Web Analytics Made Easy - Statcounter

گویی مسابقه‌ای در بین کشورها وجود دارد که بزرگترین و هزینه‌برترین پروژه‌هایی را که وعده می‌دهند زندگی میلیون‌ها نفر را بهتر کنند، را معرفی کنند. آمریکا پیشتاز این رقابت است.

به گزارش راشا تودی، گویی مسابقه‌ای در بین کشورها وجود دارد که بزرگترین و هزینه‌برترین پروژه‌هایی را که وعده می‌دهند زندگی میلیون‌ها نفر را بهتر کنند، را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا پیشتاز این رقابت است و دولت مقادیر هنگفتی را برای توسعه جاده‌ها، تونل‌ها، پل‌ها، نیروگاه‌ها و اسلحه‌ها هزینه می‌کند تا به آمریکایی‌ها احساس امنیت و راحتی بدهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، راشاتودی لیستی از بزرگترین و گران‌ترین پروژه‌های آمریکا تهیه کرده است که مالیات‌دهندگان را به شگفتی در مورد اینکه پول آنها کجا خرج می‌شود، وا خواهد داشت.

راه‌آهن سریع‌السیر کالیفرنیا

این پروژه دو شهر سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس را به هم متصل خواهد کرد و طبق برنامه زمان‌بندی، فاز اول این پروژه در ۲۰۲۹ تکمیل خواهد شد، هرچند این پروژه ۷۷ میلیارد دلاری با مشکلات زیادی برای تأمین بودجه و رسیدن به زمان‌بندی خود روبرو است.

پروژه ساخت جنگنده اف ۳۵

پروژه ساخت جنگنده اف ۳۵، که انتظار می‌رود هزینه آن به ۱.۵ تریلیون دلار برسد، به گران‌ترین پروژه سیستم‌های تسلیحاتی تاریخ آمریکا تبدیل شده است. هرچند این هواپیما هنوز نتوانسته است تمامی وظایفی که برای آن طراحی شده بود را به طور کامل اجرا کند و تردیدهایی در مورد موفقیت آن وجود دارد.

تونل بزرگ بوستون

تونل بوستون که به طور غیر رسمی به آن حفاری بزرگ می‌گویند، یکی از گران‌ترین پروژه‌های بزرگراهی در تاریخ آمریکاست که شامل ساخت یک بزرگراه ۶ بانده به همراه تقاطع‌هایی بزرگ و تونلی ۶ کیلومتری است. این پروژه که از ۱۹۸۴ آغاز شد و در ۲۰۰۷ با هزینه‌ای ۲۱ میلیارد دلاری به پایان رسید.

پروژه انرژی هسته‌ای در کارولینای جنوبی

این پروژه در رنسانس هسته‌ای آمریکا طراحی شد اما سرانجام ۲ راکتور هسته‌ای اولیه این پروژه به شکست کامل انجامید. شرکت اسکانا سازنده این پروژه، که در ابتدای امسال ورشکسته شد و شرکت دولتی سانتی کاپر هم عملیات ساخت دو واحد دیگر را پس از صرف ۹ میلیارد دلار، متوقف کرد. این دو واحد تا ۴۰ درصد تکمیل شده بودند و حالا با ظهور نسل جدید رآکتورها که ارزان‌تر و کارآمدتر هستند، دیگر هرگز ساخته نخواهند شد.

سیستم اتوبان‌های بین‌ایالتی

برخلاف رآکتورهای کارولینای شمالی و پروژه جنگنده اف ۳۵، شبکه بزرگراه‌های آمریکا با دسترسی کنترل شده را نمی‌توان یک شکست تلقی کرد، اما هزینه ساخت پروژه‌های مربوط به آن سرسام‌آور است. شبکه بزرگراه‌های آمریکا با طول ۷۷۵۴۰ کیلومتر، پس از چین بزرگترین شبکه بزرگراهی در جهان است، یکی از گران‌ترین پروژه‌های ساخت‌وساز در تاریخ جهان به حساب می‌آید. این پروژه از ۱۹۹۵ آغاز شد و ساخت آن ۳۵ سال طول کشید. در سال ۲۰۰۶ هزینه ساخت این بزرگراه‌ها ۲۴۵ میلیارد دلار برآورد شد

اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Cqk برچسب ها: راه آهن ، مالیات ، آمریکا ، بازار نیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: راه آهن مالیات آمریکا بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، گفت: اکنون ساخت ۵۰۲ واحد مسکن در قالب اقدام ملی مسکن ملایر با توجه به آورده متقاضیان ۳۵‌ درصد پیشرفت‌کاری دارد. - اخبار استانها -

مهدی عبد‌الملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با یاد‌آوری‌ این‌که بخشی از واحد‌های مسکن ملی شهرستان ملایر در  زمینی به وسعت 3 هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: زیربنای این ‌واحد‌ها 68 زار‌متر‌مربع است که در قالب 13 بلوک ساخته خواهد شد.

وی افزود: 12 بلوک این ساختمان‌های واقع در زمین‌های معروف به دریاچه کوثر ملایر، 40 واحدی و یک بلوک 22 واحدی است که در 5 طبقه به صورت 2 طبقه توقفگاه‌ خودرو با تسهیلات 550 میلیون‌تومان دولت ساخت آن آغاز و سقف چهارم اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر با اشاره بر این‌که برای افزایش پیشرفت‌کاری ساخت این واحد‌ها، آورده شهروندان متقاضی تایید شده و  مالک نقش‌موثری دارد،بیان کرد: ساخت واحد‌ها بر اساس آورده متقاضیان است و بانک بر مبنای پیشرفت‌کاری طرح‌های ساخت مسکن ملی، تسهیلات مرحله‌ای پرداخت خواهد کرد.

عبدالملکی، گفت: اکنون هر یک از متقاضیان این واحد‌ها در سه مرحله 130 میلیون‌ تومان آورده داشتند که در 3 قسط پرداخت شد، قسط بعدی 50 میلیون‌ تومان است که پیامک واریز برای آنان ارسال شده است.

وی در پاسخ این سوال‌ خبرنگار تسنیم که این واحد‌ها با چه هزینه تمام شده‌ای تحویل متقاضی خواهد شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تعهد‌های اقدام ملی مسکن همه مصالح مورد‌نیاز و مستقیم از کارخانه تامین کرد که با کاهش واسط‌ها، هزینه ساخت به قطع یقین کاهش خواهد داشت.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، افزود: افزون بر این هزینه‌های نظام‌مهندسی و شهرداری برای مالک 50 درصد تخفیف دارد و هزینه تسهیل‌گر که همه امور را به وکالت از مالک یا متقاضی بر عهده خواهد داشت رایگان است و هزینه تسهیل‌گر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. آماده‌سازی زمین‌های واگذاری نیز با بنیاد‌ مسکن است برخی قطعات به 2 نفر و برخی به یک نفر متقاضی بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان مسکن ملی شهرستان ملایر، گفت: با آغاز فراخوان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در شهر‌های ازندریان، زنگنه، جوکار و سامن متقاضیان این حوزه ثبت شد که بعد ازبررسی و تایید افراد  دارای  فرم ج سبز، 185 نفر تایید و از این تعداد 102 نفر وجه واریز کردند.

عبدالملکی قطعات زمین واگذار شده را 180 تا 200 متری بیان کرد و گفت: نهضت ملی مسکن 2 نوع تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد، یکی تسهیلات 550 میلیون تومان با سود 18 درصد و دیگری تسهیلات 350 میلیون تومان با5 درصد سود، هر دو نوع تسهیلات بازپرداخت 20 ساله و بدون تنفس دارد که بعد از دریافت آخرین مرحله تسهیلات توسط متقاضی، بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی