Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در صد و بیست و هشتمین جلسه خود و در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران به بررسی تبصره ۳۰ پرداختند.

در تبصره ۳۰ بند یک، شهرداری مکلف شده بود کلیه بهای خدمات مصوب شورا و ملاک عمل در واحدهای خدمت‌رسان را حداقل ۲۰ درصد و حداکثر به میزان نرخ تورم پایان سال ۹۷ افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت تغییر نرخ حامل‌های انرژی یا سای متغیرهای موثر بر بهای تمام شده خدمات، شهرداری مجاز است لایحه اصلاحیه بهای خدمات یاد شده را در قالب لایحه اصلاحیه بودجه تا پیش از شهریورماه سال ۹۸ به شورا ارائه کند.

حجت نظری پیشنهاد حذف بند یک تبصره ۳۰ را مطرح کرد و گفت: تعیین حداقل ۲۰ درصد بهای خدمات در شرایط اقتصادی فعلی اصلاً عادلانه نیست. صرفاً تورم نمی‌تواند برای ما مرجعی برای تغییر نرخ بهای خدمات باشد. برای اینکه هر روز به جامعه فشار بیشتری نیاوریم تقاضا دارم از شهرداری بخواهیم لایحه بهای خدمات خود را بیاورد. اگر این کار انجام شود نیازی به این بند نیست.

مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد نظری گفت: برای اینکه شهر فروشی نکنیم و پا جا پای ناصواب گذشتگان نگذاریم لازم است بهای خدمات شهری را به شکلی تنظیم کنیم که شهر به صورت خودگردان اداره شود.

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر هم اظهار داشت: چقدر می‌توانیم به فشار مردم اضافه کنیم؟ گفته می‌شود ممکن است تورم در سال آتی به ۵۰ درصد برسد. مگر ظرفیت مردم چقدر است؟ آیا ما افزایش کیفیت خدمات داریم؟

وی تاکیدکرد: من منطق افزایش بهای خدمات را متوجه نمی شوم ما باید راهی پیدا کنیم نه اینکه چون پول نداریم شهر را اداره کنیم با تورم قیمت‌ها را افزایش دهیم.

در نهایت پیشنهاد حجت نظری مبنی بر حذف بند یک تبصره ۳۰ با ۹ موافق و ۷ مخالف تصویب شد.

در ادامه، مجید فراهانی پیشنهاد داد تا عبارت «حداقل ۲۰ درصد» به «حداکثر ۲۰ درصد» تغییر کند و بر این اساس بند یک بماند (که البته پس از حذف یک بند پذیرش پیشنهاد جدید برای آن به لحاظ آیین‌نامه‌ای صحیح نبود.)

اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد مجید فراهانی رای دادند و قرار شد بند یک تبصره ۳۰ با تغییرات پیشنهادی باقی بماند.

در ادامه جلسه، تبصره ۳۱ که براساس آن سازمان فرهنگی و هنری شهرداری موظف شده است کلیه درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی خود را به حساب خزانه شهرداری تهران واریز کند بدون پیشنهاد تصویب شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان