Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حجت الاسلام‌و‌المسلمین محمدحسن کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید امور ایثارگران به مناسبت 22 اسفند‌ماه، روز بزرگداشت شهدا، امروز 13 اسفندماه برگزار شد. در ابتدای این جلسه کاویانی راد اظهار کرد: بنیاد شهید به فرمان امام(ره) تشکیل شد اما این اتفاق یک پیام ویژه دارد که باید از آن غافل نشویم آن هم اینکه امام(ره) با راه‌اندازی این بنیاد می‌خواست فرهنگ شهادت را در کشور زنده نگاه دارد زیرا بدون داشتن چنین فرهنگی دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط فعلی نیاز به فرهنگ شهادت و ایثار بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود چون دشمن جنگی دیگر را آغاز کرده اما این بار این جنگ اقتصادی است پس نیاز است با فرهنگ ایثار و شهادت بار دیگر پشت دشمن به خاک مالیده شود.

کاویانی راد اضافه کرد: بسیار متعجبم وقتی می‌بینیم بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستگاه‌های فرهنگی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بیشتر به این بنیاد نگاه خدماتی و رفاهی می‌شود، این نقصان در شرایطی است که جان فشانی و ایثار رزمندگان با تکیه بر ایمان و باورهایشان که ریشه در فرهنگ دارد صورت گرفت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید امور ایثارگران با بیان اینکه این مرکز تنها متولی حفظ فرهنگ شهادت در کشور نیست گفت: باید با این تفکر مقابله شود که تنها بنیاد شهید موظف است پاسدار فرهنگ و خون شهدا باشد بلکه دیگر نهادها و مردم نیز نباید این فرهنگ را فراموش کنند و همیشه بخاطر داشته باشند امنیتی که امروز وجود دارد به واسطه جانفشانی شهدا به دست آمده است.

وی تأکید کرد: در سال جاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را پشت سر گذاشتیم همه نهادها به روی این مناسبت‌های ویژه‌ای تأکید داشتند  زیرا دشمنان انقلاب درباره این سالگرد تبلیغات وسیعی را انجام داده بودند اما حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که ملت ایران، همچنان انقلاب خود را دوست دارند. در این راستا بنیاد شهید نیز به مناسبت چهل سالگی انقلاب کارهای مختلفی را انجام داد.

وی اظهار کرد: در کنار توجه به چهل سالگی انقلاب اقداماتی از 22 بهمن تا 22 اسفندماه انجام شده که بخشی از آن‌ها را تصریح می‌کنم. برگزاری ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا در 22 بهمن‌ماه اقدامی است که در آن تجلیلی از شهدای عرصه امنیت به‌عمل خواهد آمد.

کاویانی راد تأکید کرد: دستیابی به امنیت بدون هزینه نیست در این رابطه انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی داده است که نمود بارز آن را در شهدای ترور، شهدای امنیت، شهدای دفاع مقدس و ... می‌توان توصیف کرد برای همین همه ما باید بدانیم که اگر به دنبال پاسداری از خون شهدا هستیم باید در حفظ آرمان‌های آن نیز بکوشیم. در همین رابطه باید نکته‌ای را بیان کنم آن هم اینکه برخی از شهدا حتی نامشان نیز به دلایل امنیتی مطرح نمی‌شود اما یاد آن‌ها همیشه در قلب و روح ما باقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اخیراً ملت ایران شهادت 27 نفر از پاسداران مرزهای ایران اسلامی را تجربه کردند، این مسئله یک نکته را به ما یاد آور می‌شود آن هم اینکه تا وقتی که فرهنگ شهادت و ایثار در کشور وجود دارد، در معرض گزند دشمنان نخواهیم بود. شهدای امر به معروف و نهی از منکر بخش دیگری از همایش امسال ما را تشکیل می‌دهند. این شهدا بسیار مظلومند زیرا برای اصلاح امور جامعه جانشان را تقدیم کرده‌اند، پس باید کاری کنیم که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همیشه در یادها باقی بماند. شهدای نیروی انتظامی، سازمان اطلاعات و سایر نهادهای امنیتی دیگر بخشی است که ما به آن نظر خواهیم داشت.

وی درباره جشن شمیم کوثر نیز گفت: بخش دوم فعالیت‌های ما به برگزاری جشنی چون شمیم کوثر اختصاص پیدا می‌کند در این جشن از 7000 جانباز زن و 8000 شهید زن تجلیل به‌عمل آمد. برگزاری مراسم برافراشتن و تعویض پرچم مزار شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور خانواده شهدا برگزار می‌شود.

وی جشنواره جایزه ملی ایثار را دیگر اقدام بنیاد شهید ذکر کرد و گفت: در 4 سال گذشته تلاش کردیم که افراد خبره در میان خانواد‌های شهدا را شناسایی کنیم و با تجلیل از آن‌ها به‌نوعی ایجاد انگیزه داشته باشیم در این راستا از 71 نخبه در همایش تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

کاویانی راد درباره جشنواره رسم سرخ نیز اینگونه اطلاع رسانی کرد: این برنامه برای اولین بار است که برگزار می‌شود، هدف از آن هم ترویج فرهنگ شهادت با زبانی متفاوت است پس 300 اثر در حوزه اینفوگرافی به دستمان رسید که به زودی نفرات برگزیده آن معرفی خواهند شد. برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن کشوری هفته گذشته با حضور 700 نفر در قم برگزار شد، این اقدام نیز به نوعی در راستای ترویج فرهنگ شهادت بوده است. برگزاری مسابقات ورزشی ویژه جانبازان نخاعی نیز از دیگر اقدامات بنیاد شهید بوده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید امور ایثارگران با بیان اینکه از تمبر جدید شهدا رونمایی به‌عمل خواهد آمد گفت: قرار است در کنگره‌ای که 22 اسفندماه برگزار می‌شود از جدیدترین تمبری که با موضوع شهدا تهیه شده رونمایی به‌عمل آید، همچنین از 50 عنوان کتابی با محوریت شهدا رونمایی به‌عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: رونمایی از سامانه مدیریت اسناد ایثارگران، تهیه و اجرای طرح‌های تبلیغاتی، همایش ویژه تجلیل از خادمان قرآن، ادای احترام به خانواده شهدا از دیگر اقدامات بنیاد شهید است. طرح سپاس از دیگر برنامه بنیاد شهید است که در آن 40 هزار دیدار از خانواده شهدا به‌عمل خواهد آمد. همچنین در صحن مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان ملت از خانواده 4 شهید تجلیل می‌شود. جشن کوثر دیگر اقدامی است که سعی دارد به همت خواهران بسیجی مروج فرهنگ شهادت باشد.

وی اعلام کرد: تجلیل از دستگاه‌های برتر که بیشترین تلاش را برای احیای فرهنگ شهادت داشتند و همچنین تجلیل از مروجان فرهنگ شهادت اقدام بعدی بنیاد شهید است.

وی متذکر شد: اعزام 2500 نفر از پیام آوران فرهنگ شهادت که توسط بنیاد شهید برگزار می‌شود دیگر اقدامی است که به همه ما فرهنگ ایثار را یادآوری می‌کند. همچنین سخنرانی مسئولان بنیاد شهید در خطبه‌های پیش از نماز جمعه در این ایام فعالیتی دیگر از بنیاد شهید است که باید آن را قدمی در راستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

کاویانی راد در انتهای این مراسم در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر اینکه حفظ فرهنگ شهادت در گرو عملی شدن آرمان‌های شهدا در جامعه است و این خواسته با زندگی برخی از مدیران دولتی همخوانی ندارد چنین پاسخ داد: برای اصلاح امور علاوه بر زبان ابوذر باید منطق سلمان را هم داشت چون با زور و زر می‌توان مبارزه کرد اما با تزویر بسیار مبارزه کردن سخت است. با این وجود بنیاد شهید هیچگاه از فعالیت‌های روشنگرانه خود غافل نبوده و نخواهد بود.  

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور سعید سلیمان‌پور، دبیر جشنواره، بهرعلی محمودی رئیس گروه قرآن عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی، عصر دوشنبه در سالن مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد.

بهرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی جشنواره شعر ترکی رضوی در این کارگاه گفت: شعرای ولایی که در مدح و وصف اهل بیت (ع) و در شان امام رضا (ع) شعر سرایی می‌کنند خادمان گمنام امام رضا و اهل بیت هستند و این اشعار است که از این شاعران به یادگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: خوشبختانه امسال تعداد اشعار ارسالی رشد چشمگیری داشته و ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل و ۱۲۰ اثر از خارج کشور کشورهای ترکیه، آلمان، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق است.

محمودی با اشاره به اینکه جشنواره ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

سعید سلیمان‌پور، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی نیز در این مراسم گفت: شهرستان خوی شهر فرهنگ و ادب است و این شهرستان در طول تاریخ شاعران بزرگ و بلند آوازه‌ای همچون استاد آغاسی، سید منصور دیبا، ملا مهرعلی فدوی و صدها شاعر به‌نام دیگر که در مدح و منزلت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) شعرسرایی کرده‌اند و آثار بی‌نظیر آنها در کتاب‌ها و دل وزبان عاشقان اهل بیت جاری است را دارد.

سلیمان‌پور در ادامه با اشاره به تاثیر شعر در جامعه، گفت: همه ساله مراسم شعرخوانی که در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود امسال رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند؛ شعر یک رسانه بین‌المللی و مهمی است که اثر آن از صد موشک و پهباد هم بیشتر است و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز هرکشوری که رسانه قوی داشته باشد پیروز میدان است و هر شاعری که در مدح و منزلت چهارده معصوم با اخلاص و قربت الی الله حتی یک بیت شعر بگوید در پیش ائمه اطهار جایگاه دارد و اجر و پاداش معنوی خود را خواهد گرفت.

براساس این گزارش : در ادامه مراسم تعدادی از شعرای خوی در مدح ائمه اطهار (ع) شعرخوانی کردند.

دیگر خبرها

  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد