Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو از تدوین طرح "همکاری مشترک" سپاه و دولت برای بارورسازی ابرها خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره همکاری این وزارتخانه با نیروی هوافضای سپاه در حوزه بارورسازی ابرها گفت: بارورسازی ابرها یک پروژه سالیان دراز وزارت نیرو است و مرکزی هم در این زمینه فعال است و کشورهای خشک و نیمه خشک نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره حوزه و میزان تاثیر این فرآیند، نیازمند سال‌های متمادی استفاده و محاسبات لازم و رسیدن به یک درصد قابل اعتماد برای اثر بخشی هستیم که این موضوع  درحال انجام است.

وزیر نیرو تاکید کرد: از سال گذشته سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی هم اعلام امادگی کرد که به مرکز بارورسازی ابرها کمک کند. در این حوزه، طرح یک همکاری تدوین شده و امیدوار هستیم که اثربخشی آن در مقابل انرژی که برای آن صرف می‌شود مناسب باشد.

اردکانیان تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط بارش و نزولات خوبی که داریم شاید این بحث در افکار عمومی خیلی جذاب نباشد ولی اصل موضوع این است که ما به عنوان یک کشور خشک و نیمه خشک راهکار و فناوری‌ها برای تامین آب از جمله بارورسازی ابرها، استفاده از پساب تصفیه شده، شیرین کردن آب دریا و حتی مطالعاتی که راجع به استفاده کمی و کیفی آب ژرف است را از نظر دور نمی‌کنیم.

آذرماه امسال بود که سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از توافق با وزارت نیرو برای استفاده از 4 پایگاه پهپادی و یک پایگاه هوایی این نیرو در جهت کمک به بارور سازی ابرها خبر داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارورسازی ابرها سپاه پاسداران قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کاظمی قمی ظهر سه شنبه در حاشیه نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی، معاونین استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و دیگر بازیگران مرز که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با افغانستان صورت می‌گیرد، می‌تواند منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: این نشست‌ها با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با مرز افغانستان برگزار می‌شود به همکاری‌های بین استانی کمک می‌کند و هر چقدر این همکاری‌ها افزایش یابد، قاچاق مواد مخدر کاهش، اشتغالزایی و تثبیت مرزنشینان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اتخاذ رویه‌های یکسان در مرزها روند مثبتی را طی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌هایی که در مرز هستند در یک چهارچوب هم‌افزا و هماهنگ باشند.

کاظمی قمی عنوان کرد: با توجه به همدلی خوبی که بین دستگاه‌های بازیگر مرز به وجود آمده و زمینه‌هایی که فراهم شده فضای خوبی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

کد خبر 6099823

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • رونمایی از ۴ محصول جدید کاتالیستی با همکاری دانشگاه و صنعت
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه