Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@16:51:49 GMT

فعالیت دوشیفته مراکز معاینه فنی تا 29 اسفند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۵۵۶۸

حسین مقدم قائم‌مقام ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: دریافت معاینه فنی مهم است و در کاهش آلودگی هوا و میزان تصادفات نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار منتشره در اروپا 10 درصد سوانح رانندگی به علت نقص فنی خودروها است و در این بین 1600 نفر جان خود را از دست می‌دهند، گفت: آمار دقیقی در ایران نداریم اما قطعاً در ایران چندین برابر رقم اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم‌مقام ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که معاینه فنی نقش بسیار مهمی در ایمنی دارد، گفت: برای سفرهای نوروزی شهروندان اقدام کنند و معاینه فنی را دریافت کنند. 

وی با تأکید بر این موضوع که عملکرد در سیستم ترمز مهم است، گفت: هم‌راستایی محور مهم است و افراد وقتی برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند کمتر از سه دقیقه این آزمون‌ها انجام می‌شود و هیچ کارشناس دانا و پرتجربه نمی‌تواند عملکرد ترمز را آن گونه که تجهیزات معاینه فنی متوجه می‌شود انجام دهد.

مقدم به بازدیدهای بصری خودرو اشاره کرد و گفت: وجود ترک لاستیک و سایر اقدامات باید دیده شود.

وی در خصوص نقص در سیستم ترمزگیری گفت: 10 درصد خودروها در مراکز معاینه فنی به علت نقص و ایراد در سیستم ترمزگیری مردود می‌شوند. 

مقدم گفت: بنا بر اعلام پلیس حدود 40 درصد تصادفات بر اثر واژگونی خودرو بوده است. 

قائم‌مقام ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران به عدم دید مناسب راننده اشاره کرد و گفت: ترک شیشه، ایراد در سیستم روشنایی چراغ‌ها باید برطرف شود. 

وی تأکید کرد: تا 29 اسفند مراکز معاینه فنی به صورت دو شیفت آماده خدمت‌رسانی هستند و در ایام نوروز هم مراکز باز است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایام نوروز خدمت رسانی شهر تهران معاینه فنی مراکز معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران