Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شبکه تلويزيوني الجزيره قطر روز يکشنبه در گزارشي اعلام کرد: تحقيقات مسئولان ترکيه اي نشان مي دهد که براي امحاي جسد «جمال خاشقچي» از کوره اي که در منزل «محمد العتيبي» سرکنسول عربستان در استانبول تعبيه شده بود، استفاده شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، شبکه تلويزيوني الجزيره اعلام کرد: مرکز تحقيقات جنايي ترکيه توانست، با وجود رنگ آميزي ديوار دفتر سرکنسول عربستان در استانبول، آثار خون به جامانده از خاشقچي را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازنده اين کوره به خبرنگار الجزيره گفته است: اين کوره با مشخصات معين و به درخواست مستقيم `محمد العتيبي` سرکنسول سعودي در استانبول تهيه شده است.
وي فاش کرد: اين کوره با گاز کار مي کند و مخصوص ذوب فلزات است و مي تواند بيش از يک هزار درجه سانتيگراد توليد کند.
براساس اين گزارش، «مقام هاي ترکيه اي روشن بودن اين کوره در طول سه روزي که جسد خاشقچي در داخل چمدان ها جاسازي شده بود، زير نظر داشته و آن را رصد کرده بودند.
الجزيره همچنين اعلام کرد: پس از ناپديد شدن خاشقچي، اولين تماس، ميان مدير دستگاه اطلاعاتي ترکيه با «محمد بن سلمان» برقرار شد که وليعهد سعودي هيچ پاسخي به درخواست طرف ترکيه اي مبني بر سرنوشت اين روزنامه نگار نداده است.
پيش از اين اما برخي منابع ترکيه اي اعلام کرده بودند که جسد خاشقچي با استفاده از اسيد در داخل ساختمان کنسولگري و اقامتگاه العتيبي سرکنسول متواري سعودي تجزيه و نابود شده است.
خاشقچي دوم اکتبر (10 مهرماه) در استانبول ترکيه وارد کنسولگري عربستان شد و در آنجا به قتل رسيد. رياض پس از 18 روز به اين قتل اعتراف کرد.
دادستان کل عربستان در نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته بدون اشاره به جزئيات پرونده خاشقچي اعتراف کرد که آمر قتل خاشقچي، رئيس تيم مذاکره کننده با او بوده است.
سرانجام دادستان کل عربستان، نخستين جلسه موسوم به متهمان قتل خاشقچي را اوايل دي ماه گذشته برگزار کرد، موضوعي که سازمان ملل متحد آن را ناکافي دانست و خواستار تحقيقات شفاف و جامع و مجازات عاملان اصلي شد.

منبع: العالم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کوره کنسولگري عربستان خاشقچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!

تعداد بازدید : 3332 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9979 ۶ صادق بوقی هنگام پرواز تهران به استانبول به درخواست مسافران، ترانه معروف رشتی «او او او» را خواند که باعث به وجد آمدن مسافران شد و مسافران با او همراهی کردند. این لحظات بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • از کوره‌های آتشین تا نوک تیز؛ مدادها چگونه ساخته می‌شوند؟
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد