Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@13:38:43 GMT

بعد از ماهی گلی، نوبت لاک‌پشت و سمندر رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۴۶۴۵

بعد از ماهی گلی، نوبت لاک‌پشت و سمندر رسید

خرداد: تا چند سال پیش تعداد زیادی ماهی قرمز قربانی سفره‌های نوروز ما می‌شدند اما حالا لیست حیواناتی که در بازار شب عید به فروش می‌رسند، افزایش پیدا کرده‌است. بازاری که از مار و لاک‌پشت تا آفتاب‌پرست و انواع ماهی‌ها را می‌فروشند.

 سال‌هاست مرگ و زندگی‌شان با سفره‌های نوروزی ما عجین شده است. نهایتا 8 ماه عمر می‌کنند اما فقط و فقط برای تجارتی بزرگ در ماه آخر هر سال تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیواناتی که تا همین چند سال پیش محدود به ماهی قرمزها می‌شدند، حالا گستره عجیب‌و‌غریب پیدا کرده‌اند و با یک‌بار حضور در بازارهای شب عید می‌توانید آن را ببینید. جایی که از سمندر، تا لاک‌پشت و آفتاب‌پرست و مار خرید و فروش می‌شود.
این در حالی است که برخی از کارشناسان تاریخی به طور کلی حضور ماهی گلی در سفره هفت‌سین ایرانیان را رد می‌کنند و معتقدند به مرور زمان اضافه شده‌است. همین موضوع در کنار اثر تخریبی که خرید این حیوانات برای محیط زیست به همراه می‌آورد باعث شد تا رسانه‌ها تولیداتی علیه خرید این آبزی داشته‌باشند. اما این فعالیت رسانه‌ای نه تنها تا به اینجا به موفقیتی دست نیافته است، بلکه حالا مدتی است حیوانات دیگری هم به این گستره اضافه شده‌اند. حیواناتی مثل لاک‌پشت، مار و سمندر که جز رونق‌دادن به بازار سوداگران و تخریب اکوسیستم، نتیجه‌ای دیگری ندارند.
محمد درویش فعال محیط‌زیست معتقد است قبل از بررسی مسائل زیست‌محیطی، حفظ حرمت جانداران مهم است ضمن اینکه راه‌هایی جدید مثل رهاکردن حیوانات در طبیعیت، خطرهای بدتری ایجاد می‌کند.
همچنین نباید از تکلیف انسانی افراد در این موضوع گذشت. خرید حیوانات فروشندگان و در نگاهی کلان‌تر، تاجران این حوزه را  قوی‌تر می‌کند. حوزه‌ای که در آن خشونت‌های زیادی علیه حیوانات انجام می‌شود تا زاد‌و‌ولد بیشتری داشته‌باشند. به همین دلیل هم فعالین حقوق حیوانات می‌گویند، اگر به دنبال داشتن حیوان خانگی هستید، سراغ آن دسته از حیوانات بروید که در طبیعت رها شده و نیازمند حامی هستند. نه آن‌هایی که در ویترین لوکس فروشگاه‌ها، جز ترویج مد و سرمایه‌داری، خدمت دیگری نمی‌کنند. برچسب ها: ماهی گلی ، لاک‌پشت ، سمندر

منبع: خرداد

کلیدواژه: ماهی گلی لاک پشت سمندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!

پروژه‌های خاص خودرویی همیشه طرفداران ویژه خود را داشته است. تبدیل برخی از خودروهای پرطرفدار به سگمنت دیگر در چند سال اخیر توجه ماشین‌بازهای بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. معرفی پیکاپ یا همان وانت بی‌ام‌و M۴، یکی از این پروژه‌های خاص بوده و شباهت جالبی به ماجرای تولید نسخه وانت پراید در کشورمان دارد!

به گزارش خبرآنلاین، این خودرو که بی‌ام‌و M۴ Maloo نام دارد، دارای روکش ضد خش جدید با روکش آینه‌ای است. اما بدون شک جذاب‌ترین ویژگی این خودرو، بدنه ute است که آن را به اولین پیکاپ M۴ در جهان تبدیل کرده است.

این تبدیل توسط DinMann تکمیل شد که مسلماً کار بسیار منظمی را انجام داده و با اقداماتی نظیر برش بخش عقبی سقف، جدا کردن کابین، اضافه کردن قسمت بار و قاب فلزی سفارشی و یک درب عقب کاربردی همراه شده است. کل این فرایند تبدیل شش هفته طول کشیده است.

قطعات فیبرکربنی روی سپرها و رکاب‌های جانبی دیده می‌شوند. به‌روزرسانی‌های دیگری مانند روکش موتور جدید و ادوات فیبرکربنی روی داشبورد به کار برده شده‌اند. بخشی از صندلی ردیف عقب هنوز در داخل کابین وجود دارد.

نشان Competition به این معنی است که موتور ۳.۰ لیتری شش‌سیلندر توئین توربو، ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولیدی از طریق یک گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک با کمک سیستم xDrive به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

دیگر خبرها

  • تسلط مرد ماهی فروش به انگلیسی
  • وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • ببینید | تصاویر باورنکردنی از بارش ماهی در یاسوج!
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • (ویدئو) مرگ صد‌ها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام
  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم
  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد
  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • گربۀ محله مهم است