Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شرکت "فولکس واگن" آلمان درباره عواقب اجرایی شدن تهدیدات تعرفه ای ترامپ علیه صنعت خودروی اروپا هشدار داده است. ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا در معرض خطر تشدید قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط "هربرت دییس"، رئیس شرکت فولکس واگن آلمان درباره هزینه های میلیاردی در صورت اجرایی شدن تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا از طرف ترامپ هشدار داده و گفت جبران این خسارت ها بسیار دشوار است.  به گفته وی در بدترین مورد  در  صورت اجرای تعرفه 25 درصد بر واردات خودروی اروپا احتمالا دو تا 3 میلیارد یورو به ما هزینه وارد می شود.

وی افزود: این مسئله همچنین عواقبی برای اشتغال دارد که این یک تهدید واقعی است که ما با همه نیرو تلاش می کنیم از آن جلوگیری به عمل آوریم.

"سسیلیا مالمستروم"، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا قرار است در روزهای آینده در واشنگتن درباره نزدیکی در مناقشات تجاری با مقامات آمریکایی دیدار و گفتگو کند. موضوع این گفتگوها اجرای برنامه های مشترک رئیس جمهور آمریکا و رئیس کمیسیون اروپایی در این باره است. یونکر و ترامپ در ماه جولای توافق کردند که درباره کاهش تعرفه های صنعتی و دیگر موانع تجاری کار کنند.

اروپا مجددا ترامپ را در مناقشات تجاری به اقدامات متقابل تهدید کردمناقشات تجاری با اروپا محور مذاکرات صدر اعظم اتریش با ترامپ در کاخ سفیدابراز امیدواری آلمان برای پایان مناقشات تجاری بین آمریکا و چین

 بر اساس این توافق نامه در حالی که مذاکرات دراین باره در حال انجام است هیچ گونه تعرفه گمرکی جدیدی نباید اعمال شود.

اتحادیه اروپا اخیرا و در آستانه مذاکرات برای حل مناقشات تجاری واشنگتن را در صورت اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات صنعتی اروپا به اقدامات متقابل تهدید کرده است.

 کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا اخیرا در اظهاراتی در این باره گفته است که اگر ترامپ تصمیم خود برای اعمال تعرفه‌های گمرکی بالا بر صنعت خودروی اروپا را عملی کند اتحادیه اروپا هم مذاکرات با واشنگتن را متوقف کرده و به اقدامات متقابل روی می‌آورد. به‌گفته وی در این صورت کمیسیون اروپایی به‌سرعت لیستی از تولیدات آمریکایی را منتشر می‌کند که اتحادیه اروپا علیه آن تعرفه‌های گمرکی بالایی را اعمال می‌کند. در این راستا حمایت کامل از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد.

مالمستروم در عین حال ابراز خوش‌بینی کرد که مذاکرات تجاری با آمریکا پیشرفت خواهد داشت و دستیابی به نتیجه‌ای در این راستا در سال جاری میلادی امکان‌پذیر است. اما طبیعتاً این به آمادگی عمل هر دو طرف بستگی دارد.

اخیراً "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم  در اظهاراتی با تأکید بر اینکه انتظار ندارد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای آینده تعرفه‌های گمرکی بالایی روی تولیدات خودروی اروپایی قرار دهد هم‌زمان این مسئله را آشکار کرد که اتحادیه اروپا اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت اگر ترامپ به ابزار تعرفه‌های تنبیهی روی آورد.

وی در این باره گفته است که  این مسئله واضح است که اگر وی خلف وعده کند ما هم دیگر خود را به خرید سویا و گاز مایع بیشتر از آمریکا متعهد احساس نمی‌کنیم.

وزارت بازرگانی آمریکا اخیراً یک گزارش ارزیابی درباره تهدیدات امنیت ملی از طریق واردات خودرو از اروپا را به ترامپ ارائه داد، بر این اساس ترامپ حدود 90 روز زمان دارد تا درباره تعرفه‌های گمرکی بالا روی واردات خودرو از اروپا تصمیم بگیرد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده وزارت بازرگانی آمریکا به این نتیجه رسیده است که واردات خودرو از اتحادیه اروپا امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند، به‌خصوص اظهارات اخیر ترامپ این تصور را ایجاد می‌کند که وی علیه اتحادیه اروپا در این باره تصمیم‌گیری کند، در واقع رئیس جمهور آمریکا وعده داده است که ابتدا طرح تعرفه‌های گمرکی بیشتر را کنار بگذارد و درباره برداشتن موانع تجاری با اتحادیه اروپا مذاکره کند.

انتهای پیام/  

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم