Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@15:38:35 GMT

صدور بیش از 3300 رای جایگزین حبس در دادگستری مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۶۱۵۳

صدور بیش از 3300 رای جایگزین حبس در دادگستری مازندران

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد گفت:در سال جاری بیش از 3300 رای جایگزین حبس در دادگستری استان مازندران صادر شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، رئیس کل دادگستری استان با بیان مطلب فوق افزود: در راستای اجرای سیاست حبس زدایی دستگاه قضا و کاهش جمعیت کیفری زندانها، از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه سه هزار و 315 رای جایگزین حبس توسط قضات دادگستری استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای قضایی استان مازندران ادامه داد: جزای نقدی، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی و الزام به خدمات عمومی رایگان از جمله موارد جایگزین شده با حبس برای مجرمین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد خاطرنشان کرد: بحث مجازات‌های جایگزین حبس با رویکرد خدمات عام المنفعه در ماده 79 قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ مورد تاکید قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان مازندران حبس حقوق رئیس کل دادگستری استان روابط عمومی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن گرامیداشت هفته و روز معلم، اظهار داشت: همانطوری که نمی‌توان حق پدر و مادر را ادا و با آنان تسویه حساب کرد، حق معلم هم همینطور است، حق شهدا هم همین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نظرم این است که در دانشگاه‌ها همچون آموزش و پرورش انجمن اولیا مربیان باید باشد، نورچشمی‌های آینده ایران فرزندان خانواد‌ه‌های ایثارگر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: یادگاران شهدا همچون شهیدان باید مملکت را روشن کنند، شهدا باید جایگزین فیزیکی (نیروی انسانی) داشته باشند، باید نسل اضافه کنیم، ما مشکل پیری جمعیت از آسیب‌های مهم آینده ایران است، باید فرهنگ‌سازی شود ازدواج در سن و سال مناسب، فرزندآوری در سن مناسب انجام شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: دومین جایگزین شهدا جایگزین ارزشی است، آزادی، عزت، شرافت، عشق به خدا، اهل بیت (ع)، ایثار، فداکاری، صداقت، سلامت و ... باید در جامعه موج بزند که اینها از یادگار شهداست.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم جسم و روح خانواده‌های شهدا با عبادت گره بخورد، این سنگرنشینان در سنگر عبادت بودند، نماز شب و نماز اول وقت را فراموش نمی‌کردند، دانشجویان ما هم باید در همین سنگر حضور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: مدارس دولتی ضعیف، هزینه‌های تعلیم و تربیت روی دوش خانواده‌ها، آنوقت به بعد تربیتی و ارزشی، نماز، دغدغه‌های شهدا چقدر توجه می‌شود؟ دانشگاه فرهنگیان خودش باید تقویت شود، همان چند سالی که تربیت معلم تعطیل شد در واقع خیانت بود، برون‌سپاری تعلیم و تربیت به مدارس غیرانتفاعی که مثل قارچ بی‌در و دروازه روئیده شده خودش یک خطا و اشتباه بود، 

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت