Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:01:07 GMT

برداشت ۱۱ تن گل نرگس از گلزار‌های فارس

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۴۷۳۷

برداشت ۱۱ تن گل نرگس از گلزار‌های فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، والی مدیر بهره برداری منابع طبیعی و آبخیز‌داری فارس گفت:امسال ۱۱ تن گل نرگس، یعنی در حدود بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار شاخه گل از ۱۴ هکتار نرگس زار‌های طبیعی فارس برداشت شده است.

وی با بیان اینکه برداشت گل نرگس به صورت دیم در فارس از اواخر دی ماه آغاز شده و به مدت یک ماه تا ۴۵ روز ادامه دارد، افزود: شهرستان‌های جهرم، سپیدان، ممسنی، رستم، کازرون، شیراز و اقلید از مناطق عمده تولید گل نرگس در فارس هستند و از مشهورترین گونه‌های گل نرگس که در اراضی طبیعی فارس پرورش می‌یابد می‌توان به نرگس شهلا، شاعران، پرپر و کم پر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والی تصریح کرد: استان فارس رتبه نخست برداشت گل نرگس را دارد و حدود ۸۰۰ نفر بهره بردار به صورت مستقیم در زمینه تولید گل نرگس و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت دارند و فارس به دلیل تنوع آب و هوایی، خاک حاصل خیز بودن خاک و وسعت قابل توجه یکی از مناطق مستعد برای پرورش گل نرگس و دیگر گل‌های پیازدار بشمار می‌رود.

مدیر بهره برداری منابع طبیعی و آبخیز‌داری فارس ادامه داد: در منطقه کازرون ۲ نرگس زار بزرگ دیم وجود دارد که نرگس زار جره به وسعت ۶ و نیم هکتار و نرگس زار بلبلک به وسعت ۴ و نیم هکتار از صد‌ها سال پیش محل رویش گل‌های نرگس است، و بیشترین میزان نرگس دیم در استان از این ۲ منطقه برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: گل نرگس تولیدی مزارع طبیعی فارس علاوه بر مصرف درون استانی به برخی از استان‌های کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که همه ساله تعداد زیادی گردشگر و علاقه‌مند به طبیعت از سراسر کشور و گردشگرانی از سایر نقاط جهان برای بازدید از نرگس زار‌های طبیعی به استان فارس مسافرت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

برداشت گل نرگس در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود