Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری روسی ریانووستی اعلام کرد ناو کیهانی "فدراتسیا" برای پروازهای سرنشین‌دار در مدار زمین مناسب نیست و جهت مأموریت‌های پیچیده‌تر به ماه و فراتر از آن طراحی شده است.

به گزارش ایسنا؛ پیش از این، سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی برنامه‌های فضایی سرنشین‌دار روسکاسموس نیز به خبرگزاری ریانووستی گفته بود که ناو کیهانی فدراتسیا تنها به عنوان بخشی از آزمایش‌های فنی و بررسی دستگاه‌های آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز خواهد کرد، اما برای اعزام خدمه به کار نمی‌رود و این کار همچنان با ناو کیهانی سایوز صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه پیش‌بینی شده ناو فدراتسیا برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ با موشک "سایوز -۵" پرواز خواهد کرد. پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی و اتصال به ایستگاه در حالت خودکار برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. در سال ۲۰۲۴، این سفینه باید اولین ماموریت سرنشین‌دار خود را به انجام برساند که اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود اما این برنامه به عنوان یک کار دائمی, تکرار نخواهد شد.

راگوزین گفت: ناو سرنشین‌دارفدراتسیا بزرگ و سنگین است. بسیار سنگین‌تر از سایوز و سامانه‌های حفاظتی اضافی به آن اجازه می‌دهد تا در خارج از میدان مغناطیسی زمین کار کند. بدین معنی که در شرایط افزایش تابش و دیگر خطرات، ایمنی خدمه را تضمین می‌کند. به همین دلیل هم گران قیمت‌تر و هم بسیار پیچیده‌تر از ناو سایوز بشمار می‌رود.

او اشاره کرد ناو کیهانی جدید مجهز به سامانه‌هایی است که "دقیقاً برای تأمین پرواز انسان به ماه و فراتر از آن "ایجاد شده‌اند و پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی تنها به عنوان بخشی از آزمایش‌ها، بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ صورت می‌گیرد.

راگوزین گفت: "ما برای این دوره زمانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. سفینه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود، تمام سامانه‌های بازگشت آن را که قابل استفاده مجدد است خواهیم آزمود. اما به لحاظ عملی، استفاده از آن برای ایستگاه فضایی بین‌المللی و در مدار زمین به لحاظ اقتصادی قابل قبول نیست. بنابراین، دوباره می‌گویم در مرحله آزمایشی، فدراتسیا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کند، اما برنامه این سفینه پرواز انسان به ماه و فراتر از آن است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايستگاه فضايي بين المللي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748241

دیگر خبرها

  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت