Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه مسجد، محوری ترین مکان در ترویج و تعمیق مهدویت است، گفت: ایجاد و تقویت انگیزه فعالیت های مهدوی در اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به سبک زندگی منتظرانه ختم می شود، یعنی همان چیزی که در گام دوم انقلاب به آن نیاز داریم.

حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان: و در تشریح نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تبلیغ و ترویج مهدویت، اظهار کرد: بی تردید «مسجد»، محوری ترین مکان در تعمیق و تبلیغ جریان مهدویت است چراکه اساساً مسجد در مباحث ترویجی، جایگاهی بنیادین و اصلی دارد نه آنکه صرفاً یکی از نهادهای اصلی در این باره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: این محوریت مسجد، اصالت دارد چنان که در عصر ظهور امام مهدی(عج) و در حکومت جهانی ایشان هم مسجد اصالت دارد، چون ظهور حضرت (عج) از مسجدالحرام و اسکان و استقرار حکومت کریمه مهدوی در مسجد کوفه است؛ این ثابت می کند که مسجد باید در بحث خودسازی اجتماعی و حکومتی مرکز و محور باشد.

 

وی تاکید کرد: از این رو، همانطور که مسجد در عصر ظهور نقشی اساسی و محوری دارد در دوران غیبت امام عصر(عج) هم باید این رویکرد توسط نائبان عام و نیز مردم ایجاد و حفظ شود که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

 

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه علی رغم کارهای انجام شده هنوز جای کار برای نقش آفرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تعمیق و ترویج مهدویت بسیار است، گفت: در دوران دفاع مقدس، مساجد محور اتحاد مردم و جبهه ها بودند که همین نقش مهم و راهبردی مسجد در مسائل سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی را نشان می دهد، لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می توانند با برنامه ریزی این ظرفیت را بالفعل و کاربردی کنند.

 

کارشناس مهدوی درباره الزامات نقش آفرینیِ کانون های مساجد در حوزه مهدویت، بیان کرد: کانون ها نباید برنامه ها و فعالیت های مهدوی را به صورت فصلی و مناسبتی دنبال کنند، برای مثال به ایام نیمه شعبان و یا مراسم دعای ندبه اکتفا کنند بلکه اثرگذاری و جریان سازی مهدوی توسط آنها نیازمند تشویق، برنامه ریزی و سناریوی تعریف شده است.

 

وی با اشاره به رایزنی های مرکز تخصصی مهدویت با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور انجام برنامه ها و طرح های مشترک، گفت: حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، دبیر ستاد فردی خوشفکر است و ما جلسه ای با ایشان داشتیم و مقرر شد به منظور کادرسازی تخصصی در حوزه مهدویت برای تربیت نیرو از سطح مهدکودک تا سطوح بالاتر همکاری کنیم که البته هنوز به مرحله اجرا نرسیده ایم.

 

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت با تاکید بر لزوم تقویت همت و انگیزه فعالیت های مهدوی در اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز کرد: دغدغه فعالیت های مهدوی باید در اعضای کانون ها ایجاد و تقویت شود، در این راستا اجرای طرح های مشترک با همکاری مرکز تخصصی مهدویت مثل برگزاری حلقه های مهدوی، گفتمان های مهدوی، پاسخ به شبهات و ... کمک کننده است.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر این، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در سناریوی برنامه های قرآنی، فرهنگی و عترتی خود، امام زمان(عج) را در نظر بگیرند فعالیت اعضای آنها به سبک زندگی منتظرانه ختم شود چنان که رهبری در گام دوم انقلاب بر این مسئله و ایجاد آمادگی برای درک خورشید ولایت عظمی (ارواحناه فداء) تاکید کرده اند.

 

حجت الاسلام نصوری درباره دستاوردهای پرداخت فعالیت های کانون های مساجد به مهدویت، ابراز کرد: بنابر تجربه 20 ساله خود در این عرصه می گویم هر جا حتی وقتی در ظاهر ارتباطی نبوده، از مهدویت و امام زمان(عج) سخن به میان آمده و کار برای ایشان انجام شده است، عطش مردم را پاسخ داده، لذا هم افزایی کانون های مساجد با نهادهای مهدوی می تواند مردم را در فضای خودسازی قرار دهد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید پیش از جامعه، افراد را در فضای خودسازی قرار دهیم چراکه در پی آن، خانواده های مهدوی شکل گرفته و این خانواده ها جامعه سازی می کنند، لذا اگر در مسجد با نگاه توحیدی امکان ارتقای روحی مردم را فراهم کنیم، آنها در مسیر زمینه سازی ظهور حرکت می کنند. مسجد و کانون های آن باید پاتوق افراد متدین باشند و این وقتی ممکن می شود که ما محتوای مناسب را عرضه و مردم را جذب کنیم چنان که پیامبر(ص) در صدر اسلام چنین کردند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان خبرگزاری بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری عکس نگاشت اردبیل استان بوشهر استعفای ظریف سبک زندگی منتظرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد