Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترين مزرعه توليد مرغ مادر تخمگذار كشور با هدف خودكفايي و ايجاد اشتغال در مناطق كمتر برخوردار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو،بزرگترین مزرعه مرغ مادر تخمگذار کشور در کیلومتر ٤٢ محور قزوین زنجان با حضور حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد رضا اسکندری رئیس سازمان اقتصادی کوثر و مسئولین و مدیران استان زنجان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واحد مذکور در تولید نیاز کشور به جوجه یکروزه تخمگذار به میزان ١٠ میلیون قطعه در یک دوره پرورش معادل ٢٥ درصد سهم دارد.

در واقع از ٤٠ میلیون مرغ تخم گذار تجاری کشور ١٠ میلیون آن در این واحد تولید خواهد شد.

راه اندازی این واحد تولید مرغ مادر تخمگذار که یکی از واحد‌های شرکت مرغک است از ٢ سال پیش با سرمایه ثابت و در گردش ٢٥ میلیارد تومانی شروع شده و امروز با ارزش بیش از ٥٠ میلیارد تومانی و با ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم ٤٠ نفری و غیر مستقیم ٢٠٠٠ نفری به بهره برداری رسیده است.

مزرعه پرورش مرغ مادر تخم گذار در راستای بند ٧ اقتصاد مقاومتی مبنی بر لزوم تامین امنیت غذایی کشور است که در ساخت و راه امدازی آن از تجهیزات و امکانات تولید داخلی و ایرانی استفاده شده است.

مسئولین سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف دیگر این پروژه‌ها را توانمندسازی و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار کشور دانستند.

مجتبی نوروزی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر با بیان اینکه امروز امنیت غذایی پاشنه آشیل کشور است گفت: در خصوص گوشت مرغی و نهاده‌های آن به مسئولین هشدار داده بودیم، اما توجه نکردند.

نوروزی افزود: سازمان اقتصادی کوثر از قبل برای شرایط تحریمی خود را آماده کرده است. با برنامه ریزی صورت گرفته تا دو سال آتی در زمینه تولید جوجه یک روزه خودکفا می‌شویم و حتی قادر به صادرات عمده به سایر کشور‌ها خواهیم بود.

مدیر هلدینگ کشاورزی کوثر با بیان اینکه در حوزه‌های آبزی پروری مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار دام سبک و دام سنگین، اصلاح نژاد و محصولات کشاورزی فعالیت داریم ادامه داد: در تمامی پروژه‌ها از ایثارگران و مردم همان منطقه به کار گرفته می‌شود تا در این مناطق توانمند سازی و اشتغال لازم ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایجاد اشتغال معاون رئیس جمهور مرغ تخم گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود