Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به افزایش ارزش ریالی کالاهای صادرشده نسبت به سال گذشته، گفت: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی گمرکات خوزستان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه به وزن ۱۵ میلیون تن و به ارزش ۷ میلیارد و ۱۶۲ میلیون دلار رسید. ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا بلوطی میرزا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان درآمد گمرکات خوزستان در سال 97، اظهار داشت: درآمد گمرکات خوزستان دریازده ماه گذشته بالغ‌بر 27 هزار و 22 میلیارد و 759 میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 11 درصد کاهش و ازنظر ارزشی 12 درصد افزایش‌یافته است، افزود: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی گمرکات خوزستان تا پایان بهمن‌ماه به وزن 15 میلیون و 92 هزار و 429 تن، به ارزش 299 هزار و 997 میلیون و 954 هزار ریال و معادل 7 میلیارد و 162 میلیون و 676 هزار دلار رسید.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به اینکه سهم پتروشیمی از کل صادرات استان تا پایان بهمن‌ماه 97 قیمت حدود 63 درصد است، گفت: پس از پتروشیمی به ترتیب سهم فلزات 20 درصد، کشاورزی 12 درصد، مواد معدنی 3 درصد، گروه صنعتی 2 درصد و صنایع‌دستی و فرش کمتر از یک درصد است.

بلوطی میرزا ادامه داد: عمده کالاهای پتروشیمی شامل پلی‌اتیلن، اتانول، پروپان، بوتان، متانول، هیدروکربن‌های حلقوی و مواد پلاستیکی و همچنین کالاهای معدنی شامل سیمان پودر نشده (کلینکر)، سنگ‌آهن، مصالح ساختمانی و نمک صنعتی است.

مدیرکل گمرک اهواز افزود: عمده کالاهای فلزی و صنعتی نیز شامل محصولات نیمه‌تمام از آهن یا فولاد، ورق فلزی و فولادی، پروفیل، مصنوعات فلزی، اجزا و قطعات نیروگاهی، کابل برق، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها و قطعات خودرو است.

وی به کالاهای صادرشده در بخش کشاورزی و صنایع‌دستی اشاره و عنوان کرد: این کالاها شامل میوه و تره‌بار، انواع ماهی، لبنیات، مواد غذایی، گندم، مواد نباتی، مصنوعات حصیربافی و کف‌پوش‌ها است.

تجارت 991 میلیون دلاری با عراق

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به مقصدهای صادراتی کالاهای غیرنفتی، گفت: بیشتر صادرات از گمرکات خوزستان به کشورهای چین، عراق، هند، امارات متحده عربی، اندونزی، تایلند، عمان، کویت و مصر انجام می‌شود که در این میان عراق بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: صادرات به کشور عراق از طریق گمرکات استان خوزستان دریازده ماه گذشته به وزن 2 میلیون و 795 هزار و 231 تن و به ارزش 991 میلیون و 639 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ازنظر وزنی 10 درصد کاهش و ازنظر ارزشی 1 درصد افزایش‌یافته است.

بلوطی میرزا ادامه داد: صادرات به عراق از گمرک چذابه دریازده ماهه 97 به وزن 434 هزار و 993 تن و به ارزش بالغ‌بر 170 میلیون و 990 هزار و 562 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 25 درصد کاهش و ازنظر ارزش دلاری 6 درصد کاهش پیداکرده است. همچنین صادرات به کشور عراق از طریق گمرک شلمچه دریازده ماهه 97 به وزن 1 میلیون و 5 هزار و 346 تن و به ارزش 440 میلیون و 494 هزار و 388 دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 23 درصد کاهش و ازنظر ارزش دلاری نیز 13 درصد کاهش‌یافته است.

صادرات یک میلیارد دلاری کالا از استان کردستان به خارج از کشوررئیس‌کل گمرک ایران: صادرات غیرنفتی کشور به 40میلیارد دلار رسیدصادرات ایران در 4 دهه گذشته 10 هزار درصد رشد داشته است

میزان واردات 6 میلیارد دلار برآورد شد

مدیرکل گمرک اهواز در خصوص میزان و رقم واردات کالای غیرنفتی از طریق گمرکات خوزستان، گفت: واردات گمرکات خوزستان دریازده ماه سال 97 به وزن 13 میلیون و 776 هزار و 936 تن و به ارزش 6 میلیارد و 189 میلیون و 593 هزار دلار است.

وی به عمده کالاهای واردشده به کشور از طریق گمرکات خوزستان اشاره کرد و گفت: این کالاها شامل ذرت دامی، دانه روغنی سویا، کنجاله سویا، بنزین، روغن خام آفتابگردان، ماشین‌آلات و تجهیزات پتروشیمی، روغن پالم و ام دی اف خام است.

بلوطی میرزا ادامه داد: این محصولات از کشورهای برزیل، چین، اوکراین، ایالات‌متحده امریکا، آرژانتین، هند، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند واردشده‌اند.

خوزستان در جایگاه سوم صادرات کشور

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به جایگاه خوزستان در صادرات کالاهای غیرنفتی کشور، عنوان کرد: استان خوزستان از ابتدای سال 97 تا پایان بهمن‌ماه ازلحاظ ارزشی و وزنی در رتبه سوم صادرات کشور قرار دارد و همچنین در رویه واردات ازلحاظ ارزشی رتبه سوم و ازلحاظ وزنی رتبه اول کشور را به دست آورده است.

وی افزود: در این مدت تعداد بسته‌های پستی وارده 843 بسته با وزن 2519 کیلوگرم و به ارزش 6 میلیارد و 380 میلیون ریال بوده است. همچنین تعداد بسته‌های پستی صادره 4100 بسته به وزن 22 هزار و 374 کیلوگرم و به ارزش 13 میلیارد و 717 میلیون ریال برآورد می‌شود.

بلوطی میرزا در پایان به عملکرد قضایی گمرکات خوزستان در 11 ماهه 97 اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های قضایی 590 فقره به ارزش 1 هزار و 434 میلیارد و 322 میلیون 874 هزار ریال بوده که نسبت به سال گذشته ازنظر تعداد 4 درصد و ازنظر ارزشی 128 درصد افزایش داشته و از این مقدار تعداد 6 فقره به ارزش 7 میلیارد و 244 هزار ریال مربوط به پرونده‌های کشف‌شده خروجی است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای کشف‌شده قاچاق شامل برنج، ظروف آشپزخانه، کولر، تلویزیون، ماشین‌آلات راه‌سازی، آبمیوه، لوازم‌یدکی خودرو، لوازم‌تحریر، سیب‌زمینی و لوازم‌خانگی است.

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات

از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان یک میلیارد و 26 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 383  میلیون دلار و برای خدمات 117 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 689 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 96  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 26 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 462 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 223 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 167 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 138 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 194 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 197، 29، 174، 103 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 199 میلیون دلار ارز نیمایی و 183 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع 2716 کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان