Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@22:22:07 GMT

استفاده دوباره آمریکا از بمب فسفری در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۵۱۳۶

استفاده دوباره آمریکا از بمب فسفری در سوریه

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در سوریه شب گذشته (یکشنبه) برای دومین بار در منطقه «الباغوز» در جنوب استان دیرالزور از فسفر سفید استفاده کردند.

منابع محلی گفته‌اند که جنگنده‌های آمریکایی بمب‌های حاوی فسفر سفید را بر فراز مزارع الباغوز پرتاب کردند؛ بمب‌هایی که از لحاظ قوانین بین‌المللی ممنوعه به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آن‌ها همچنین خبر دادند که این بمباران موجب کشته شدن تعدادی از غیر نظامیان که عمده آن‌ها از زنان و کودکان هستند، شده است. روز شنبه نیز ائتلاف آمریکایی در این منطقه از بمب‌های حاوی فسفر سفید استفاده کرده بود. بمب‌های حاوی فسفر سفید که در صورت پرتاب سطحی وسیعی از زمین را هدف قرار می‌دهد، جزء سلاح‌های کشتار جمعی محسوب می‌شود. آمریکا مدعی است که این سلاح را علیه داعش به کار می‌برد اما هیچ تضمینی برای افزایش تلفات غیر نظامیان در صورت استفاده از این نوع بمب وجود ندارد.

دولت سوریه بارها با ارسال نامه به شورای امنیت و سازمان ملل، خواستار محکومیت آمریکا در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در سوریه شده اما جوابی دریافت نکرده است. «اکرم البیاتی» عضو کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در ۲۷ بهمن ماه گذشته اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی در طول چهار سال گذشته نزدیک به ۱۱۸۰۰ غیر نظامی از جمله ۲۳۰۰ کودک و ۱۱۳۰ زن را کشته و ۸۰۰۰ نفر را هم مجروح کرده است.

به گفته فرماندهان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند؛ مرحله آخر آزادسازی منطقه «الباغوز» از اشغال تروریست‌های داعشی محاصره شده در نزدیکی مرز عراق و جنوب استان دیرالزور از بامداد روز شنبه آغاز شده است. تعداد عناصر داعشی حاضر در این منطقه ۴۰۰ تن تخمین زده می‌شود.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المسیره گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکایی انگلیسی مجدداً ساعتی قبل فرودگاه بین المللی الحدیده را بمباران کرد.

بر اساس این گزارش، حمله‌های هوایی آمریکا و انگلیس علیه این فرودگاه یمنی در پنج نوبت انجام شد.

این ائتلاف متجاوز چهارشنبه شب نیز منطقه‌هایی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرده بود.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند حرکت کشتی‌ها در منطقه‌های دریایی مذکور آزاد بوده و تنها کشتی‌هایی هدف قرار می‌گیرند که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی باشد.

کد خبر 6095180

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • ترور برای بقا