Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: جشنواره خوارزمی یکی از جشنواره پر سابقه در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و مورد استقبال پژوهشگران و نخبگان قرار گرفته است.

وی افزود: معرفی محققان و صاحبان دانش کاری نمادین است؛ تعداد بسیار زیادی از محققان با سابقه و دانش پژوهان جوان در کشورمان زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی فرآیندهای گزینشی، علمی و گروهی از مجموعه‌ها، افراد و آثار به جشنواره‌هایی همانند خوارزمی معرفی خواهند‌شد.

وزیر علوم بیان کرد: حضور دانشمندان خارجی در این جشنواره فرصتی برای انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، انتقال دانشجو و پذیرش نخبگان علمی است. بدون همکاری های بین‌المللی، حرکت علمی به صورت کامل صورت نمی‌گیرد.

غلامی ادامه داد: در این جشنواره توجه ویژه ای به علوم کاربردی شده است؛ در واقع ارائه فناوری هایی که بتواند مشکلات موجود در حوزه های مختلف علمی، پزشکی و صنعتی را حل و فصل کند،‌ مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر علوم با بیان این که در چند سال گذشته آثار بسیار خوبی را در حوزه تکمیل فناوری های جدید شاهد بوده ایم، بیان کرد :در کنار این توفیقات، خروج مجموعه های جدیدی از شرکت های جوان مبتنی بر دانش های جدید و استارتاپ ها، امید بسیار قوی را در حوزه علمی و فناوری کشور ایجاد کرده است.

وزیر علوم تصریح کرد: تلاشمان در دولت این است که حمایت های بیشتری را از پژوهشگران جوان و شرکت های دانش بنیان داشته باشیم؛ فارغ التحصیلان کشور به وسیله دانش و فناورهایی که آموخته‌اند، باید بتوانند برای نیروهای جوان دیگر شغل ایجاد کنند تا بتوانیم استقلال و توسعه کشور را تضمین کنیم.

وزیر علوم تاکید کرد: تلاش برای به فعلیت رساندن ظرفیت های عظیمی که در کشور وجود دارد، وظیفه اصلی ماست.

غلامی در پایان گفت: نیروهای انسانی دانشمند سرمایه های بنیادین کشور هستند؛ ما به وجود این دانشمندان افتخار می‌کنیم و خدمت به این مجموعه های ارزشمند را وظیفه خودمان می دانیم.

انتهای پیام/

108 / 31 منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جشنواره بین المللی خوارزمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری جشنواره بین المللی خوارزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور نوبت اول امسال و همچنین نرسیدن دانش‌آموزان یک منطقه سیل‌زده به جلسه آزمون توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

وی اظهار کرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

جذب نخبگان به صورت مستقیم به عنوان هیات علمی

زلفی‌گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی‌گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما...

وزیر علوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود. الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیرنظام مختلف بودیم.

زلفی‌گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیأت مرتبط خود معرفی می شوند.

دیگر خبرها

  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد