Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، ایرج حیدری عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان با اشاره به نقش و اهمیت سواحل  در جذب گردشگران، اظهار داشت: دستگاه اجرایی استان ردیف اعتباری مشخص برای ساماندهی سواحل در بودجه سالانه پیش‌بینی کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که برای ساماندهی سواحل انجام می‌دهند، مورد راستی آزمایی و رصد قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر ساماندهی سواحل در ایام پایانی سال و ایام نوروز در آمادگی کامل باشند تا شرایط مناسبی برای مردم و گردشگران در این ایام فراهم شود.

حیدری تصریح کرد: بروشور و کاتالوگی که شامل معرفی جزایر و سواحل استان باشد تدوین و در اختیار گردشگران قرار گیرد.

وی گفت: سلامت سواحل همچون سلامت فرهنگی، زیست‌محیطی و بهداشتی از جمله موارد مهم دیگری است که در حوزه ساماندهی سواحل باید مد نظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی قوی در مناطق مختلف ساحلی و جزایر استان از حریم و حرمت عمومی حراست شود.

حیدری با اشاره به اهمیت تامین امنیت گردشگران در ایام پایانی سال و نوروز تاکید کرد: حضور پر رنگ پلیس در مناطق ساحلی که پذیرای گردشگران هستند می‌تواند نقش چشمگیری در افزایش امنیت در این مناطق ایجاد کند و فرماندهی انتظامی استان و دریابانی برنامه‌های پیشنهادی خود را برای ارتقاء شاخص‌های امنیتی در این مناطق به ستاد ساماندهی سواحل استان ارائه کنند.

وی با اشاره به اهمیت زیباسازی سراسر استان به ویژه مناطق ساحلی در هفته پایانی سال، خاطرنشان کرد: به تمامی فرمانداران ماموریت داده شده تا تمامی ظرفیت‌ها و امکانات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در شهرستان‌های تابعه برای اجرای طرح زیباسازی بسیج کنند. 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در اجرای طرح زیباسازی از ظرفیت جمعیت عظیم دانش‌آموزی استان به همراه خانواده‌ها بهره گرفته خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت بی‌نظیر در هفته پایانی سال در حراست و حفاظت از محیط زیست و فرهنگ‌سازی این مهم بهره ببرند.

حیدری اظهار داشت: طرح بزرگ و سراسری زیباسازی استان نقش مهم و بسزایی در ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم استان در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند نماینده و سفیر دستگاه‌های اجرایی در خصوص انتقال فرهنگ مهم  حفاظت از محیط زیست در بین خانواده‌ها باشند و استفاده از این ظرفیت نیازمند برنامه‌ریزی و همت دستگاه‌های مسؤول است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟

به گزارش خبرآنلاین، وجود باتلاق‌ها و نمکزارهای گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صداهای از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیروهای اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳,۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویرها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900473

دیگر خبرها

  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید