Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: در طول ۹ ماه گذشته ۴۰۷ واحد صنفی متخلف در نهاوند به تعزیرات حکومتی معرفی شده است. ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

حسین حسنی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار اظهار داشت: تخلفات عمده این واحدها گران فروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت بوده است که واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر روزه گشت مشترکی از بازرسان اتاق اصناف و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات نهاوند در سطح شهر حضور دارند و قیمیت اجناس را در سطح بازار رصد می‌کنند.

وی در مورد افزایش قیمت‌ها در سطح بازار نهاوند، افزود: افزایش قیمت اجناس مختلف و تغییر مدام قیمت‌ اجناس فقط مختص به نهاوند نیست و در همه شهرها این افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما منکر کم‌ فروشی و گران‌فروشی در سطح بازار نهاوند نیستیم و البته این روند افزایش و تغییر قیمت‌ها نیز از تخلفات نشأت نمی‌گیرند.

رئیس اتاق اصناف نهاوند بیان کرد: هیأت رئیسه اتاق اصناف نهاوند از اول تیرماه انتخاب شده است و در مراد ماه واحد بازرسی‌های اتاق اصناف نهاوند به صورت جدی فعال و مشغول به کار شده است.

حسنی گفت: از هنگامی که ه‍ئیت رئیسه اتاق اصناف نهاوند انتخاب شده، ما همه تلاش خودمان را به کار بسته‌ایم که قیمت اجناس را در سطح بازار رصد کنیم و در این زمینه با تخلفات مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: آمار پرونده‌های فروشنده‌های متخلفی که توسط بازرسان اتاق اصنفاف به تعزیرات معرفی شدند گواه نظارت بر بازار و مبارزه با متخلفان در این زمینه است.

وی اظهار داشت: اتاق اصناف نهاوند داری دو بازرس و یک رئیس واحد بازرسی است که به همراه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و بازرسان انجمن حمایت گشت مشترکی داریم و هر روزه قیمت‌ها را در سطح بازار بررسی می‌کنیم.

حسنی تصریح کرد: در حال حاضر نیز همه اجناس در بازار دارای اتیکت قیمت هستند و قیمت‌ها شفاف است. قطعا افراد گران فروش و متخلف در بازرسی‌ها مشخص و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: انجمن حمایت از مصرف کنندگان نیز که یک نهاد مردمی است که این انجمن پذیرای شکایات مردمی در زمینه تخلفات بازار است و این شکایات مردمی را بررسی و نتیجه را به تعزیرات معرفی می‌کند.

3576 پرونده تعزیرات در استان ایلام مورد رسیدگی قرار گرفتتشدید گشت و نظارت تعزیرات حکومتی از بازار کردستان+تصاویرخط و نشان تعزیرات حکومتی استان کرمان به با‌زاریان برای افزایش قیمت‌ها

حسنی عنوان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند بر روی قیمت اجناس مختلف در سطح بازار نهاوند نظارت و کنترل نمی‌شود صحت ندارد زیرا بازرسان ما همه روزه در سطح بازار هستند و کار نظارت بر بازار را انجام می‌دهند هرچند که ما منکر تخلفات گران فروشی و کم فروشی در سطح بازار نیستیم.

وی افزود: متاسفانه در تیر و مرداد ماه شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم و کارخانه‌جات و به تبع آن عمده فروشی‌ها اجناس را به قیمت بیشتری به دست فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می‌دادند و مغازه‌ها نیز به ناچار مجبور بودند که اجناس را با قیمت بیشتری به دست مردم بدهند.

حسنی عنوان کرد: در بازرسی‌های که در دو ماه اخیر در سطح بازار نهاوند انجام شده، بیشترین تخلفات ثبت شده شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم نصب اتیکت قیمت و عدم رعایت ضوابط بهداشتی است که بدون شک با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد و متخلفان به اداره تعزیرات معرفی می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف نهاوند با بیان اینکه مردم می توانند شکایت و گزارشات خود مبنی بر گران و کم فروشی، احتکار و غیره را به شماره گویا 124 و شماره 33143705 اعلام کنند، گفت: واحد گشت و بازرسی اتاق اصناف نهاوند تا 29 اسفند با گشت و بازرسی به همراه ماموران اداره صنعت و معدن و تجارت با تخلفات واحدهای صنفی به شدت برخورد می‌کند.

حسنی بیان کرد: در 9 ماه گذشته 286 پروانه کسب جدید صادر و 142 پروانه کسب قدیمی تمدید شده است.

انتهای پیام/ن

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در گشت مشترک مدیریت بازرسی اصناف با حضور دیگر دستگاه‌های نظارتی، طی دو روز گذشته، ۲ واحد صنفی آرایشگاه زنانه در محدوده خیابان سجاد مشهد پلمب شد که عمده تخلفات این واحدها گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۲ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال برای این صنف تشکیل شده و ۷ واحد نیز پلمب شده است.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه