکشنبه شب گزارش دادند که با موضع‌گیری چهار سناتور جمهوریخواه علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، به نظر می‌رسد طرح لغو وضعیت اضطرار ملی به آرای کافی برای تصویب در مجلس سنا رسیده باشد. آفتاب‌‌نیوز : «سوزان کالینز»، «تام تیلیس»، « لیسا مرکاوسکی» و «راند پال» سناتورهایی هستند که تاکنون، موافقت خود را با لغو وضعیت اضطرار ملی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سی‌ان‌ان، با احتساب نمایندگان دمکرات، اکنون شمار حامیان این طرح به اکثریت 51 نفر در سنا دست یافته است و انتظار می‌رود که به زودی به تصویب برسد.
جمهوریخواهان در سنای آمریکا با اختلاف 3 کرسی در اکثریت هستند و پیوستن این چهار نماینده به دمکرات‌ها، زمینه را برای مقابله این مجلس با سیاست‌های مهاجرتی دولت این کشور هموار کرده است.
هفته گذشته نیز مجلس نمایندگان آمریکا طرح مشابهی را به تصویب رسانده بود.
ترامپ وضعیت اضطرار ملی را ماه گذشته برای تامین هزینه ساخت دیوار در مرز با مکزیک اعلام کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که مذاکرات دولت و کنگره آمریکا برسر هزینه ساخت این دیوار به نتیجه نرسید.
ترامپ پیشتر اصرار داشت که پنج میلیارد و 700 میلیون دلار به این دیوار اختصاص یابد، اما حزب دمکرات حاضر به اختصاص ردیف بودجه برای آن نشد.
مخالفان، ساخت این دیوار را تلاشی برای سرکوب مهاجران و پناهندگانی می‌دانند که از مرز مکزیک وارد آمریکا می‌شوند.
سیاست «مدارای صفر» دولت آمریکا در برخورد با مهاجرها، انتقادهای تندی را از سوی سازمان های حقوق بشری به دنبال داشته است.
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اضطرار ملی سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر