Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: این شورا یک میلیارد ریال اعتبار برای حفظ و نگهداشت مدرسه تاریخی سعادت این شهر تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار روز دوشنبه در همایش بزرگداشت یکصد و بیستمین سال تاسیس مدرسه تاریخی سعادت افزود: با توجه به جایگاه و پیشینه فرهنگی و تاریخی مدرسه سعادت شورای شهر بوشهر همواره توجه ویژه ای به این بنای تاریخی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این مدرسه در عمرث 120 ساله خود دستاوردهای ارزشمندی را در عرصه تاریخ ایران خلق کرده است.
دهدار اظهار داشت: مدرسه سعادت در چند دهه گذشته استادان، نویسندگان، شاعران، معلمان را در خود پرورش و تعداد بسیاری از شهیدان انقلاب اسلامی و جبهه و جنگ را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
شهردار بندر بوشهر گفت: چنانچه بوشهر قصد رسیدن به سعادت دارد راه تحقق این مهم از مدرسه سعادت می گذرد.
سید نورالدین امیری افزود: سالروز تاسیس مدرسه سعادت بهترین روزی بود که می توانست به عنوان روز بوشهر نام بگیرد.
وی اظهار داشت: این مدرسه خواستگاه علم و فرهنگ مردم و به نوعی تاریخ و شناسنامه بوشهر محسوب می شود.
امیری افزود: در این ارتباط انتظار است که برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی هفته بزرگداشت روز بوشهر بتواند بخشی از شاخصه‌ها و توانمندی‌های این کهن دیار را به نمایش بگذارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: تلاش شده برنامه های این هفته هماهنگ با سلایق و علایق مختلف مردم تدارک و محوریت برنامه ریزی ها معرفی هرچه بهتر داشته ها و شاخصه های بندر بوشهر باشد.
در این آیین کتاب خاطرات مطبوعاتی زنده یاد محمدرضا اصلاح بوشهری (دریس کازرونی) با حضور اعضای شورا و شهردار رونمایی شد.
در ادامه لوح یادبود یکصد و بیستمین سالروز تاسیس مدرسه سعادت با حضور معاون پشتیبانی استاندار بوشهر به نوه آن زنده یاد اهدا شد.
اجرای گروه سرود سعادت به سرپرستی علی احمدی و گروه موسیقی مفتون به سرپرستی علی‌اکبر هنرور بخش‌های دیگر این آیین بود که با استقبال حاضران واقع شد.
18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر نام گذاری شده که هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی در شهر بوشهر برگزار می شود.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مدرسه سعادت روز بوشهر تاريخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت