Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ارزانی با اشاره به وظیفه ستاد عالی کانون های مساجد در قبال کانون ها گفت: ما وظیفه حمایت، هدایت و نظارت بر کانون ها را داریم و برنامه ریزی و انجام فعالیت ها باید توسط خود کانون ها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام دکتر «حبیب رضا ارزانی» در نشست هم اندیشی کانون های مساجد منتخب (الگو) با اشاره به وظیفه ستاد عالی کانون های مساجد در مورد کانون ها، گفت: وظیفه ما حمایت، هدایت و نظارت بر کانون های مساجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به موضوع هدایت گری کانون ها توسط ستاد عالی بیان کرد: در این زمینه ما سیاست های کلان کشور به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری بیان شد را مورد توجه قرار می دهیم زیرا در این بیانیه رهبری خط مشی چهل ساله انقلاب را بیان فرمودند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم رهبری باید خط مشی کانون ها باشد و بر اساس این بیانیه باید بدانند که چگونه فعالیت کنند.

 

ارزانی با اشاره به اینکه دغدغه های ستاد عالی هماهنگی بر کانون های مساجد و خود کانون ها مشترک است، اظهار کرد: دبیرخانه های کانون های مساجد کشور وظیفه تسهیل گری در انجام فعالیت کانون ها را دارند و برنامه ها باید توسط خود کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شوند.

 

وی اظهار کرد: شما بچه های مسجد به دلیل فعالیت خالصانه ای که در مساجد انجام می دهید با خدا معامله می کنید، بنابراین کار شما بسیار مقدس است.

 

ارزانی هویت بخشی به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را موضوع دیگری دانست که در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور مورد توجه است و افزود: بر همین اساس ما پیگیر تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون های مساجد شدیم و خوشبختانه این اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و اخیرا ابلاغ شد که با تصویب این اساسنامه ستاد عالی کانون های مساجد کشور هویت پیدا کرد.

 

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: در راستای رسمیت بخشی و جلوگیری از کارهای موازی و انجام کارهای منسجم شورای سیاست گذاری ستاد عالی کانون های مساجد کشور تشکیل شد که در این شورا دستگاه هایی که در حوزه مسجد فعالیت می کنند، حضور می یابند و فعالیت ها و اقدامات شان که مرتبط با موضوع مسجد است را اعلام می کنند.

 

ارزانی با اشاره به اینکه در این شورا وزیر آموزش و پرورش، وزیر ورزش و جوانان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور می یابند، تصریح کرد: ستاد عالی کانون های مساجد کشور نیز به عنوان دبیر جلسات شورای سیاست گذاری کانون های مساجد است و تاکنون نیز پنج جلسه از جلسات این شورا برگزار شده است.

 

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور موضوع سند تحول را موضوع دیگری دانست که در ستاد عالی مورد توجه بوده است و خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم در حوزه کانون های فرهنگی هنری چه فعالیت و برنامه موثری باید انجام شود و می توانیم آن را انجام دهیم.

 

وی هنر را ابزار مهمی برای جذب مسجد دانست و تصریح کرد: فعالیت در حوزه های کارآفرینی، ورزش، هنری و اردویی باید عامل مهمی برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد شود.

 

ارزانی بر لزوم تقویت فعالیت در حوزه خواهران در کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: در حوزه خواهران نگاه ما باید جدی تر شود و ما به دبیرخانه های استانی تاکید کرده ایم که جلسه مسئولان کانون های مساجد خواهران را برگزار کنند و انجام کارهای تشکیلاتی برای خواهران را مورد توجه قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون های مساجد در چهل سالگی انقلاب باید مشخص کنند که در کدام حوزه باید کار انجام دهند و به کدام حوزه ها ورود پیدا نکنند و اینکه فلسفه تاسیس کانون های مساجد چیست.

 

وی با اشاره به اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جذب کودک و نوجوان به مسجد و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و استفاده از ابزار فرهنگ و هنر برای جذب مسجد ایجاد شده اند، بنابراین این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

 

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هنر پرستشگاه عاشقانه الله است، گفت: باید موضوع تربیت نیروی هنرمند و خلاق در کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه قرار گیرد، بنابراین اگر می خواهیم موفق باشیم باید بدانیم که قله ما کجاست و به آن سمت حرکت کنیم و کار مفید انجام دهیم.

 

ارزانی تمرکز بر فعالیت خواهران در کانون ها به جهت تاثیرگذاری آنها، برنامه ریزی بر اساس نیازسنجی، هماهنگی با معتمدین و امام جماعت و انجام فعالیت ها توسط خود کانون ها (خودگردانی) را از محورهایی دانست که باید در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان مجمع تشخیص مصلحت نظام اصفهان مقام معظم رهبری اردبیل عکس نگاشت کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد