Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودکشی رئیس نمایندگی شرکت «کوکا کولا» در ترکمنستان از فشار دولت این کشور بر سرمایه‌گذاران خارجی خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اظهارات دولت ترکمنستان درباره برگزاری مناقصه‌های شفاف همچنان زیر سؤال قرار دارد.

«قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دستور توجه بیشتر به بخش خصوصی را داده که بر اساس آن پروژه‌های بسیاری به شرکت‌های علاقه‌مند واگذار می‌شود اما شرکت‌هایی که از روابط در دولت برخوردار نیستند فرصتی برای پیروزی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودکشی «گکتوگا گیازیتاک» رئیس نمایندگی شرکت «کوکاکوکا» در ترکمنستان از فشارهای روانی بر سرمایه گذاران خارجی در «عشق آباد» خبر می‌دهد.

دولت رسماً این حادثه را خودکشی نمی‌داند در حالی که رسانه‌های محلی از وقوع خودکشی به دلیل مشکلات مالی شرکت خبر دادند.

بر اساس این گزارشات گیازیتاک از طبقه بالای یکی از هتل‌های عشق آباد خود را به پایین پرت کرده و به دلیل این حادثه برخی مقامات بلندپایه برکنار خواهند شد.

با وجود برنامه‌های دولتی در بخش آزادی تجاری در ترکمنستان کل سیستم تحت نظارت دولت قرار دارد و امکاناتی برای خرید و فروش آزاد فراهم نشده است.

در تاریخ 22 فوریه سال جاری بردی محمداف حکم تعیین قیمت کالاها و خدمات مختلف توسط دولت این کشور را امضا کرد اما فهرست کالا و خدمات مورد نظر هنوز اعلام نشده و با توجه به بحران اقتصادی حاکم در ترکمنستان احتمالا دولت لیست بزرگی را ارائه خواهد کرد.

همچنین عشق آباد علاقه‌مند به پرداخت هزینه‌های شرکت بلاروسی موسوم به «بلشیمپروم» برای ساخت کارخانه تولید کود نیست و «مینسک» به سمت دعواهای قضایی در دادگاه‌های بین‌المللی حرکت کرده است.

علاوه بر این عشق آباد درباره پروژه‌های استراتژیک و بین‌المللی خود نظیر «تاپی» سخن می‌گوید و خواستار جذب سرمایه گذاران خارجی است اما شرکت‌های بین‌المللی از فشارهای دولت این کشور بر سرمایه گذاران خارجی اطلاع دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترکمنستان عشق آباد كوكا كولا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسؤولان مربوطه و سرمایه گذاران بخش گردشگری برگزار شد و ضمن هم اندیشی برای رفع مشکلات، ایجاد کارگروهی بدین منظور در فرمانداری در دستورکار قرار گرفت.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش‌گردشگری ساوجبلاغ را هدف اصلی تشکیل این جلسه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در شهرستان‌های مستعدی همچون ساوجبلاغ بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تنها با تعامل ادارات و دستگاه‌های مختلف حاصل می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور مقرر شد کارگروهی در فرمانداری ساوجبلاغ برای پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری این شهرستان تشکیل شود.

کد خبر 6095131

دیگر خبرها

  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان