Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مصوبه مجلس درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان با سابقه سه دوره نمایندگی متوالی خلاف قانون اساسی نیست» گفت که این مصوبه باعث پویاتر شدن مجلس شورای اسلامی و حضور جوانان با ایده، فکر و اطلاعات بالاتر می‌شود.

محمد محمودی شاه‌نشین با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان با سابقه سه دوره نمایندگی گفت: این مصوبه خلاف قانون اساسی نیست البته که تشخیص دهنده نهایی، شورای نگهبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که « این مصوبه نقاط قوت بسیاری دارد»، توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از حوزه‌های انتخابیه زیر سایه سنگین نمایندگان چند دوره مانده است که با این مصوبه جوانان با ایده، فکر و اطلاعات بالاتر مجالی برای حضور پیدا می‌کنند از طرف دیگر نمایندگان با سابقه سه دوره نمایندگی می‌توانند یک دوره تجدید قوا کرده و دوره بعد از آن مجدداً کاندیدا شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر این‌که «این مصوبه با قانون اساسی مغایرتی ندارد» خاطرنشان کرد: طبق قانون باید مجلس شورای اسلامی شرایط انتخابات را مشخص کند که این شامل دوره‌های حضور نمایندگان، شرایط سنی و حتی تحصیلاتی آنها هم می‌شود.

مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در مصوبه‌ای مقرر کرد که نمایندگانی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بوده‌اند نمی‌توانند در دوره بعدی کاندیدا شوند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی