Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستمی گفت: شهرستان با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد و داشتن مزیت های منحصر به فرد در حوزه های مختلف از جمله معادن خاص خود، بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی، تجاری و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «علی رستمی» امروز(۱۳ اسفند) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه همه اجزاء قدرت در شهرستان با همدلی در کنار هم بوده تا بتوانند بستر یک کار جدی در جهت توسعه اقتصادی را انجام دهند افزود: نتیجه این همدلی و همکاری جذب حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۴ سال اخیر درمنطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار تربت حیدریه افزود: امیدواریم بتوانیم با این پشتوانه در گام اول مثلث توسعه اقتصادی و بر اساس این طرح جهت توسعه در شهر به گونه ای هدایت گردد تا در ۴ سال آینده شاهد بهره برداری از حجم سرمایه گذاری در منطقه باشیم.

 

رستمی گفت: ۲۱ کار ویژه اصلی از زمان مطرح شدن طرح مثلث توسعه اقتصادی در تربت حیدریه پیاده سازی شده است و گفتمان عمومی شهر با برگزاری نشست های متعدد، آشنایی لازم را با طرح مثلث توسعه اقتصادی برای ارکان مختلف این توسعه فراهم آورده است.

 

فرماندارتربت حیدریه با بیان اینکه از وجود موانع برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری مطلع هستیم ، افزود : با تمام توان برای تسهیل وکاهش این موانع قدم برمی داریم ،این شهرستان با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد و داشتن مزیت های منحصر به فرد در حوزه های مختلف از جمله معادن خاص خود، بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی، تجاری و اشتغال است.

 

وی بیان کرد: به منظور توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار در این منطقه باید موانع و مشکلات سرمایه گذاران رفع شده و در جهت جذب سرمایه گذار تلاش کرد و اکنون کلیه ی زیرساخت های لازم فراهم شده است.

 

رستمی افزود: شهرستان تربت حیدریه به رغم ظرفیت های فراوان اقتصادی، با برخی مشکلات اقتصادی نظیر بیکاری دست و پنجه نرم می کند اما امیدواریم که با اجرای مدل توسعه اقتصادی، شاهد آبادانی این منطقه و رفع مشکلات باشیم.

 

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: استاندار خراسان رضوی یک چهره اقتصادی است که در کرمان کارنامه درخشانی را از خود برجای گذاشته و منشا تحولات گسترده اقتصادی در این استان بوده است به نحوی که امروز نام قلعه گنج در کشور به عنوان تجربه موفق مدل اقتصاد مقاومتی می درخشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی مردم و تحقق توسعه متوازن منطقه ای گفت: شهرستان قلعه گنج هیچ امکاناتی نداشت و به همت آقای رزم حسینی به یک گنج بزرگ تبدیل شد اما شهرستان تربت حیدریه ظرفیت های بسیاری دارد که می تواند در توسعه اقتصادی نقش آفرینی کند.

 

رستمی تاکید کرد:در راستای اهداف این مثلث اقتصادی، امروز ۳۰ تفاهم نامه در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع و گردشگری با اعتبار بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان با حضور سرمایه گذاران ،مسئولین استانی و شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که این امر حجم اشتغالزایی آن ۵ هزار و۴۹۹ نفر می باشد.

 

وی افزود: در تربت حیدریه حدود ۷۰۰ حلقه چاه ، ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت و شامل ۱۲ هزار تن محصولات دامی ، صنعتی وکشاورزی است، تربت حیدریه با وجود ۷ دانشگاه وقریب ۱۱ هزار دانشجو توانسته گام های موثری دربخش های مختلف بردارد که با ایجاد یک درصد اشتغال موجب کاهش ۵ درصد جرم می شود که بیشترین آسیب های اجتماعی شهرستان اعتیاد، طلاق وکلاهبرداری است

 

 

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب شبستان خبرگزاری مقام معظم رهبری عکس نگاشت اصفهان اردبیل جلسه اقتصاد مقاومتی معادن تربت حیدریه اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌آبادی با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و دیدار با صالح الخلیفی معاون وزیر تجارت و صنایع قطر اظهار کرد: دولت سیزدهم به ایجاد رابطه عمیق تجاری و اقتصادی با قطر اهتمام ویژه‌ای دارد. امیدواریم که بتوان با همکاری‌های مشترک زندگی صلح‌آمیزی در کنار یکدیگر رقم بزنیم.

وزیر صمت افزود: انتظار داریم این دیدارها در نهایت گامی به جلو باشد و عدد تجارت در سال جاری ۲ برابر افزایش پیدا کند؛ زیرا ایران و قطر هیچ محدودیتی برای تجارت ندارند. همچنین به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند در کشورهای آفریقایی، عراق و افغانستان سرمایه‌گذاری‌های مشترکی انجام بدهند.

وی حضور قطری‌ها در ایران اکسپو ۲۰۲۴ را فرصتی برای آشنایی بیشتر از توانمندی‌های صادراتی ایران دانست و گفت: خدمات فنی و مهندسی در ایران پیشرفت‌های چشمگیری کرده و می‌توانیم در زمینه تعمیر توربین‌ها و انواع ماشین‌آلات پیچیده (تولید هر کشور) به قطر کمک و پشتیبانی ارائه بدهیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه قطر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه حمل و نقل فرودگاهی و ناوگان هوایی انجام داده است، گفت: تمایل داریم که با قطر در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و.... همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد که امکان مسافرت مسافران ایرانی از قطر به سراسر دنیا فراهم شود و ادامه داد: زمینه‌های فراوانی برای کار ایران و قطر وجود دارد؛ به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در آفریقا، عراق و افغانستان داشته باشند.

وی به طرف قطری پیشنهاد داد که از نزدیک از کارخانه‌های صنعتی، گازی و پتروشیمی ایران دیدن کنند.

تمایل قطر برای استفاده از فناوری ایرانی

در ادامه این دیدار صالح الخلیفی معاون وزیر تجارت و صنایع قطر، گفت: ما در این سفر قصد داریم که از فنّاوری ایران در زمینه خودروسازی و صنایع غذایی دیدن کنیم. تاجران همراه ما به اصفهان خواهند رفت و با همتایان خود در اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه مشترک قطر و ایران، گفت: بندهای ذکر شده در کمیته ایران و قطر بررسی خواهد شد. ما در نهایت چشم‌انداز تجارت با ایران را از طریق سفیر خود در ایران اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 6093255 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور