Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی که به تربت حیدریه سفر کرده است روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصادی مقاومتی این شهرستان افزود: سرمایه گذاران و کارآفرینان مسئولیت بسیار سنگینی را در شرایط اقتصادی فعلی کشور پذیرفته اند.
وی همچنین بروکراسی اداری را موجب مشکلات عدیده برای سرمایه گذاران توصیف و بیان کرد: نظام اداری پیر و فرسوده مشکلات فراوانی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و به مرور زمان رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تمرکزگرایی که در بخشهای مختلف کشور از جمله در خراسان رضوی وجود دارد با اجرای 'طرح مثلت اقتصادی' رفع خواهد شد تا حرکت در مسیر رشد و توسعه هموارتر شود. در آغاز پنجمین دهه حیات پربرکت انقلاب اسلامی ایران سبک جدیدی برای اداره امور کشور از جمله در خراسان رضوی عملیاتی می شود تا نفع آن به مردم برسد.
وی گفت: سبک اداره کشور باید تغییر یابد. یکی از راهکارهای تحقق این مهم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است تا بتوان با اجرای طرحهای اشتغالزا علاوه بر بهبود وضع معیشتی مردم، در برابر تحریمهای همه جانبه دشمنان مقاومت و ایستادگی کرد.
رزم حسینی افزود: همسو با اجرای 'طرح مثلت اقتصادی' با اهتمام مدیران دستگاههای اجرایی و مشارکت مردم می توان به اهداف مورد نظر شامل اشتغال پایدار و توسعه دست یافت. هدف طرح مثلت اقتصادی رفع کاستیهای نظام اداری از جمله بروکراسی و بهبود شرایط است.
وی ادامه داد: همچنین مبنای فرهنگ اقتصاد مقاوتی باید توسط ائمه جمعه در جامعه تبیین و برای مردم بازگو شود تا بتوان به اهداف مورد نظر در بخشهای مختلف دست یافت.
استاندار خراسان رضوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز از ارکان مهم در اجرای طرح مثلت اقتصادی توصیف و بیان کرد: از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس می خواهیم زمینه عملیاتی کردن این طرح مهم را در استان فراهم کنند.
وی گفت: اختلافهای سیاسی سد راهی بزرگ برای سرمایه گذراران شده که در چارچوب اجرای طرح مثلت اقتصادی سعی در رفع آن داریم. یکی از موانع پیشرفت کشور نیز که در طرح مثلت اقتصادی به آن پرداخته شده 'اصلاح فرهنگ اقتصادی' است و برای دستیابی به اهداف مورد نظر به ویژه طرحهای اشتغالزا 'نهضت سازندگی' اکنون در خراسان رضوی آغاز شده است.
رزم حسینی افزود: هم اینک تنها از 52 درصد منابع خراسان رضوی در داخل این استان استفاده می شود لذا باید با اتخاذ راهکاری اصولی و بکارگیری شیوه های نوین این مشکل را نیز رفع شود. با اجرای طرحهای اشتغالزا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته میزان بیکاری از 27 به شش درصد کاهش یافته و شاخص های امنیتی نیز تا 70 درصد بهبود یافته اند.
همچنین در چارچوب نشست ستاد اقتصاد مقاومتی تربت حیدریه پنج تفاهمنامه با هدف توسعه اقتصادی با معینهای اقتصادی این شهرستان به امضای استاندار خراسان رضوی، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس دادگستری تربت حیدریه شهرستان رسید.
بر این اساس 'مجتمع فولاد تربت حیدریه' به عنوان معین اقتصاد مقاومتی بخش جلگه رخ و کدکن این شهرستان، 'شرکت صنعتی و معدنی زرمهر' معین اقتصادی بخش بایگ، 'شرکت زرین زعفران مشرق زمین' معین اقتصادی شهر تربت حیدریه، 'هلندیگ اقتصادی فجر' معین اقتصادی بخش مرکزی و 'شرکت توس مسیر' به عنوان معین اقتصادی بخشی از شهر تربت حیدریه تعیین شدند.
بر اساس مدل توسعه اقتصادی ابتکار استاندار خراسان رضوی 'معینهای اقتصاد مقاومتی' وظیفه شناسایی ظرفیتهای مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، اشتغالزایی و توانمندسازی مردم را برعهده دارند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بیکاری سرمایه سرمایه گذاران سرمایه گذاری بخش خصوصی نماینده مردم در مجلس 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:هدف از برگزاری این پویش ارائهٔ آموزش‌های عمومی به مردم است تا سطح سلامت دهان و دندان در کشور ارتقا یابد.

دکتر محمدقربانی افزود: رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر سلامت مغز، قلب، سیستم ایمنی و سیستم تنفسی داشته باشد و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش‌آفرین بوده و می‌تواند روابط اجتماعی افراد را تقویت و یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی گفت: جلسه با دندان‌پزشکان جهت بررسی مشکلات و ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان، جلسات مشترک با آموزش و پرورش و هماهنگی برای حضور مسئولان در مدارس و ارائهٔ توصیه به همکاری دانش آموزان در طرح وارنیش فلوراید تراپی، پخش کلیپ‌های آموزشی در مدارس، برگزاری جلسات آموزشی در خصوص نحوهٔ صحیح مسواک زدن و استفادهٔ صحیح از نخ دندان، تبیین اهمیت وارنیش فلورایدتراپی، برگزاری جلسات آموزشی نقش تغذیهٔ سالم و تاثیر آن بر سلامتی دندان و برگزاری جلسات انجمن اولیا با محوریت پویش سلامت دهان و دندان توسط آموزش و پرورش از جمله اقداماتی است که در مجموعهٔ زیر پوشش دانشگاه برنامه‌ریزی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:اجرای ده‌گردشی دندان‌پزشک، پایش و حضور در مهدکودک‌ها و مدارس جهت ارائهٔ خدمات معاینه و وارنیش‌تراپی، برگزاری مسابقهٔ نقاشی و کاردستی با موضوع سلامت دهان و دندان، استقرار یونیت سیار دندانپزشکی در مدارس مناطق محروم و ارائۀ خدمات دندان‌پزشکی به دانش آموزان، برگزاری جلسات آموزشی جهت گروه هدف مادران باردار و شیرده توسط ماما‌های مراکز خدمات جامع سلامت، توزیع مسواک در مدارس مناطق محروم هم‌زمان با برنامهٔ آموزشی و معاینهٔ دانش‌آموزان و حضور در مراکز بهزیستی برای معاینه از جمله برنامه‌هایی است که در مراکز خدمات جامع سلامت درقالب این طرح اجرا خواهد شد.

پویش ملی سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی