Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی راد در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به استقبال محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، زمان دریافت مقالات نخستین همایش ملی الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی تا 31 فروردین 98 تمدید شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: همایش اول با محوریت الگوی مفهومی عفاف جنسی در تابستان ۱۳۹۸ با هدف استخراج الگوی مفهومی عفاف و زمینه سازی برای کشف الگوی زندگی عفیفانه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شش محور اصلی این همایش گفت:«فلسفه عفت جنسی: تبیین عفاف در مکاتب مختلف فلسفی؛ تطبیق مفهوم عفاف در مکاتب مختلف فلسفی»، «تعریف عفاف جنسی: مفهومی(عمومی و تخصصی)؛ عملیاتی(بیان ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخصه‌ها)»، «انواع عفاف جنسی: فردی- اجتماعی»، «رابطه عفاف با مفاهیم مرتبط»، «مفهوم عفاف از منظر ادیان، علوم و مکاتب» و «الگوی مفهومی عفاف» از جمله محورهای این همایش است.
راد با بیان اینکه هدف از برگزاری همایش استخراج الگوی مفهومی عفاف و زمینه سازی برای کشف الگوی عفیفانه است، ابراز کرد: در شرایط فعلی موضوع عفاف و حجاب از مسائل مهم و ضروری جامعه است که باید بیش از پیش نسبت به آن ملزومات آن شناخت پیدا کرد.
مسئول نمایندگی قم بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این همایش به دنبال تبیین فلسفه عفاف از منظر ادیان و مکاتب مختلف و نگاه حقوقی جامعه شناختی به موضوع عفاف است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: اگر در شرایط کنونی بخواهیم عفاف راتبیین کنیم، لازم است درگام اول فلسفه چیستی عفاف را مشخص کنیم، در این گام بدانیم عفاف چه ضرورتی در جامعه دارد، بعد از مشخص شدن این مسئله، باید ابعاد دیگر عفاف مانند شیوه های فرهنگ سازی عفاف هم روشن شود.
دانشیار و مدیر گروه علوم قرآن حدیث پردیس فارابی دانشگاه تهران بیان کرد: هدف بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری همایش احیاء علمی روشمند و مستند آموزه عفاف بر پایه منابع اسلامی وترویج و اشاعه گفتمان پژوهی است.
وی اضافه کرد: هنوز بر این باور هستیم که در مورد عفاف، گفتمان غالب شکل نگرفته است، اما شورای علمی در تلاش است با برگزاری این همایش به این هدف مهم برسد، لذا برای تبیین زوایای موضوع همایش عفاف، پیش نشست هایی علمی و مصاحبه هایی از اساتید و پژوهشگران گرفته شده و برگزار کننده گان در این مصاحبه ها، به دنبال رسیدن به مدل مفهوم عفاف می باشند. تا کنون 4 نشست علمی و کرسی ترویجی و چندین مصاحبه با صاحب نظران عرصه عفاف انجام شده است که در بخش ویژه همایش در سایت بنیاد پژوهش‌های اسلامی قابل بازیابی است.
راد در پایان تاکید کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این همایش می‌توانند چکیده مقالات خود را تا پایان فروردین ماه و اصل مقالات خود را تا ۳۱ خرداد ۹۸ به پست الکترونیکی efaf@islamic-rf.ir یا به دبیرخانه همایش واقع در نمایندگی قم بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به نشانی قم – ابتدای خیابان صفائیه(شهدا) پلاک 604 ارسال کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی همایش ملی تمدید فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق با فراخوان منتشرشده در هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۲، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

• «مقالات پژوهشی»
نفر اول سی میلیون تومان
نفر دوم بیست میلیون تومان
نفر سوم پانزده میلیون تومان

• «جُستار‌های آزاد»
جُستار برگزیده بیست میلیون تومان

• «فیلم‌-جُستار»
جُستار برگزیده بیست و پنج میلیون تومان

• «ترجمه»
ترجمه برگزیده پانزده میلیون تومان


آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند. مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارایه؛ یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳.

اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • برگزاری نشست روایتگری بیداری در اروند
  • روایت بیداری در آبادان