Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:43:52 GMT

ورودی روستاهای وزینه سردشت به نام مقدس شهدا مزین شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۲۱۵۱

ورودی روستاهای وزینه سردشت به نام مقدس شهدا مزین شد

مهاباد - ایرنا - بخشدار وزینه سردشت گفت: ورودی 26 روستای این بخش به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای این شهرستان به تابلوهایی با نام مقدس شهیدان مزین شد.

میر اشکان مهدوی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در 26 روستای دارای دهیاری بخش وزینه که در مجموع دارای 90 شهید بودند، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: یکی از ماندگارترین اقدامات به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نامگذاری معابر یا ساخت تابلوهایی مزین به نام مبارک آنهاست.
وی اظهار داشت: این بخشداری امسال مشخصات جمعیتی به همراه تعداد شهدای هر روستا را در لیست هایی گردآوری کرده است که پس از آماده شدن در ورودی روستای محل سکونت آن شهدای معظم نصب می شود.
وی اضافه کرد: این تابلوها با طرح‌های گرافیکی یکسان تهیه شده و نام، نام خانوادگی، بیوگرافی و تصویر هر شهید در آن قید می‌شود تا شکل و محتوای آنها در همه مکان‌ها یکسان باشد.
مهدوی نیا گفت: بخش وزینه یکی از مناطق شهید پرور و انقلابی کشور به شمار می رود که هنوز درب شهادت در بسیاری از روستاهای آن همچنان گشوده است.
وی اضافه کرد: نلاس با 14 شهید، روستای داود آباد با 16 شهید، دولتوی آلواتان با هشت شهید، هه لوی با 6 شهید، گومان با چهار شهید، بناوه با چهار شهید از جمله روستاهای این بخش به شمار می روند.
بخشدار وزینه با بیان اینکه امسال 10 یادواره در سطح این بخش برگزار شده است، گفت: برگزاری یادواره شهدا اثر زیادی در زنده نگهداشتن یاد و نام این شهیدان سرفراز دارد.
به گزارش ایرنا سردشت دارای 2 بخش مرکزی و وزینه با جمعیت 120 هزار نفر است که در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و 853 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
سردشت هم مرز با کشور عراق واقع شده است و در طول دوران دفاع مقدس یکی از مناطق عملیاتی بود.
7562/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار آذربایجان شرقی شامگاه چهارشنبه در این آئین با قدردانی از خیرانی که به مناطق محروم استان آبرسانی کرده اند، گفت: با توجه به اینکه تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان قابل توجه است، امیدواریم با این اقدامات خداپسندانه و نوع دوستانه، گام مهمی در راستای حل این مشکل برداشته شود.

مالک رحمتی افزود: علاوه بر ۲۱۰ روستایی که امروز مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور آبرسانی به آنها را تقبل کرد، خیران دیگر نیز با کمک دولت و سپاه، تأمین آب شرب پایدار ۲۸۰ روستای دیگر استان را تقبل کرده اند و امیدوارم تا پایان دولت مردمی، جشن تأمین آب پایدار روستاهای استان را جشن بگیریم.

کد خبر 6100932

دیگر خبرها

  • آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود
  • پیشرفت‌های کشور مرهون خون شهداست
  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد