Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مصوبه سه دوره ‌ای شدن انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ممنوعیت نمایندگی مجلس بیش از سه دوره متوالی ، واکنش موافقان و مخالفان بسیاری را به همراه داشته و در کانون توجه برخی رسانه های داخلی قرار گرفته است.

به گزارش گروه نشریات خبری، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به طرح ممنوعیت نمایندگی مجلس بیش از سه دوره متوالی با 134 رای موافق، 95 رای مخالف و هفت رای ممتنع از 224 نماینده حاضر موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با تصویب نمایندگان مجلس، هر فرد می تواند سه دوره پیاپی نماینده مجلس شود ولی باید یک دوره از انتخابات مجلس کناره گیری کند. بعد از این مصوبه، واکنش های مختلفی از سوی برخی نمایندگان و کارشناسان مطرح شد که از مهم ترین موضوع های طرح شده «جوانگرایی و ورود نیروهای تازه نفس» و «مغایر بودن این مصوبه با قانون اساسی» بوده است.
بررسی روزنامه ها، خبرگزاری ها و تارنماهای داخلی نشان می دهد که رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب با اعلام اینکه با کنار رفتن نمایندگانی که در چند دوره حضور داشتند، فضا برای نیروهای کارامدتر به خصوص جوانان باز خواهد شد نوشتند: نمایندگان مجلس روز گذشته سعی کردند جوانگرایی مورد توجه جامعه را در قبال خودشان به کار ببرند و به اصطلاح عامیانه، بعد از زدن یک جوالدوز به کارکنان بازنشسته دولت، این بار سوزنی به خودشان بزنند.
همچنین این رسانه ها با مغایر خواندن این مصوبه با قانون اعلام داشتند: محدود کردن نمایندگی به سه ‌دوره پیاپی با آزادی انتخاب مردم مغایرت دارد. مردم حق دارند نمایندگان خود را برگزینند؛ خواه آن نماینده سه دوره یا بیش از آن نماینده بوده باشد.
مهم ترین عبارت های کانونی به کار گرفته شده از سوی این جریان رسانه ای عبارتند از: به نیروهای جوان میدان داده می‌شود تا استعداد و دانش خود را در سطح کلان قوه تقنینی ارائه کنند؛ محروم ماندن افراد شایسته از امکان انتخاب شدن؛ فضا برای چرخش نخبگان بیشتر خواهد شد؛ پویاتر شدن مجلس با حضور جوانان با ایده، فکر و اطلاعات بالاتر؛ مستهلک شدن اکثر مدیران کشور؛ خداحافظی با پارلمان!؛ محدود کردن نمایندگی به سه ‌دوره پیاپی با آزادی انتخاب مردم مغایرت دارد؛ قید محدود کردن دفعات انتخاب به نمایندگی دلیل و توضیح روشنی ندارد؛ مجلس نیازمند نیروهای باتجربه؛ ایجاد ممنوعیت برای ادامه نمایندگی نه تصمیمی عقلانی و منطقی است و نه قانونی؛ غرض ورزی های سیاسی پشت این مصوبه؛ عدم کارایی برخی نمایندگان؛ عزیمت لاریجانی از بهارستان به پاستور؛ اعضای جبهه پایداری اخم بر چهره داشتند و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون آرام بودند؛ کورکردن چشم به جای درست کردن ابرو؛ مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت پارلماتاریستی در واقع بلیت عزمیت لاریجانی از بهارستان به پاستور است.
گفتنی است؛ از میان رسانه های نزدیک به جریان اصولگرا تنها روزنامه صبح نو به تحلیل موضوع ممنوعیت بیش از 3 دوره متوالی نمایندگی مجلس پرداخته و با اشتباه تلقی کردن این مصوبه اعلام کرد: آنچه روز گذشته درباره منع چهار دوره نمایندگی مجلس در بهارستان تصویب شد بیش از آنکه دوراندیشانه باشد، رفتاری سیاسی و کوتاه‌مدت است.

رسانه های اصلاح طلب
--------------------
**مهیا شدن فضا برای نیروهای کارآمدتر
روزنامه آرمان نوشت: در طرح تصویب شده مجلس، برخی از نمایندگانی که خودشان از بزرگان هستند مانند رئیس مجلس، از موافقان طرح هستند که 3 دوره در مجلس و در مقام ریاست آن حضور داشته‌ است. این افراد با این استدلال که درست است که مجلس از تجربه نمایندگان 3 دوره‌ای محروم می‌ شود اما این افراد می‌ توانند در دوره عدم حضور در مجلس، مانند یک استاد دانشگاه که دانشگاه به او یک یا 2ترم فرصت تحقیقاتی و مطالعاتی می‌دهد تا دانش خود را ارتقا دهد، درباره نمایندگان همچین فرصتی داده شود تا دانش خود را به ‌روز کنند و با پدیده‌ ها و قوانین و تجربیات تازه‌ تری آشنا شوند، با مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی فرهنگی جامعه بیش از پیش آشنا شوند تا پس از آن اگر مجددا مردم به آنها رأی داده و اعتماد کردند، به مجلس راه یابند و با تجدید قوا و افکار تازه ‌تر خدمت رسانی کنند. از سوی دیگر افراد و افکار جدید، متخصصان و کارشناسان و صاحب‌نظران جدیدی وارد مجلس می‌شوند و حتما به نیروهای جوان میدان داده می‌شود تا استعداد و دانش خود را در سطح کلان قوه تقنینی ارائه کنند. کشور هیچ‌گاه از میدان دادن به جوانان و استفاده‌ از دانش آنها آسیب ندیده است.

روزنامه شرق با اعلام اینکه احتمالا شورای نگهبان محدودیت سه ‌دوره برای نمایندگان را رد کند به نقل از علیرضا رحیمی عضو اصلاح‌طلب هیات رییسه مجلس نوشت: امروز یکی از مسائلی که در مباحث انتخاباتی داریم، همین است که گاهی افراد شایسته از امکان انتخاب شدن محروم می‌مانند و در غیاب و خلأ این افراد شایسته، ممکن است بعضی افراد نالایق با فریب افکار عمومی یا استفاده از تبلیغات کذایی وارد عرصه شوند. بنابراین ترکیب دو موضوع و رویکرد بسیار مهم یعنی عدم ایجاد محدودیت برای کاندیداها و از دیگر سو حزبی کردن انتخابات کمک می‌کند که مردم به ‌سمت شایسته‌ گزینی حرکت کنند و به‌طور نسبی از آن فضای آشفته تبلیغات برای تشخیص صلاحیت افراد فاصله بگیرند.

«داریوش قنبری»، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با روزنامه همدلی در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر سه دوره‌ای شدن نمایندگی مجلس، گفت: به نظر من این مصوبه، نقطه عطفی خواهد شد و می‌توان آن را اتفاق بسیار خوبی تلقی کرد».این استاد دانشگاه که خود دو دوره نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بود، گفت:‌ به باور من نه تنها طول دوره نمایندگی در مجلس باید محدود باشد بلکه مناصب سیاسی نیز اگر این‌گونه شود، بهتر است، چون هرچه افراد کمتر در مناصب سیاسی بمانند، فضا برای چرخش نخبگان بیشتر خواهد شد. باید فرصت گردش نخبگان در جامعه فراهم شود.

روزنامه ابتکار عنوان داشت: به دنبال ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و تلاش برای جوانگرایی فارغ از استثناهایی که روح این قانون را مخدوش کرد، نمایندگان مجلس روز گذشته سعی کردند جوانگرایی مورد توجه جامعه را در قبال خودشان به کار ببرند و به اصطلاح عامیانه، بعد از زدن یک جوالدوز به کارکنان بازنشسته دولت، این بار سوزنی به خودشان بزنند...قاسم میرزایی نیکو، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در این باره به ابتکار گفت: این مصوبه خوبی است چون فکر می کنم نیروهای تازه نفس وارد صحنه می شوند و کسی که می تواند 3 دوره نظر و رای مردم منطقه را جلب کند می توان از او در بخش‏های تصمیم‌گیرتر استفاده کرد.

محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با بیان این‌که «مصوبه مجلس درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان با سابقه سه دوره نمایندگی متوالی خلاف قانون اساسی نیست» گفت که این مصوبه باعث پویاتر شدن مجلس شورای اسلامی و حضور جوانان با ایده، فکر و اطلاعات بالاتر می‌شود.وی با تاکید بر این که این مصوبه نقاط قوت بسیاری دارد توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از حوزه‌های انتخابیه زیر سایه سنگین نمایندگان چند دوره مانده است که با این مصوبه جوانان با ایده، فکر و اطلاعات بالاتر مجالی برای حضور پیدا می‌کنند از طرف دیگر نمایندگان با سابقه سه دوره نمایندگی می‌توانند یک دوره تجدید قوا کرده و دوره بعد از آن مجدداً کاندیدا شوند.

** مصوبه مجلس در تعارض با قانون اساسی
روزنامه آرمان با اعلام اینکه مصوبه مجلس در تعارض با قانون اساسی است عنوان داشت: این قانون با توجه به عدم ممنوعیت انتخاب مجدد نمایندگان مجلس در اصول 62 و 63 آن قانون که به عنوان میثاق ملی تلقی می‌شود، مجلس نمی‌تواند قانونی را مغایر با قانون اساسی تصویب کند. زیرا تا زمان ممنوعیت صریح، افراد می‌توانند در هر دوره‌ای که بخواهند به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کنند. به‌ویژه آنکه در بسیاری از کشورها این ممنوعیت در مجالس مقننه، وجود ندارد. در تقویت این نظریه، باید گفت هرجا که قانون اساسی موضوعی را ممنوع نکرده است، اصل بر صحت و درستی و عدم ممنوعیت آن است.

روزنامه اعتماد با تیتر «خداحافظی با پارلمان!» گزارش داد: پیشنهادی که دیروز در صحن علنی مجلس مطرح، با وجود برخی مخالفت‌ها در نهایت تصویب شد و حالا اگرچه این تنها شورای نگهبان است که می‌تواند در سرنوشت این مصوبه اثرگذار شود اما محمدجواد کولیوند، رییس اصولگرای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس که البته خود جزو آن 34 نماینده فعلی مجلس نیست که در صورت تایید مصوبه دیروز، امکان اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم را از دست خواهد داد اما از مغایرت این مصوبه با قانون اساسی سخن گفته و تاکید کرده که در نامه‌ای به ریاست مجلس موضوع را پیگیری خواهد کرد.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی، حقوق‌دان و عضو مجلس خبرگان به روزنامه شرق گفت: محدود کردن نمایندگی به سه ‌دوره پیاپی با آزادی انتخاب مردم مغایرت دارد. مردم حق دارند نمایندگان خود را برگزینند؛ خواه آن نماینده سه دوره یا بیش از آن نماینده بوده باشد. اگر برای رئیس‌جمهور قید عنوان شده، به این ‌دلیل بوده است که در ریاست‌جمهوری احتمال تحکیم قدرت و فساد می‌رود؛ زیرا در صورت نبود قید زمان، ممکن است رئیس‌جمهوری مادام‌العمر حاکم شود، اما درباره نمایندگان مجلس چنین موضوعی صادق نیست یا دست‌کم در نگاه نویسندگان قانون اساسی چنین نبوده است

به گزارش روزنامه ایران، بهمن کشاورز وکیل پایه یک دادگستری در مطلبی نوشت: به نظر می رسد قید محدود کردن دفعات انتخاب به نمایندگی دلیل و توضیح روشنی ندارد یا ما نمی دانیم و نفهمیدیم. همچنان که برای چندمین بار ماجرای استانی شدن مطرح شده است که از سرنوشت آن هم آگاه نیستیم. به هرحال گمان می رود انتخابات مجلس شورای اسلامی (که در رأس امور است) باید به نحوی باشد که اراده مردم را به نحو هرچه روشن‌تر و مستقیم‌تر منعکس کند. در هر حال اگر اصراری بر گنجاندن این قید در ضوابط انتخابات باشد گمان می‌رود اصلاح قانون اساسی لازم است. اگر هم کسی بگوید قسمت اخیر اصل 63 قانون اساسی که تعیین شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را به تصویب قانون عادی موکول کرده مجوز درج این قید در قانون انتخابات است، خواهیم گفت: با توجه به آنچه پیش از این گفتیم مقنن قانون اساسی اگر قائل به لزوم چنین قیدی بود همانند اصل 114 آن را تصریح می‎کرد

**مجلس، نیازمند نیروهای باتجربه
به گزارش روزنامه اعتماد سید حسین نقوی ‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اگر افراد باتجربه کنار گذاشته شوند، به مشکل برمی‌خوریم. ضمن آنکه کار مجلس با دولت و دیگر بخش‌ها متفاوت است. کار دولت نیازمند چابکی و جوانی است. اما مجلس اتفاقا نیازمند تجربه است و مجلس نباید از نمایندگانی که 3 دوره در مجلس است، به قانون اساسی اشراف پیدا کرده و ساختار را می‌شناسد، محروم بماند. مجلس نیازمند این افراد است.

عزت الله یوسفیان ملا عضو عضو فراکسیون مستقلین در گفت و گو با روزنامه ایران اظهار داشت: ایجاد ممنوعیت برای ادامه نمایندگی بعد از سه دوره متوالی حضور در مجلس نه تصمیمی عقلانی و منطقی است و نه قانونی. این تصمیم از آن جهت منطقی نیست که برعکس پست‌ها و سمت‌های اجرایی، در تمام دنیا پذیرفته شده که حضور در جایگاه نمایندگی مجلس نه تنها نیازمند محدودیت زمانی نیست بلکه با تعدد دوره‌های عضویت احتمال خدمت مؤثرتر بالاتر می‌رود.

**غرض ورزی سیاسی پشت مصوبه مجلس
رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مصوبه اخیر مجلس به تارنمای انتخاب گفت: احتمال می‌دهم که یک‌ هدف سیاسی پشت این موضوع پنهان باشد که بخواهند تعدادی از چهره‌های شاخص مجلس را که افتخار مجلس هستند و می‌توانند مجلس را خوب مدیریت کنند و جهت بدهند، از کاندیداشدن محروم کنند. با این مصوبه ممکن است افراد صفرکیلومتر و افرادی که تجربه لازم و کافی را ندارند، سِمت‌هایی را در مجلس بر عهده بگیرند و این ضربه‌ای به نظام و قوه مقننه است».

تارنمای انتخاب در گفت و گو با محمد کیانوش راد، نماینده سابق مجلس در دوره ششم در واکنش به طرح «ممنوعیت نمایندگی بیش از 3 دوره» می‌گوید: اگر کسانی که موافق ‏تعیین محدودیت برای مجلسی‌ها هستند، بهتر است نظرات و دلایل کارشناسی خودشان را ارایه ‏بدهند. نه اینکه با طعنه به رییس فعلی مجلس گوشزد کنند که شما باید از این به بعد به ‏استراحت بروید. اینگونه اظهارت از سوی برخی از نماینده ها، گویای آن است که احتمالا پشت ‏پردهِ چنین تصمیمی اغراض سیاسی خوابیده است.

**واکنش های مختلف به مصوبه اخیر مجلس
روزنامه آرمان می نویسد: چهره‌های دیروز نمایندگان مجلس جالب بود؛ اعضای جبهه پایداری اخم بر چهره داشتند و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون آرام بودند. ماجرا از این قرار بود که نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کاندیداتوری افرادی که 3 دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود. تصویب این قانون به معنای خداحافظی نمایندگان قدیمی با ساختمان هرمی شکل بهارستان است و در نتیجه چهره‌های مجلس یازدهم متفاوت با مجالس قبلی خواهد شد که البته این تغییرات در کنار محاسنی که دارد معایبی هم خواهد داشت.

روزنامه آفتاب یزد با عنوان «کورکردن چشم به جای درست کردن ابرو» نوشت: عده زیادی معتقدند لازمه دموکراسی این است که نمایندگان نیز بعد از چند دوره نمایندگی جایشان را به نیروهای جدیدتر بدهند و اکنون با قانون جدید مسیر برای رسیدن به این مقصود هموارتر می‌شود . اما آیا با توجه به اینکه نمایندگان مجلس از معدود کسانی هستند که بارای مردم به جاه و مقام می‌رسند اکنون وضع این قانون خود یک مانع سلبی در مسیر دموکراسی نیست ؟ شاید مردم خود بخواهند برای بارچهارم هم به یک نماینده اطمینان کنند. باتوجه به جمیع این جوانب تا چه اندازه امکان تصویب چنین قانونی و رای موافق شورای نگهبان به آن وجود دارد؟

به گزارش روزنامه اعتماد مسعود گودرزی، عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما کاری به شایستگی نداریم. ما ادوار حضور نمایندگان را محدود کردیم و این اقدام را نیز به‌ نحوی انجام دادیم که حتی اگر در مواردی با قانون در تغایر باشد، با اصول تجربی و علمی مدیریتی مطابقت دارد. درواقع اگر نماینده‌ای در 3 دوره (12 سال) نتوانست کاری از پیش ببرد، احتمالا بعد از آن هم چندان کارایی نخواهد داشت.بحثم این است که اگر ما می‌توانستیم، کاری کنیم که در انتخابات مجلس هم از توان این افراد استفاده کنیم و هم جا را برای جوان‌ترها باز کنیم، این مشکلات هم مرتفع می‌شد.

**عزیمت لاریجانی از بهارستان به پاستور
تارنمایی نامه نیوز در مطلبی با عنوان «راز موافقت آقای رییس با این مصوبه چیست؟» می نویسد: مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت پارلماتاریستی بعد از سه دوره متوالی در واقع بلیت عزمیت لاریجانی از بهارستان به پاستور است. از همین رو تاثیر به سزایی در معادلات سیاسی هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا خواهد داشت.

رسانه های اصولگرا
----------------------
روزنامه صبح نو در مطلبی با تیتر 'طرح اشتباه' نوشت: آنچه روز گذشته درباره منع چهار دوره نمایندگی مجلس در بهارستان تصویب شد بیش از آنکه دوراندیشانه باشد، رفتاری سیاسی و کوتاه‌مدت است. برخی اندیشمندان علوم‌سیاسی در توصیف جامعه ایران آن را جامعه‌ای کوتاه‌مدت دانسته‌اند؛ بدین معنی که در سطح سیاست‌گذاری‌های نهادی، بعضاً افق‌های دوردست مدنظر قرار داده نمی‌شوند. تصمیم دیروز مجلس هم از همین جنس است؛ تصمیمی که به احتمال فراوان مبنای آن رقابت سیاسی در سطح کلان یا حتی رقابت‌های منطقه‌ای یا در سطح خرد است، وگرنه با کدام منطقی می‌توان یک نماینده را که پس از ١٢سال انباشتی از تجربه و مهارت در قانون‌گذاری است، به بهانه جوان‌گرایی حذف کرد؟! سیاست اتفاقاً عرصه پختگی و تجربه است و جوان‌گرایی افراطی می‌تواند خدشه بزرگی به واقعیت‌ها و محدودیت‌های اداره کشور وارد کند. سیاست‌مدار محصول حضور در فرآیندهای مختلف حزبی، اجرایی و سیاست‌گذاری است. سیاست تهی از تجربه حاصلی جز رادیکالیسم ندارد. منطقی و طبیعی این است که شورای نگهبان از آن رو که این طرح مغایر با قانون اساسی است، با آن مخالفت کند. جمهوری اسلامی به رویه‌های بلندمدت نگاه می‌کند و با رویکردهایی که جامعه ایران را کوتاه‌مدت می‌بینند، قرابتی ندارد.
گروه نشریات خبری
پژوهشم**9351**1181**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رسانه هاي داخلي مصوبه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از مصوبه شورای عالی انرژی برای ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف خبر داد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اشاره به مصوبه شورای عالی انرژی افزود: این مصوبه وظیفه ممنوع کردن تبلیغ کالاهای با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم‌های مختلف کشور را برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته تا این وزارتخانه با همکاری دستگاههای ذیربط به ویژه سازمان صداوسیما اقدام های لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این گونه کالاها براساس پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و نیرو و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ این نوع کولرها در مناطق عادی و معتدل که بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی و در مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، گفت: استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل کشور منجر به افزایش مصرف برق بیش از الگوی مناطق عادی و صدور قبض برق سنگین خواهد شد.

مجموعه وزارت نیرو و صنعت برق باهدف مدیریت بهتر مصرف برق در کشور، مناطق مختلفی برای مصرف تعریف کرده‌اند که براساس آن مناطق با هوای معتدل‌تر مثل تهران در ردیف مناطق عادی و سایر مناطق شامل گرمسیری یک و گرمسیری با شدت بیشتر تقسیم شده‌اند.

بر این اساس استفاده از کولرگازی برای مناطق عادی مناسب ارزیابی نمی‌شود و صنعت برق به مردم ساکن در این مناطق توصیه کرده از کولر آبی در فصل گرم استفاده کنند تا مشمول هزینه‌های بالاتر نشوند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم