Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت از کاهش سالانه ۴۰ میلیارد تومانی سهم جیب مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت، با اجرای پزشک خانواده شهری در خدمات سرپایی در فارس و مازندران خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا میرزایی با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک یکی از اولویت های اصلی کشور است، گفت: برای اینکه بتوان از معضلات اصلی و سنگین نظام سلامت و هزینه های بالای درمانی خارج شد، هیچ راهی جز اجرای درست برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لذا امیدواریم با تاکید دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت دراجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده و هدف گذاری مهندس موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در تقویت خدمات سطح یک و تاکید بر اجرای صحیح پزشک خانواده در جمعیت شهری، روستایی بتوان با تعامل مناسب میان وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر پایه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک را در همه نقاط کشور اجرایی کرد.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران طی ۶ سال گذشته اجرایی شده است تصریح کرد: درحال حاضر در دو استان مذکور حدود ۴ میلیون و یکصد هزارنفر تحت پوشش پزشک خانواده شهری هستند. خوشبختانه مردم در مراجعه به پزشکان هیچ مبلغی پرداخت نکرده و داروهای مورد استفاده بیماران هم رایگان در تمامی داروخانه‌های طرف قرارداد در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

میرزایی در ادامه اضافه کرد: عملکرد پزشکان خانواده در استان فارس و مازندران را با بقیه استان ها مقایسه کردیم و نتایج به دست آمده نشان می دهد مراقبت فعال بیماران دیابتی در دو استان حدود ۷۰ درصد و بقیه کشور ۲۵ درصد است. همچنین مراقبت فعال بیماران پرفشاری خون در دو استان حدود ۶۰ درصد و در بقیه کشور ۲۳ درصد است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی با تاکید بر اینکه پزشکان خانواده با توجه به آموزش های استاندارد، اقلام دارویی از داروهای کمتری درهرنسخه تجویز می‌کنند، اظهار داشت: ضمن اینکه پزشکان خانواده به سمت تجویز درست دارو و درخواست آزمایش و تصویربرداری حرکت می‌کنند، درحال حاضر آمارها حاکی از آن است که تجویز آنتی بیوتیک و کورتون در فارس و مازندران ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است؛ همچنین پرداختی از جیب مردم در دو استان برای خدمات سرپایی حدود ۴۰ میلیارد تومان کاهش سالانه ایجاد شده است. بنابراین با تکمیل اجرای پزشک خانواده درفارس و مازندران اثرات مثبت بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پزشک خانواده سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند

محمد ناصحی٬ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ، سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: برقراری تماس با افراد برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم کشور فقط با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می شود.

ناصحی تاکید کرد: بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو در سوء استفاده از نام بیمه سلامت باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟