Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@19:13:11 GMT

اراده دولت بر ارتقای مناطق کم برخوردار

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۷۱۹۶

اراده دولت بر ارتقای مناطق کم برخوردار

به گزارش ایرنا، اگر توجه کنیم درمی یابیم که دولت های یازدهم و دوازدهم طی سال های اخیر توجه ویژه ای به مناطق محروم و کم برخوردار داشته اند و پیگیری های دولتمردان و نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع، باعث شد که هیات دولت با تقسیمات جدید خود، خبر خوشی را به مردم استان کرمان اعلام کند.

** اسفندقه و علی آباد از توابع جیرفت به بخش و شهر تبدیل شدند
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات دولت در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری با ارتقای دهستان اسفندقه به بخش و علی آباد به شهر موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یحیی کمالی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیات وزیران در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، چندین اصلاح تقسیماتی در استان کرمان را به تصویب رساند، افزود: در نشست هیات دولت به موجب این اصلاحات، دولت با ایجاد بخش های اسفندقه و دهبکری به ترتیب در شهرستان های جیرفت و بم و تبدیل چندین روستا به شهر در استان کرمان موافقت کرد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اهالی این مناطق از مدت ها قبل درخواست بخش و شهر شدن را ارائه کرده بودند که با پیگیری های مستمر، بالاخره دهستان های پر جمعیت شهرستان جیرفت ارتقا پیدا کردند.
کمالی پور ارتقای ساختار حاکمیتی، کاهش رفت و آمد مردم به مرکز شهرستان برای پیگیری امور و رسیدگی به درخواست و مطالبات مردمی را از مزیت های این تقسیمات برشمرد.
وی بیان کرد: روستای اسفندقه که اینک به بخش تبدیل شده از قطب های کرومیت در کشور بوده و معدن معروف کرومیت آن دهه هاست که به فعالیت خود ادامه می دهد.

**حمایت دولت از ارتقای اسفندقه و علی آباد
فرماندار شهرستان جیرفت نیز گفت: ارتقای اسفندقه و علی آباد جیرفت با حمایت های دولت تدبیر و امید و پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی محقق شد.
احمد امینی روش افزود: با حمایت های دولت تدبیر و امید برای ارتقای دهستان اسفندقه به بخش، پنجمین بخش این شهرستان نیز مصوب شد.
وی ادامه داد: همچنین ارتقای علی آباد به شهر، از دیگر مصوبات هیات دولت برای شهرستان جیرفت بود که این مهم، آرزوی دیرین مردم این منطقه بود.
امینی روش تصریح کرد: شهرستان جیرفت پیش از این، از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده بود که پس از این ارتقا شاهد اضافه شدن یک بخش و یک شهر دیگر به این شهرستان خواهیم بود.
فرماندار جیرفت گفت: دولت یازدهم و دوازدهم نگاه ویژه ای به مناطق محروم داشته و تقسیمات جدید هیات دولت هم گواهی بر این ادعاست.
وی افزود: دولت علاوه بر تقسیمات کشوری، با فراهم کردن زیرساخت های گاز، آب، برق و فرودگاه در صدد توسعه و اعتلای مناطق است تا با فراهم کردن این زیرساخت ها، زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کند.
امینی روش پیشرفت های شهرستان جیرفت را نتیجه اتحاد و همدلی مسئولان برشمرد و گفت: با این روحیه، شاهد پیشرفت روز افزون این دیار هستیم لذا باید این روحیه حفظ و تداوم داشته باشد.

** تقسیمات هیات دولت هدیه ای به مردم جیرفت بود
شهروند علی آبادی هم به ایرنا گفت: تقسیمات هیات دولت، هدیه ای به مردم جیرفت بود چرا که این ارتقا خواست چندین ساله ما بود.
علی درینی ضمن تبریک به مردم علی آباد و اسفندقه گفت: باید قدردان زحمات و پیگیری های مسئولان باشیم.
یکی از اهالی اسفندقه هم گفت: جمعیت زیاد و فاصله تا مرکز شهرستان، باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم این منطقه شده بود که این مهم با پیگیری مسئولان محقق شد.
محمد سلیمانی افزود: تعدادی از جوانان این منطقه در مسیر اسفندقه به جیرفت جان خود را از دست دادند و این مساله تنها به دلیل نبود امکانات در این بخش بود ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش مسئولان، شاهد بخش شدن اسفندقه هستیم.
طی سال های اخیر با تلاش نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت، پیشرفت ها یکی پس از دیگری حاصل شده است و بی شک این موفقیت ها، در سایه اتحاد و همدلی مسئولان به دست آمده است.
گزارش: هادی شفیعی مجاز
7450/7429/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برق سرمایه گذاری بخش خصوصی گاز مجلس شورای اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : دشمنان جمهوری اسلامی با اجرای طرح ابراهیم و کریدورِ آیمک درصدد بودند ایران عزيز را در جبهه   اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیتهای نسبی سرزمین ایران را کم اثر کرده، یا از او بگیرند.

حجت  الاسلام هاشمی افزود :  طوفان الاقصی و وعدة صادق باعث شد قصة دالان زنگزور اجرا نشود  و دولت باکو هم فعلا آن را بایگانی کند.

 امام جمعه ماکو گفت : اکنون با این تجربة موفق، قوای سه گانه و همه  دستگاههای دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، بايد يک طوفان الاقصی و وعدة صادق اقتصادی را ایجاد کنند. 

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت : وعدة صادق نشان داد که منطقِ مقاومت و هجومِ بر دشمن، نه تنها باعث شد تا تنش اقتصادی در کشور کاهش يابد، بلکه به ثباتِ بازار نيز کمک میکند و به خاطرِ امنیت وبازدارندگی که ایجاد ميکند، باعث ميشود تا سرمایه گذاران عزيز، در اين کشور به سرمایه گذاری بیشتر تشویق شوند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه دولت محترم، بانک مرکزی و وزارتخانه های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کامِ مردم را تلخ کرده است، باید يک نقشة روشن و اقداماتِ نقطه زن بر علیه سوداگرانِ امنیتِ اقتصادیِ ایران تهیه و تدارک ببینند گفت : باید خانه های فساد اقتصادی   در اربیل و اتاقهای سیاه دلار فردایی و تلگرامی را مورد هدف قرار دهند و بدون مماشات، فراز و فرودهای آزاردهندة بازار پول و سرمایه را کاهش دهند. 

  حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نامگذاری سال جدید بنام  سال «جهش توليد و مشارکت مردم»  گفت :   در صورتي مردم در بخش توليد سرمايه گذاري خواهد کرد که دولت محترم زمينه را براي حضور مردم در عرصة توليد فراهم کند.

امام جمعه ماکودر ادامه  با انتقاد از اجرایی نشدن و به اتمام نرسیدن طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو گفت :  از جمله  طرحهاي دولت سابق براي مشارک مردم در جهش توليد، طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو است که از سال 1394 اجرا شد.

وی افزود:  متأسفانه این طرح در شهرستان به خاطر اینکه 90 درصد آن اجرا، و بعد از آن رها شده  و بهره برداران هم  طرح ناقص را از دولت تحویل نگرفتند، و این امر باعث شد بسیاری از وسائل آن نیز به سرقت برود و این طرح هنوز هم به خاطر بیکفایتی برخی مسئولین عقیم مانده است.

وی گفت :  چرا مسئولین استانی و کشوري این طرح را تکمیل نمی نمایند تا بیت المال بیش از این به غارت نرود. 

 امام جمعه ماکو در بخش دیگری از خطبه های نماز به بر گزاری دو برنامه مهم در روز های آینده در ماکو هم اشاره کرد و گفت : در هفته آینده  دو حادثة ميمون و مبارک در شهرستان ماکو اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام هاشمی افزود:  در روز يکشنبه انشاء الله، منطقه آزاد ماکو ميزبان نماينده  محترم ولي فقيه در استان و ائمه  محترم جمعه استان آذربايجان غربي خواهد بود و نشست فصلي ائمه  جمعه استان در منطقه آزاد ماکو تشکيل خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو  برگزاري اولين همايش منطقه اي حجاب و عفاف و زيست عفيفانه در شهرستان ماکو را دومین رویداد در این منطقه اعلام کرد و گفت : این برنامه با حضور  مسئولين استاني و شهرستاني و منطقه اي، ائمةمحترم جمعه  استان، نمايندة محترم ولي فقيه در استان، علماء و روحانيون شهرستان، اساتيد و دانشجويان از اقصي نقاط کشور برگزار خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو در ادامه با تبریک روز معلم و سالروز شهادت  شهادت استاد فرزانه، آيت الله شهيد مرتضي  به نقش و جایگاه معلم  اشاره کرد و گفت : معلم    انسان را از جهالت به معرفت رهنمون ميسازد .

امام جمعه ماکو به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه سپاه يک ارگان نظامي، آرماني است، لذا نياز به عقيدتي سياسي در آن بيش از ساير نيروهاي مسلح احساس ميشود.

دیگر خبرها

  • خودرو پژو در جیرفت طعمه حریق شد
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • اراده‌ای قوی برای ادای نماز + فیلم
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود