Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحسین عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع بازار مبلمان گفت: باتوجه به ایام پایانی سال، افزایش قیمتی برای مبلمان نداریم و بازار این صنف در رکود بسر می‌برد.

وی با بیان اینکه صادراتی در صنعت مبلمان نداریم اظهار کرد: مبلمان تولیدی ایران به کشور‌هایی همچون حوزه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و شوروی سابق صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: 90 درصد واحد های تولیدی در چند قدمی تعطیلی هستند/مبلمان در آستانه سال جدید افزایش قیمت نخواهد داشت 

به گفته رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان، ۸.۵ درصد اشتغال زایی در کشور مربوط به این صنف است.

عباسی در ادامه از حمایت دولت برای رونق صنعت مبلمان سازی گفت: بازار مبلمان امسال در شرایط کساد و رکود قرار دارد و دولت می‌تواند مشکلاتی همچون دارایی، بیمه و... را برای تولید کننده به حداقل برساند.

وی در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر بخش زیادی از تولیدکنندگان با مشکل کاهش نقدینگی روبرو هستند و گردش مالی افراد به کمترین میزان ممکن رسیده است. از طرف دیگر مبلمان هم از سبد خانوار حذف شده است و دیگر کالای لوکس به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان با اشاره به اینکه در تمام دنیا مبلمان به عنوان یک کالای هنری کاربرد دارد تا مصرفی افزود: با افزایش استفاده از انواع فلز و آلیاژ و پلاستیک، سهولت استفاده از آن‌ها در این صنعت و همزمان بحران کمبود چوب که پیش‌روی جهان قرار گرفته است، شکل ظاهری این کالا‌ها متحول شد، تا امروز که لااقل پیدا کردن مبل و صندلی و میز چوبی در ادارات مشکل است.

عباسی در پایان گفت: تقویت و توسعه شرکت‌های تولید کننده داخلی و توسعه صادرات و فروش بین‌المللی، افزایش کیفیت طراحی، چگونگی رقابت و زنده ماندن در شرایط سخت و دشوار، بهبود روابط بین‌المللی با کشور‌های صاحب سبک، از ضروریاتی که باید تولیدکنندگان و مسئولان در آینده به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

۸.۵ درصد اشتغال زایی در کشور مربوط به صنف تولید مبلمان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اصناف واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: دولت بر اساس راهبردی که تعیین شده و در راستای نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» جلسه‌ای با چایکاران و هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای در سازمان چای برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه حمایت و پشتیبانی خود را از چایکاران اعلام کردیم، افزود: همانطور که ۳۰ درصد افزایش تولید در سال گذشته افزایش قیمت نیز در خرید تضمینی برگ سبز چای نیز داشته‌ایم.

استاندار گیلان با تاکید با تاکید بر اینکه تاکنون یک گرم از چای سنواتی در چرخه مصرف قرار نگرفته است، اضافه کرد: به زودی در جهت تعیین تکلیف چای سنواتی تصمیم گیری خواهد شد و به این دغدغه جامه عمل پوشانده می‌شود.

عباسی با اشاره به واردات چای طی هماهنگی با آقای مخبر انجام شده تلاش می‌شود پس از تولید چای و ارزیابی‌های صورت گرفته به اندازه نیاز کشور وارد شود، گفت: چایکاران در تولید تلاش کنند ما نیز پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی نیز برای کارخانجاتی که سرمایه گذاری کرده و چایکاران برای بهسازی باغات چای پیش بینی شده است، ادامه داد: کارخانجات مطالبات باقیمانده چایکاران را پرداخت کنند لذا در سال آینده اجازه نخواهیم داد به طول بیانجامد.

کد خبر 6089681

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی