Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@20:23:47 GMT

طرح تحول سلامت در صورت نیاز اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۶۲۶۷

علیرضا رئیسی (معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان موفقیت طرح تحول سلامت و ادامه اجرای این طرح گفت: طرح تحول سلامت طرحی است که مربوط به دولت است و به یک وزیر یا وزارت‌خانه مربوط نیست، در هر صورت این طرح با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد. با توجه به منابعی که در اختیار داریم و برنامه‌ریزی‌های درنظر گرفته شده طرح را پیش خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: از گذشته اصلاحاتی روی این طرح آغاز شده که اگر نیاز باشد، اعمال شود.

رئیسی با اشاره به اهداف اجرای طرح تحول سلامت گفت: حفاظت مالی از مردم، افزایش دسترسی مردم و افزایش کیفیت خدمات از اهداف طرح تحول سلامت است که بسیاری از آنها در سطح کشور انجام شده‌است.

وی در ادامه افزود: در حاشیه شهرها، مناطق محروم و در شهرهای زیر 20 هزار نفر از نظر دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی وضعیت از گذشته مطلوب‌تر شده است و اجرای طرح در آنجا ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: الکترونیکی کردن پرونده‌های سلامت، اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، سطح‌بندی خدمات در حوزه درمان، توجه به مشارکت مردم از اهداف سلامت است.

رئیسی پایدار نبودن منابع در طرح تحول سلامت را از نقاط ضعف دانست و گفت: تا زمانی که منابع پایدار نباشد ما نمی‌توانیم برنامه‌های خود را پیش ببریم. بسیاری از بیمه ها به مراکز درمانی بدهی دارند که سبب ایجاد اختلال دراجرای این طرح شده است، اگر در این طرح منابع بیشتر و پایدارتر بود قطعا موثرتر نیز بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سالار آبنوش ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم در الموت شرقی اظهار کرد: اگر سند راهبردی آموزش و پرورش محقق شود بسیاری از موضوعات و دغدغه‌های حوزه فرهنگ هم برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه باید جایگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد اهمیت قرار داده و به باید اولویت آموزش و پرورش باشد، افزود: ولی متأسفانه در سنوات گذشته افرادی سعی داشتند به جای پرداختن به این موارد، سند ۲۰۳۰ را اجرایی کنند و این مسئله مهم به دوش معلمان است.

آبنوش حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش را مهم دانست و تصریح کرد: عمده خواسته‌های معلمان در حوزه مسکن، رتبه بندی و جایگاه و منزلت معلمان امروز اولویت مسئولان کشور است و بنده نیز این دغدغه‌ها را می‌شناسم و پیگیر آن خواهم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه به شهدای کشور اشاره کرد و یادآور شد: همه شهدای کشورمان روزی محصل معلمان عزیز کشورمان بودند و تربیت یافتگان معلمان ما هستند به همین دلیل همه افتخار دانش آموز بودن را همچون مدالی درخشان در سینه داریم.

وی معلمان را سفیران فرهنگی کشورمان دانست که وظیفه تبیین مهم‌ترین مسائل فرهنگی و سیاسی را به دوش می کشند عنوان کرد: جایگاه تربیت در محضر معلمان بسیار مهم‌تر از حتی خانواده است چراکه دانش آموزان به معلمان خود اعتقاد داشته و از آنها الگوبرداری می‌کنند پس تشویق و ترغیب آنها به اصول و موازین ملی و دینی نیز دارای اهمیت است.

آبنوش یادآور شد: همه ما در هر لباسی هستیم به اینکه روزی دانش آموز معلمان بوده‌ایم افتخار می‌کنیم و امروز هم امیدوار پرورش یافتن نسل جدید یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های معلمان است.

در خاتمه با حضور منتخب مجلس دوازدهم از معلمان نمونه بخش الموت شرقی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 6100473

دیگر خبرها

  • ‍ اجرای برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی در شهرستان بوکان
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز
  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول