Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@17:36:21 GMT

صادرات پوشاک از واردات آن پیشی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۸۵۰۰

صادرات پوشاک از واردات آن پیشی گرفت

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک ایران گفت: در سال ۹۷ واردات انواع پوشاک، چرم و کفش به کشور ۳۸ درصد کاهش و صادرات آن ۱۸ درصد افزایش یافت.

 به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، افسانه محرابی در خصوص عملکرد صنایع پوشاک و نساجی۱۰ ماهه نخست سال ۹۷ اظهار کرد: آمار صادرات ۱۰ ماهه سال ۹۷ در محصولات حوزه نساجی، پوشاک، چرم و کفش ۲۶۰ هزارتن به ارزش ۹۵۵ میلیون دلار و واردات در این حوزه ۳۳۹ هزارتن به ارزش۹۴۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزشی در صادرات این حوزه به ترتیب ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد و ۶.۵ درصد رشد و در واردات به ترتیب ۳۸.۴ درصد و ۳۶ درصد کاهش داشته یافته است.

وی با بیان اینکه برای رفع ممنوعیت صادرات کیسه پلی پروپیلن و حفظ نیروی ارزآوری بیش از ۱۴۰ میلیون دلاری این بخش پیگیری های بسیاری انجام شده است، افزود: رفع مشکلات بانکی و گمرکی مربوط به واحدهای تولیدی و نهایی کردن درصد مجاز کسر وزن ناشی از رطوبت بازیافتی الیاف با همکاری گمرک ایران، سازمان ملی استاندارد ایران و بانک مرکزی در ۱۰ ماه گذشته انجام شده است.

مهرابی ادامه داد: تشکیل کمیته پایش قیمت الیاف و نخ و پایش قیمت کالاهای تأثیرگذار همچون نخ، پنبه، و سایر الیاف مربوطه بر قیمت تمام شده کالای نهایی، بررسی و برآورد میزان سرمایه درگردش مورد نیاز واحدهای صنایع نساجی به تفکیک منابع ارزی و ریالی به همراه الزامات و ارائه برنامه تدوین شده به سازمان برنامه و بودجه، پیگیری برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالاهای نساجی، پوشاک و کفش با رویکرد ساماندهی واردات، کاهش قاچاق و حمایت از تولید داخلی، اصلاح نرخ پایه صادراتی را از دیگر اقدامات این دفتر در ۱۰ ماه سال ۹۷ است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پوشاک صادرات صادرات غیرنفتی صنعت نساجی واردات واردات پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

صنعت واردات خودرو از چین به دلیل بسته شدن بنادر اسرائیل فلج شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی گلوبس در گزارشی نوشت، شرایط فعلی در اسرائیل باعث شده است تا صادرات خودرو از چین به اسرائیل در سه ماهه اول از سال 2024 به شکل قابل توجهی فلج شود.

براساس گزارش‌های منابع رسمی، صادارت خودروهای هیبردی چینی به اسرائیل در سه ماهه اول از سال جاری میلادی 51 درصد کاهش یافته است، که در آمار صادارت گمرک چین به آن اشاره شده است.

براساس آمار منتشر شده، صادرات خودروهای هیبریدی از چین به اسرائیل در ماه مارس 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش یافت.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان، تاکنون بیش از یک گزارش از تاثیر اقدامات نیروهای مسلح یمن در فلج کردن اقتصاد اسرائیل منتشر کرده‌اند.

هنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها