Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - نماینده سابق ونزوئلا در سازمان ملل متحد در مصاحبه اخیر خود کشورش را با سوریه مقایسه کرد و مدعی نقش ایران، ترکیه، روسیه و چین در بحران ونزوئلا شد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده سابق ونزوئلا در سازمان ملل متحد در مورد بحران‌های اخیر این کشور طی مواضعی بی‌‌اساس مدعی شد: روسیه، چین، ترکیه و ایران همه در کشور خود به سر می‌برند و از خانه خود این جنگ‌ها را هدایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ونزوئلایی آنها را «دولت‌های سرکش ضد آمریکایی» نامید؛ چرا که از گزینه‌های نظامی حمایت می‌کنند.

«ایسایاس مدینا» نماینده سابق ونزوئلا در سازمان ملل متحد ، در مصاحبه ای با فاکس نیوز، ونزوئلا را با سوریه مقایسه کرد وی در این باره مدعی شد: ونزوئلا در واقع سوریه نیمکره غربی است. ما در هر دو کشور بازیگران مشابهی داریم. روسیه و ایران و ترکیه در هر دوی این کشورها نقش دارند. به این ترکیب، چین به همراه نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا، ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا، حزب‌الله و بازیگران غیردولتی را اضافه کنید.

به گفته این مقام سابق ونزوئلا، این کشور اکنون درگیر بازی تاج و تخت شده‌است. وی در این باره گفت: ما در ونزوئلا نبرد عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را شاهد هستیم. در واقع مادورو عروسک خیمه‌شب بازی کوبا است و کوبا عروسک روسیه است.

وی از جنگ ونزوئلا به عنوان نبرد میان ارزش‌های آمریکایی و بدی‌های جهان نام برد. مدینا در ادامه اضافه کرد که وقتی کودکان و زنان و مردان ما در چنین شرایطی هستند و مظلومانه سکوت می‌کنند، نمی‌خواهیم به راحتی شب را به صبح برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که حل بحران جاری به مداخله نظامی نیاز دارد یا خیر  گفت: احتمالا لازم است.

مدینا در ادامه گفت: ما در مورد ابرقدرت‌های بزرگ صحبت می کنیم که تحت حاکمیت جنایتکارانه هستند و به دنبال این هستند تا قدرت ایالات متحده را در منطقه تضعیف کنند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، نیز روز گذشته -یکشنبه- گفته بود که واشنگتن با توجه به دخالت‌های کوبا در ونزوئلا  به مداخله نظامی در این کشور فکر می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌ترسیم از دکترین مونرو استفاده کنیم. ونزوئلا در نیمکره ماست . از زمان ریاست‌جمهوری ریگان در آمریکا، ما برای داشتن یک نیمکره دموکرات تلاش کرده‌ایم.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است