Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@22:54:38 GMT

پیری ۲۳ درصدی جمعیت اردبیل تا ۲۰ سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۳۲۲۵

پیری ۲۳ درصدی جمعیت اردبیل تا ۲۰ سال آینده

بر اساس آمارهای موجود تا ۲۰ سال آینده بیش از 23 درصد جمعیت استان اردبیل را سالمندان(گروه سنی بالای 60 سال) تشکیل خواهند داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، سالمندی بخشی از زندگی و واقعیت زیستی است و طبق آمارهای موجود طی ۲۰ سال آینده بیش از 23 درصد جمعیت استان اردبیل را نیز سالمندان(گروه سنی بالای 60 سال) تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طبق اعلام فریبرز دهقان معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، هم اکنون شش درصد جمعیت استان اردبیل را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند که این روند در 20 سال آینده تشدید شده و جمعیت استان به سمت پیری حرکت کرده وبیش از 23 درصد جمعیت استان اردبیل را گروه سنی بالای 60 سال تشکیل خواهند داد.

به گفته وی در سال‌ های آینده با سیر نزولی در جمعیت جوان روبرو خواهیم بود با این روند، نیروی کار در 20 سال آینده کاهش یافته و حتی تقاضا برای ورود به بازار کار تقریبا ناچیز خواهد بود و فلذا انتظار می رود بر اساس هرم سنی تدبیری در این زمینه اتخاذ شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: تغییرات جمعیتی در سطح کشور و استان اردبیل محسوس است و شورای راهبردی جمعیت باید با برنامه‌ ریزی هدفمند جلو رفته و سیاست‌گذاری‌ های درست جمعیتی در پیش گرفته شود.

وی دلیل ثابت ماندن جمعیت 65 هزار نفری بیکار استان اردبیل  را درسالهای اخیر  ورود هشت هزار نیروی جدید در هر سال دانست.
به گزارش سبلان‌ما، سالمندان سرمایه‌های هر کشور محسوب شده و افزایش شمار آن‌ها نشانه بالا رفتن امید به زندگی و افزایش سطح بهداشت کشور است، اما افزایش شمار سالمندان از منظری دیگر به‌عنوان بحرانی برای کشور محسوب شده و زنگ خطر کاهش جمعیت جوان کشور را به صدا درمی‌آورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت

جعفر میعادفر با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت امسال، ۶۴۵ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۱۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۲۳۳حادثه ترافیکی و ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب افزایش ۴۸ درصدی و کاهش دو درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۲۹۳۶ نفر نیز مصدوم شدند. همچنین متاسفانه ۱۶۹ نفر نیز در حوادث رخ داده جان خود را از دست دادند.

میعادفر با اشاره به جزییات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۳۶ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۴۵ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی بود.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شدند نیز گفت: ۲۶۵۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که ۴۲ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین۲۸۰ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۷۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفر هستند.

میعادفر گفت: طی هفته گذشته، ۳۲ مورد زمین لرزه نیز در کشور رخ داد که بزرگترین آن ها در دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در حوالی کرمان و رفسنجان بود که به بزرگی ۴.۶ ریشتر رخ داد و خوشبختانه خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت