Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب کارگر بریتانیا اعلام کرده است که اگر برنامه بریگزیت این حزب در پارلمان اکثریت آرا را به دست نیاورد از همه‌پرسی دوم برای بریگزیت حمایت می‌کند. اما بیش از یک چهارم از نمایندگان این حزب در پارلمان با آن مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، کارولین فلینت، یکی از نمایندگان پارلمان بریتانیا از حزب کارگر اعلام کرده است که حدود ۶۰ تا ۷۰ نماینده از حزب کارگر با برگزاری دومین همه‌پرسی بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دویچه‌وله، حزب کارگر بریتانیا اخیرا اعلام کرده بود که برای جلوگیری از خروج بدون توافق یا باتوافق بریتانیا از اتحادیه اروپا که دولت ترزا می، نخست وزیر دنبال می‌کند از برگزاری دومین همه‌پرسی حمایت خواهد کرد اما حدود یک چهارم از نمایندگان این حزب در پارلمان اکنون با  آن مخالفت کرده‌اند. از ۶۴۹ نماینده پارلمان بریتانیا ۲۴۵ نماینده از حزب کارگر هستند.

مخالفان رفراندوم دوم از حزب کارگر بیشتر در مقابل جرمی کوربین، رهبر این حزب ایستاده‌اند که به تازگی پس از تردید بسیار برای یک همه‌پرسی جدید برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موضع‌گیری کرده‌ است.

جان مک‌دونل، کارشناس مالی حزب کارگر بریتانیا می‌گوید که این حزب تحت فشار ترزا می مجبور شده است با همه‌پرسی دوم موافقت کند. مک دونل تاکید می‌کند که حزب کارگر قصد دارد برنامه "بریگزیت جایگزین خود" را در پارلمان به کرسی بنشاند.

برنامه سه‌مرحله‌ای ترزا می

روز چهارشنبه هشتم اسفند پارلمان بریتانیا به برنامه سه‌ مرحله‌ای ترزا می، نخست وزیر این کشور رای مثبت داد. این برنامه سه مرحله‌ای زمینه‌های به تعویق انداختن مهلت خروج از اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند.

اکثریت نمایندگان پارلمان بریتانیا با برنامه ترزا می در ارتباط با برگزیت موافقت کردند. برنامه ترزا می شامل سه مرحله می‌شود.

مرحله نخست تا روز ۱۲ مارس سال جاری ادامه دارد. پارلمان بریتانیا قرار است ۱۲ مارس دوباره بر سر برنامه بریگزیت که ترزا می در رایزنی با سران اتحادیه اروپا تهیه کرده رای‌گیری کند. می اخیرا در ارتباط با مذاکره با سران اتحادیه اروپا اظهار امیدواری کرده بود. بر این اساس، اگر نخست‌وزیر بریتانیا موفق به کسب اکثریت رای نمایندگان در مورد قرارداد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نشود، مرحله دوم آغاز می‌شود.

در مرحله دوم نمایندگان پارلمان بریتانیا بر سر خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا رای‌گیری می‌کنند. اگر اکثریت نمایندگان مخالف خروج بدون توافق بریتانیا باشند، آنگاه مرحله سوم آغاز می‌شود. در مرحله سوم، نمایندگان درباره به تعویق انداختن مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای‌گیری خواهند کرد.

طبق گزارش رسانه‌های بریتانیا نمایندگان حزب محافظه کار در پارلمان هم نسخه جدیدی از بریگزیت را برای مذاکره با اتحادیه اروپا تهیه کرده‌اند که در آن نکات اساسی از جمله موضوع مرز جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپاست با ایرلند شمالی که قسمتی از خاک بریتانیا شمرده می‌شود، درج خواهد شد.

بنا به نوشته روزنامه "ساندی تایمز" قرار است در تنظیم بریگزیت جدید از طرف حزب حاکم مطالبات حزب "اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی" نیز قید گردد.

این حزب از دولت اقلیت ترزا می حمایت می‌کند. حال اگر اتحادیه اروپا با طرح جدید ترزا می موافقت کند حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی در رای گیری پارلمان از ترزا می حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بریگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • آاس رم - بایرلورکوزن؛ ترکیب رسمی
  • وارن زائر امری دومین بازیکن جوانی که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود