Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گردهمایی سنجش عملکردی با رویکرد آزمون پروژه محور در حوزه کارگران صنعت ساختمان کشور امروز با حضور کارشناسان و استادکاران استان‌های اصفهان، یزد، آذربایجان غربی، تهران، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، همدان، مرکزی در مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبرشوکت رییس کانون انجمن صنفی کارگران بخش ساختمان کشور پیش از ظهر امروز دراین گردهمایی گفت: با توجه به ظرفیت اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و تعامل میان کانون انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان، کردستان به عنوان پایلوت طراحی پروژه‌های عملی در این حوزه انتخاب شده است.

شوکت بیان کرد:از سال آینده آزمون‌ها به صورت پروژه محور برای سنجش صلاحیت افراد در نظر گرفته شده است که در پایان افراد دارای تخصص و صلاحیت کافی، گواهی حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود: افزود: شناسایی کارگران بخش ساختمانی، ارائه آموزش‌های رایگان به کارگران و تحت پوشش قراردادن کارگران ساختمانی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

رییس کانون انجمن صنفی کارگران بخش ساختمان کشوربا اشاره به حذف آزمون‌های کتبی از کارگران ساختمانی گفت:آزمون‌ها به صورت پروژه محور و عملی در محل فعالیت کارگر انجام می‌شود.

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه طراحی پروژه‌ها با حضور انجمن‌های صنفی صنعت ساختمان استان کردستان و برخی از انجمن‌های استان‌های منتخب شروع شده است، گفت: این طرح به مدت سه روز در سنندج به صورت پروژه عملی طراحی و در سال آینده پروژه‌ها به صورت عملی برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: در راستای ارتقاء مهارت کارگران اقدامات خوبی در استان کردستان صورت گرفته و امیدواریم پروانه دریافت سطح در جه ۳ به درجه یک ارتقاء یابد.

وی افزود: امید است در مدت این سه روز با تعامل و مشارکت نیرو‌های مجرب انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان برخی از استان‌های کشور در استان کردستان بتوانیم پروژه‌ها را طراحی و به عنوان پروژه‌های کشوری در سایت سازمان فنی و حرفه‌ای لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم نقطه عطفی برای کانون انجمن صنفی در بخش صنعت ساختمان خواهد بود، اذعان کرد: بحث تقاضا محوری با تشخیص بازار در اولویت اهداف و کار‌های فنی‌وحرفه‌ای استان قرار دارد.

احمدی هدف از گردهمایی کارگروه امروز را عزم راسخ برای ساماندهی کارگران صنعت ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: اگر آزمون به صورت پروژه‌ای برگزار شود، فرد فاقد مهارت و نیروی کار دارای صلاحیت و مهارت به خوبی تشخیص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس ما از استادکاران و متخصصان این حوزه برای استانداردسازی و مهارت‌سنجی در این مرکز کار را شروع می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به شرکت ۶ هزار و ۱۹ نفر در آزمون پروژه محور در حوزه کارگران صنعت در روز جمعه هفته گذشته در استان کردستان، خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۳۴ نفر از این تعداد موفق به کسب نمره قبولی در بخش کتبی و ۲ هزار و ۸۱۸ نفر در واحد عملی پذیرفته شده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال بازارمسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند

جواد کریمی ثابت، دبیر کنفرانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره هدف برگزاری این کنفرانس گفت: این اولین کنفرانس بین المللی در حوزه علوم و فنون هسته‌ای است که بعد از برگزاری بیست ونهمین دوره برگزاری کنفرانس ملی انجمن هسته‌ای با حمایت‌ها و پیشنهاد سازمان انرژی اتمی تصمیم گرفت که این کنفرانس را در ۱۷ اردیبهشت امسال برگزار کند.

وی افزود: استقبال خوبی و دور از انتظار از این کنفرانس به عمل آمد، در این کنفرانس بیش از ۵۰۰ مقاله دریافت کردیم که بعد از داوری‌های بسیار دقیق در حدود ۴۲۰ مقاله پذیرفته شد.

کریمی ثابت خاطر نشان کرد: از این حدود ۴۰۰ مقاله ۸۰ مورد به صورت ارائه شفاهی خواهد بود و بقیه موارد در قالب ارائه به صورت پوستر خواهد بود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ میزگرد تخصصی با حضور بیش از ۸۰ صاحب نظر حوزه‌های مربوطه برگزار خواهد شد که تمامی حوزه‌های مورد علاقه سازمان، دانشگاه هاو ... ر پوشش می‌دهد، همچنین از ۵ قاره به صورت حضوری و مشارکت مجازی در نظر داریم.

دبیر کنفرانس بین المللی صنعت هسته‌ای گفت: این کنفرانس از نظر وسعت و افراد شرکت کننده بی سابقه است و در سه روز و در ۴ سالن به صورت پیوسته برنامه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد