Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@22:06:43 GMT

سامانه تبلیغات انتخاباتی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۶۰۷۶

سامانه تبلیغات انتخاباتی راه‌اندازی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در مصوبه‌ای مقرر کردند که سامانه تبلیغات انتخاباتی راه اندازی شود.

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، ماده ۲۹ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، نامزدها و ستادهای انتخاباتی نامزدها موظفند یک نسخه از کلیه آثار تبلیغاتی خود را به صورت فیزیکی یا الکترونیکی به همراه مدارک و گواهینامه‌های موضوع این ماده، قبل از انتشار به کمیسیون بررسی تبلغات الان و هیئت اجرای حوزه انتخابیه ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون و هیئت اجرایی مکلفند حداکثر ظرف مهلت بیست و چهار ساعت نظر خود را اعلام نمایند. در غیر این صورت انتشار آثار مزبور مجاز است.

این امر نافی مسؤولیت نامزدها و ستادهای تبلیغاتی در انتشار آثار تبلیغاتی غیر مجاز نیست.

هیئت اجرایی مکلف است یک نسخه از آثار تبلیغاتی نامزدها را نزد هیئت نظارت حوزه انتخابیه ارسال کند.

همچنین تبصره ۱ و ۲ این ماده را تصویب کردند که بر اساس تبصره ۱ آن کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی می‌تواند به منظور دریافت آثار تبلیغاتی نامزدها و همچنین ارسال آثار تبلیغاتی به هیئت‌های اجرایی و نظارت، سامانه‌ی تبلیغات انتخاباتی را راه اندازی نماید.

مطابق با تبصره ۲ وزارت کشور موظف است اقدامات و هماهنگی‌های لازم را به منظور راه‌اندازی سامانه مزبور بنا به درخواست و مطابق نظر کمیسیون بررسی تبلیغات انجام دهد.

همچنین نمایندگان ماده ۳۰ این طرح را تصویب کردند که بر اساس آن ماده (۵۸) قانون و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵۸- چاپخانه‌ها و سایر مراکز تکثیر منحصراً در صورت درخواست کپی و رسمی نامزد، زرد ستاد اصلی تبلیغات وی و با احزاب و گروه‌های سیاسی، مجاز به چاپ و آگهی تبلیغات انتخاباتی و با رعایت ضوابط می‌باشد در صورت تخلف از این حکم مرتکب مجرم شناخته شده و به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

تبصره - نام و نشانی چاپخانه یا مرکز تکثیر و تاریخ چاپ باید در زیر آگهی درج شود. در صورت عدم درج این موارد، آگهی در حکم آگهی غیرمجاز می‌باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سامانه تبلیغات انتخاباتی قدس آنلاین مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس

رئیس ستاد انتخابات مازندران در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌گفت: سالن‌ها و امکانات عمومی که در اختیار دستگاه‌های دولتی ۵ شهرستان است به عدالت در اختیار نامزد‌های راه یافته به مرحله دوم انتخابات قرا می‌گیرد.

عزیزاده گرجی افزود: ۴ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات در این حوزه می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های دولتی قرارداد منعقد و برای برگزاری همایش‌های انتخاباتی از آنها استفاده کنند.

او با بیان اینکه تعرفه استفاده از این سالن‌ها متفاوت، اما با حداقل نرخگذاری است، ادامه داد: این نامزد‌ها تا پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی می‌توانند از سالن‌های دولتی برای استفاده تبلیغاتی خود استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: همه این سالن‌ها به تفکیک با درجه بندی و تعرفه قطعی از سوی هیئت تبلیغات استان به فرمانداری‌های ۵ شهرستان اعلام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای اصناف برای تدوین بخشنامه تبصره ماده ۱۰۰
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • تبلیغات نامزدها تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی